Skip to main content

Goedendag ... Ik heb een vraag ....
Ik heb in de playstore de app radio net gedownload en geïnstalleerd. Op de kpn + box alleen zodra ik de tv uitschakelt stop de app met spelen .
Ik heb de kpn+ box via een optische kabel verbonden met me  bose speaker ...
Wie weet wat ik er aan kan doen zodat de app ook werk zodra de tv uit is

.bvd Alex

Hallo @Clown1970 ,

Het lijkt mij dat je de optische kabel moet verbinden met een versterker of soundbar. 
 

bron: 

 

Aansluiten audiosysteem via optische aansluiting

De TV+ box heeft een optische audio aansluiting. Het is dus fijn als jouw audiosysteem ook een optische audio ingang heeft. Dat heet S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface Format). Dat audiosysteem kan een versterker zijn, of, wat velen tegenwoordig gebruiken, een soundbar.

Het fijne aan de optische verbinding is dat deze te gebruiken is buiten de tv om. Ook eventueel surround geluid (Dolby Digital 5.1) gaat er door.

Wil je de optische uitgang gebruiken moet je hem eerst aanzetten, hoe je dat doet lees je in dit artikel.

Bij een heel oude versterker of een high end eindversterker kan het voorkomen dat er geen optische ingang is. Dan kun je bij KPN deze audioconverter kopen. Je moet alleen zelf zorgen voor een simpel audiokabeltje: standaard aan beide kanten een rode en witte tulp.


Ik heb de kpn+ box via een optische kabel verbonden met me  bose speaker ...

Dan denk ik dat je ook het zogenaamde “HDMI CEC” aan hebt staan in de televisie en de TV+ Box. Dan volgen ze elkaar: als je de ene aanzet gaat de ander ook aan, en hetzelfde bij uitzetten. Zie je inderdaad het groene lampje op de TV+ Box rood worden als de app stopt?

Zonder HDMI CEC moet je de ontvanger en televisie apart aanzetten, maar dat kan allebei met de KPN afstandsbediening, als je die goed hebt afgestemd op je televisie.

Je kunt HDMI CEC (of in ieder geval “Automatisch stand-by”) uitzetten in de beeldinstellingen van de TV+ Box.


Arjan nee het lampje ga niet uit maar de app stopt zodra me tv uit schakel als ik dan me tv weer aan doet moet ik weer op play drukken om de app te starten  het gaat om een app uit playstore radio.net


Hallo @Clown1970 ,

Het lijkt mij dat je de optische kabel moet verbinden met een versterker of soundbar. 
 

bron: 

 

Aansluiten audiosysteem via optische aansluiting

De TV+ box heeft een optische audio aansluiting. Het is dus fijn als jouw audiosysteem ook een optische audio ingang heeft. Dat heet S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface Format). Dat audiosysteem kan een versterker zijn, of, wat velen tegenwoordig gebruiken, een soundbar.

Het fijne aan de optische verbinding is dat deze te gebruiken is buiten de tv om. Ook eventueel surround geluid (Dolby Digital 5.1) gaat er door.

Wil je de optische uitgang gebruiken moet je hem eerst aanzetten, hoe je dat doet lees je in dit artikel.

Bij een heel oude versterker of een high end eindversterker kan het voorkomen dat er geen optische ingang is. Dan kun je bij KPN deze audioconverter kopen. Je moet alleen zelf zorgen voor een simpel audiokabeltje: standaard aan beide kanten een rode en witte tulp.

Heb een bose set met ingebouwde versterker want als ik hem op een tv zender heeft staan kan ik mijn tv wel uitschakelen en heb ik gewoon geluid het gaat om een app uit playstore 


Hallo @Clown1970 ,

Het lijkt mij dat je de optische kabel moet verbinden met een versterker of soundbar. 
 

bron: 

 

Aansluiten audiosysteem via optische aansluiting

De TV+ box heeft een optische audio aansluiting. Het is dus fijn als jouw audiosysteem ook een optische audio ingang heeft. Dat heet S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface Format). Dat audiosysteem kan een versterker zijn, of, wat velen tegenwoordig gebruiken, een soundbar.

Het fijne aan de optische verbinding is dat deze te gebruiken is buiten de tv om. Ook eventueel surround geluid (Dolby Digital 5.1) gaat er door.

Wil je de optische uitgang gebruiken moet je hem eerst aanzetten, hoe je dat doet lees je in dit artikel.

Bij een heel oude versterker of een high end eindversterker kan het voorkomen dat er geen optische ingang is. Dan kun je bij KPN deze audioconverter kopen. Je moet alleen zelf zorgen voor een simpel audiokabeltje: standaard aan beide kanten een rode en witte tulp.

Heb een bose set met ingebouwde versterker want als ik hem op een tv zender heeft staan kan ik mijn tv wel uitschakelen en heb ik gewoon geluid het gaat om een app uit playstore 

Noordzee Deze word ook direct verbonden met mijn bose soundbar 


Arjan nee het lampje ga niet uit maar de app stopt zodra me tv uit schakel

Ik denk niet dat het de oorzaak is, maar: heb je misschien toch iets van HDMI CEC aanstaan in de TV+ Box? Misschien reageert de app ook al als “Toestaan dat de TV en TV+ Box elkaar bedienen” aanstaat, ook als “Automatisch stand-by” uitstaat? 🤷


@PeterG  was er niet nog zo'n topic waarin jij ook had gereageerd? Ik kan 'm niet terugvinden :-(


@PeterG  was er niet nog zo'n topic waarin jij ook had gereageerd? Ik kan 'm niet terugvinden :-(

Nee dit is mijn eerste keer dat ik hier zit 


Ik heb alles gedaan en gecontroleerd hoe het hier word beschreven en alles stond zo al in gesteld en toch stopt de app radio.net zodra ik de tv uitschakelt 


nee, ik bedoelde @PeterG  .  Een andere gebruiker die veel helpt met allerlei topics. 


Reageer