Skip to main content

Regelmatig geen geluid via mijn soundbar

• April 6, 2026
  • 1 reactie
  • 24 keer bekeken

Goedeavond, hier precies hetzelfde probleem als OP. Zelfs een nieuwe geluidsset gekocht (de nieuwste samsung soundbar), nog steeds hetzelfde probleem. Ik gebruik puur hdmi kabels, en gebruik de arc hdmi vanuit mijn tv naar soundbar. Mijn kpn box zit met een hdmi in mijn tv. Het enigste wat lijkt te helpen is dan het hele KPN kastje van het stroom en dan er weer in doen. Heel irritant.

Ps. Mijn oude geluidsset was verbonden met optische geluidskabel. Geeft mij een sterk vermoeden dat het aan de KPN box ligt. 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

1 reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Brandonsoep, goed dat je deze vraag hier stelt. Ik denk graag mee want dit hoort gewoon te werken. 

Laten we het volgende proberen:

• Controller eerst of de optische uitgang uit staat. Open de Instellingen en ga, bijna helemaal onderaan, naar Apparaat (Open algemene instellingen). Kies dan voor Apparaatvoorkeuren, en vervolgens voor Weergave en geluid  en daarna Geavanceerde geluidsinstellingen. 
  • Als dit uit staat controleer ook welke audio kwaliteit staat ingesteld. Open de Instellingen en ga Geluid en vervolgens naar Audio kwaliteit instellen. Probeer hier meerdere opties om te kijken of je een verschil merkt. 
  • Als laatste kun je ook proberen om de TV+ box een helemaal te resetten. Dit doe je als volgt: De KPN TV+ Box of TV+ Soundbox resetten | KPN Community

Lukt dit zo?Â