Skip to main content
Vraag

Pluspakket is ineens verdwenen per vandaag

• April 14, 2026
  • 16 reacties
  • 726 keer bekeken

Kan het plus pakket ineens vandaag 14 april niet meer ontvangen op 13 april nog we heg nog steeds de zelfde abonnementen

16 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • April 14, 2026

Heb je toeval een mobiel abonnement opgezegd? Misschien handig om even in de MijnKPN app je huishouden te controleren. Misschien is de koppeling verbroken tussen je mobiele abonnementen en je thuis abonnement, waardoor je het gratis pluspakket verliest. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 14, 2026

Per 14 april is on demand films en series niet meer beschikbaar. 

Er zijn alleen nog zenders in het pluspakket. Die zul je nog hebben ​@Thijs Visch .

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Thijs Visch. Het kan kloppen dat je sinds vandaag de Films en Series onder de knop Entertainment en in het TV-menu mist. Een paar weken geleden hebben we besloten dit aanbod eruit te halen per 14 april. Dit omdat er te weinig gebruik van werd gemaakt door klanten. In de plaats van het On Demand aanbod zijn er wel vijf nieuwe zenders toegevoegd aan het Pluspakket. Je kunt er hier meer over lezen. 

zie de zenders wel in zender lijst bij instellingen, maar als ik naar 660 ga pakt hij de zender die daarvoor staat en als ik dan scroll naar volgende dan slaat hij 660 Climax over, ook als je via menu naar films gaat daarna erotiek, kom je alleen nog dagpas zenders of abonementen tegen en niet het pluspakket

hoe kom ik dus in de zenders van het pluspakket

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 15, 2026

zie de zenders wel in zender lijst bij instellingen, maar als ik naar 660 ga pakt hij de zender die daarvoor staat en als ik dan scroll naar volgende dan slaat hij 660 Climax over, ook als je via menu naar films gaat daarna erotiek, kom je alleen nog dagpas zenders of abonementen tegen en niet het pluspakket

Via 

Menu - instellingen - zenders verbergen - bij 660 vinkje uitzetten - bewaar en sluit. 

Nu staat ie in de zenderlijst "alle zenders".

Meer informatie:

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 15, 2026

via menu naar films gaat daarna erotiek, kom je alleen nog dagpas zenders of abonementen tegen en niet het pluspakket

Zoals eerder uitgelegd is het hele on demand van het pluspakket sinds gisteren beëindigd. Dat vindt je dus niet meer via het menu. ​@rick coppelmans 

Het zijn nu alleen nog zenders. 

hoe kom ik dus in de zenders van het pluspakket

Dat zijn deze nummers .

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Via 

Menu - instellingen - zenders verbergen - bij 660 vinkje uitzetten - bewaar en sluit. 

Nu staat ie in de zenderlijst "alle zenders".

Meer informatie:

Is het gelukt met deze informatie ​@rick coppelmans

• Deelnemer
  • April 18, 2026

Per 14 april is on demand films en series niet meer beschikbaar. 

Er zijn alleen nog zenders in het pluspakket. Die zul je nog hebben ​@Thijs Visch .

Wat is dit voor onzin, ik heb destijds gekozen voor kpn mede juist door ondemand, lekker oude films en series kijken. Doe dat regelmatig en met mij veel meer.

Wat is dat voor streek om dan ondemand maar te wissen en er 5 kanalen voor terug te geven waar wij nooit naar gaan kijken.

Mij dunkt dat het abonnementsgeld toch vrij hoog is en dat er dan ook wat tegenover mag staan. 

En dan bedoel ik niet de zogenaamde filmcadeautjes die we af en toe krijgen met films die niemand kent of leuk vindt, maar gewoon kpnplus/ondemand met films en series die je onbeperkt kan kijken wanneer het uitkomt.

Ik post nooit iets ,maar nu wilde ik dit toch wel even kwijt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 18, 2026

@rocal 

Als het goed is, heb je hier destijds een mail over gehad.

Alleen de zenders van het pluspakket zijn er nog (en dat zijn er meer dan die 5 zenders).

Oude films en series kan je op enkele kanalen zien in het pluspakket.

En die kan je ook opnemen om later te kunnen kijken.

Zie ook hier, waar je oude films en series zonder extra kosten kan zien.

Als je mobiel, internet en tv van KPN hebt, is het pluspakket gratis.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 18, 2026

Hoi ​@rocal .

