Skip to main content
Vraag

Programma begint vaak weer vanaf het begin na pauzeren

• May 17, 2026
  • 6 reacties
  • 51 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Sinds kort, 1 a 2 weken, heb ik het volgende probleem met terugkijken op de DIW 7022.

Ik kijk vaak films terug, en pauzeer deze soms en laat de DIW aanstaan, soms om een paar uur later verder te gaan met kijken, soms om dit de volgende dag te doen.

Dit ging eigenlijk altijd prima. Maar nu is het sinds kort elke keer zo dat als ik verder ga met kijken na gepauzeerd te hebben, dat de film weer start bij het begin. Veel commerciele zenders staan vooruitspoelen niet toe, wat dit probleem erg frustrerend maakt.

Ik heb de standaard zaken zoals stroom een minuut eraf en het modem herstarten al gedaan.

Ik moet ook zeggen dat ik al veels te vaak op dit forum ben geweest om problemen aan te kaarten en oplossingen heb moeten opzoeken, evenals hoevaak t al nodig is geweest de apparaten te herstarten, terug naar fabrieksinstellingen zetten etc.

Is dit een bekend probleem, klopt het dat dit sinds kort is, wordt er aan gewerkt, is er een oplossing voor, of is er een geschatte termijn van hoe snel dit gefixt is?

6 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 17, 2026

Je hebt het restarten gedaan door de spanning er af te halen voor  minuut.

Bij de Sagemcom DIW7022 kan dat makkelijker.: Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Misschien is het een idee om het opname pakket te nemen, kan je ook pauzes etc. doorspoelen en heb je dit probleem niet.

Dit probleem bij terugkijken heb ik in andere topics ook wel eens gezien.

Zie o.a. ook deze topic. en o.a. deze topic.

Hier ging het vanzelf over.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 17, 2026

Pauze kan, bij mijn weten, maar een uur. En dát punt wordt ook maar die tijd vastgehouden. 

Beter is stoppen. Er zit geen  ⏹  op de afstandsbediening, maar daarvoor gebruik je  ↩ . Dat punt wordt zeker een maand onthouden. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 17, 2026

Bij mij wordt ook niet onthouden waar ik een opgenomen programma onderbreek en begint ook vaak weer vanaf het begin, heel irritant ​@Ted456 

Robert Brink
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Bij mij wordt ook niet onthouden waar ik een opgenomen programma onderbreek en begint ook vaak weer vanaf het begin, heel irritant ​@Ted456 

Dat valt op zich wel mee, want opnames kun je gewoon ‘vooruitspoelen’ ongeacht welke zender.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 17, 2026

Bij opnames hebben wij geen problemen.

Maar we pauzeren uiteraard hooguit enkele minuten.

Terugkijken doen wij zelden, alleen als we vergeten zijn iets op te nemen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi ​@Ted456, goed dat je het hier voorlegt, als je ergens tegen aan loopt. Ik lees dat 't gaat om programma's verder kijken die je gepauzeerd hebt.

Wat Peter al vertelde klopt helemaal: als je een programma pauzeert, wordt dat pauzemoment 1 uur onthouden. Als je denkt dat je langer weg gaat zijn, dan kan je inderdaad beter het programma stoppen. Op die manier wordt jouw ‘voortgang’ van het kijken van het programma ook onthouden, en kan je later gewoon verder kijken:

Pauze kan, bij mijn weten, maar een uur. En dát punt wordt ook maar die tijd vastgehouden. 

Beter is stoppen. Er zit geen  ⏹  op de afstandsbediening, maar daarvoor gebruik je  ↩ . Dat punt wordt zeker een maand onthouden. 

Laat je weten of het zo goed gaat / beter bevalt?