Skip to main content
Beantwoord

Probleem met TV-ontvangers: alleen NPO in multicast, andere zenders traag

• September 2, 2025
  • 10 reacties
  • 133 keer bekeken

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img

Sinds afgelopen weekend kan ik op 2 van de 3 tv ontvangers die wij hebben alleen NPO 1, 2 en 3 in multicast bekijken  Zappen naar alle andere zenders duurt erg lang en resulteert uiteindelijk in een unicast verbinding. 
Dit probleem is spontaan ontstaan. 1 ontvanger werkt dus probleemloos. Ik heb alle instellingen vergeleken en die zijn exact gelijk. Uiteindelijk heb ik 1 ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingen: helpt ook niet. Hoe los ik dit op???

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hi allen. 

Sinds eind vorige week ervaar je mogelijk op de TV+ Box of Soundbox dat het zappen traag gaat, het beeld wat langer zwart blijft of dat de audio achterblijft. Het issue is bekend en wordt onderzocht!

Zie onderstaand topic voor meer informatie, dat werken we bij zo gauw er meer bekend is. Intussen is de tip om de TV+ Box of Soundbox opnieuw op te starten.

Laten jullie je bevindingen achter in onderstaand topic?

10 reacties

Tarzey
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 2, 2025

Hallo,

Bij mij hetzelfde, 2x contact gehad met  0800402, diverse dingen uit geprobeerd, dan gaat het even goed, daarna weer het zelfde probleem, waardeloos!!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2025

Is ie bij jullie beiden via kabel aangesloten? En zit daar misschien een switch tussen?

NB De box kan met wifi verbonden worden. Dat kan veelal ook met Multicast via kpn modem of Fritzbox. 

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 2, 2025

Is ie bij jullie beiden via kabel aangesloten? En zit daar misschien een switch tussen?

NB De box kan met wifi verbonden worden. Dat kan veelal ook met Multicast via kpn modem of Fritzbox. 

Bij mij bedraad aangesloten en er zitten zelfs 2 switches en 1 access point tussen.
Nogmaals: heeft jarenlang goed gewerkt, en nu plotseling niet meer. En: bij 2 van de 3 exemplaren.
Nr 3 werkt goed en is ook aangesloten op dezelfde switch als de andere en een access point. 
Voor alle duidelijkheid: switches en/of access points verwijderen is geen optie, dan heb ik geen netwerk meer….. 

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 2, 2025

En nu heeft het probleem zich zelf opgelost!!!!!!!
Alles weer in multicast beschikbaar zonder iets te wijzigen: vreemd.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Ondersteunen je switches en access point (wat dat dan ook mag zijn) IGMP snooping? En staat dat ook aan op de switches en access point?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 3, 2025

Hoi ​@Wartywolfs 

Een accesspoint is een los wifipunt. Bijvoorbeeld een SuperWiFi. 

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 3, 2025

Uiteraard alles met werkend IGMP snooping.

En zoals gezegd: alles werkt weer probleemloos en ík heb niks gewijzigd...... 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

@Dorus32 ik begrijp je configuratie nog steeds niet helemaal. zijn alle tv ontvangers bedraad aangesloten op de switches, en de switches rechtstreeks bedraad op het modem, of zit er toch nog ergens wifi tussen via dat access point?

Dorus32
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 3, 2025

Alles is bedraad aangesloten. 

Ik heb een Asus AiMesh netwerk met 1 router, 2 switches en 2 routers die als access point zijn ingesteld. Die laatste 2 vergroten dus het WiFi netwerk én hebben ieder 4 LAN aansluitingen. Daar zijn de tv boxen op aangesloten. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi allen. 

Sinds eind vorige week ervaar je mogelijk op de TV+ Box of Soundbox dat het zappen traag gaat, het beeld wat langer zwart blijft of dat de audio achterblijft. Het issue is bekend en wordt onderzocht!

Zie onderstaand topic voor meer informatie, dat werken we bij zo gauw er meer bekend is. Intussen is de tip om de TV+ Box of Soundbox opnieuw op te starten.

Laten jullie je bevindingen achter in onderstaand topic?