Skip to main content

Sinds de laaste update ervaar ik bij het radio luisteren, welke zender dan ook, regelmatig een fractie van een seconde een onderbreking tijdens de uitzending.

Ik heb alles al gestest, herstart, gereset, via MijnKPN de online oplosser doorgelopen, zonder resultaat.

Nu maar een ‘klachten’-formulier ingestuurd.

Regelmatig een onderbreking in het geluid maakt radio luisteren dan geen fijne activiteit @JanD. Aan het radiosignaal is met de update niet gewijzigd voor zo ver ik weet. Zou je een los topic hiervoor willen maken? Dan kunnen we samen met de Tv+ technici jouw probleem gaan oplossen. Zou je dan ook nog even als reminder willen aangeven hoe precies jouw aansluiting is qua geluid en wat en hoe de reset is uitgevoerd? Met zoveel mogelijk informatie, kan dit hopelijk dan ook weer snel worden opgelost. 

Bij deze gedaan @Jeroen van KPN 

Ik heb de glaskast minimaal 2 minuten van de stroom gehad, ik heb de V10-router herstart, ik heb de TV+-decoder herstart, ik heb de TV+decoder een fabrieksreset gegeven. Ik heb via MijnKPN het storingsprogramma doorlopern en ik heb op 18-10-2024 via het klachten/vragen-formulier bovenstaande ook nog eens gemeld.

De klacht loop nog steeds, mijn vrouw wil niet meer naar de riao via de TV+ luisteren.

Het geluid onderbreekt op de tv zelf en ook als het geluid via SP/DIF naar de soundbar gaat.

We luisteren is de regel via de soundbar naar de radio om de tv niety aan te hoeven hebben.

Voor ons gevoel is de klacht ontstaant na de lmeest recente update, maar kan ik helaas niet hard maken.

We hopen wel op een oplossing.

 

Hallo @Jeroen van KPN , ik ben zojuist gebeld door KPN n.a.v. het klachten/vragenformulier.

Zij heeft vanuit KPN de TV+ een speciale reset gegeven en moest in de gaten houden of de klacht over was, indien niet, kon ik met 0800 0402 bellen, wat ik dus niet ga doen, ik heb het bij deze gemeld dat de klacht dus nog niet over is.

 

 


Dank voor het aanmaken van dit topic @JanD! Fijn dat er contact is opgenomen en jammer dat het niet voor de oplossing zorgde. 

Ik lees onder de update zo geen andere berichten over haperend geluid via de radiozenders dus ik ben nu ook erg benieuwd waar dit hem in zit. 
Gebeurt dit alleen bij de radiozenders, of ook bij de tv-zenders? Je geeft aan dat dit ook gebeurt als het geluid via de TV gaat in plaats van de soundbar, er zit dan helemaal geen verschil in hoe vaak dit gebeurt bijvoorbeeld? Precies dezelfde haperingen komen dan voor? 

Verder hapert er niks op dat moment? Het beeld bijvoorbeeld, of de internetverbinding? 
Ik hoor het graag!


Hallo @Sanne van KPN het gebeurt alleen bij de radiozenders, zo frequent dat er eigenlijk niet fatsoenlijk naar de radio te luisteren is.

In de regel luisteren we altijd naar Sky op 808, maar om te testen ook andere radiozender geprobeerd, hetzelfde probleem.

Het geluid hapert zowel via het tv-geluid als het geluid via de soundbaar die met SP/DIF op de DIW7022 is aangesloten, 

De DIW als eens op een andere LAN-poort van het modem aangesloten, maakt ook niets uit.

Ik hoop op een spoedige oplossing, want zo is radio luisteren niet fijn en zegt mijn vrouw steeds, zet maar uit dat ding, ik luister wel naar de DAB-radio in de keuken.

 

 


Een soortgelijk geval ???

 

@Sanne van KPN 


Ter informatie mijnerzijds: Via Apple Music tabblad ‘radio’, via TuneIn, geen enkele drop-out waargenomen de afgelopen dagen in de avonduren. Dit betreft de zender Candlelight radio.

 


Reageer