Niet om het te verdedigen, maar...

Tja. Ziggo is al 5 jaar geleden gestopt met hun on demand aanbod bij hun pluspakket. Om vrijwel dezelfde reden. Pluspakket van hun heet nu dan ook TV zenders Plus.

Bij kpn: Op het totale klantenbestand wat pluspakket heeft wordt het nauwelijks gebruikt. Ook ik gebruikte het de laatste jaren niet meer. Er was nauwelijks verversing. Alles wat ik wilde zien zo langzamerhand wel gezien. 

Er viel voor kpn ook niets meer in te kopen aangezien rechten tegenwoordig bij streamingdiensten zijn.

Er is nog wel on demand bij het basispakket. Series van diverse zenders. Waar onder BBC NL voor diegenen met nog oude decoders zonder de app BBC NL+.

Voor on demand zijn er tegenwoordig zoveel leuke streamistreamingdiensten. Voor nauwelijks meer € ook veel meer aanbod!

Heb je internet + tv + (één) mobiel abonnement hebt is pluspakket gratis. 

Betaal je er nu voor dan kun je het stopzetten als je het nu niet meer wilt. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 18, 2026

Ik denk dat de reden is, dat steeds meer mensen 1 of meer streamingdiesnten hebben.

En als je Internet en mobiel hebt van KPN, kan je via Combivoordeel Netflix basis gratis krijgen.

Heb je Internet, mobiel en tv, dan is zelfs meer mogelijk.

zie ook hier.

En zoals ​@PeterG aangeeft, als je er voor betaald, kan je het stopzetten en voor dat geld een streamingdienst of zo nemen.

• April 18, 2026

Zonder combineren is het pluspakket niet gratis. info 
Als het huidige pluspakket niet bevalt kan deze opgezegd worden.
Mogelijk kan je daarna kijken voor een andere streamingdienst als vervanger.

• Deelnemer
  • April 18, 2026

Ik denk dat de reden is, dat steeds meer mensen 1 of meer streamingdiesnten hebben.

En als je Internet en mobiel hebt van KPN, kan je via Combivoordeel Netflix basis gratis krijgen.

zie ook hier.

En zoals ​@PeterG aangeeft, als je er voor betaald, kan je het stopzetten en voor dat geld een streamingdienst of zo nemen.

Wij hebben een simpele tv, geen smart tv en wij zijn al wat ouder en hebben er totaal geen behoefte aan om streamingsdiensten te nemen, daar kijken wij toch niet naar: zonde geld. Ik blijf erbij dat het jammer is en dat veel mensen er niet blij mee zijn. Niet iedereen kan het zich veroorloven om buiten kpn ook nog eens voor streamingsdiensten te betalen. Het zijn nu eenmaal dure tijden.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 18, 2026

zie ook hier.

Wij hebben een simpele tv, geen smart tv en wij zijn al wat ouder en hebben er totaal geen behoefte aan om streamingsdiensten te nemen, daar kijken wij toch niet naar: zonde geld. Ik blijf erbij dat het jammer is en dat veel mensen er niet blij mee zijn. Niet iedereen kan het zich veroorloven om buiten kpn ook nog eens voor streamingsdiensten te betalen. Het zijn nu eenmaal dure tijden.

Ik ben 72, en ik heb o.a. Netflix.

En zoals ik als schreef, als je KPN internet en KPN mobiel hebt, kan je het gratis of voordelig krijgen.

Zie mijn eerdere link.😉

Een simpele tv?

Wat versta je daar onder?

Want Smart tv's zijn er meer dan 10 jaar. 

Als je de KPN Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt, heb je een hele mooie Android Mediabox en heb je ook geen Smart tv nodig.😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 18, 2026

Tip: indien TV+ met de DIW7022 of de VSB3918 (Soundbox) download dan de app Rakuten TV.

Veel gratis live thema-kanalen én on demand aanbod! Bij de gratis on demand films krijg je (daarom) wel eerst een paar reclames te zien. Ook wordt de film af en toe kort onderbroeken voor reclames. Maar je hoeft er bij Rakuten niet voor te betalen en een account is ook niet nodig.

Elke stream start nadat de reclames zijn geweest.

De live FAST kanalen worden af en toe onderbroken door korte reclameblokjes van hooguit 1½ minuten.

FAST = Free Adsupported Streaming Television