Skip to main content
Beantwoord

Schokkend beeld met de TV+ Box op 120hz

• August 10, 2025
  • 6 reacties
  • 26 keer bekeken

Hi ik heb hier ook veel last van. Op 60hz lijkt het minder maar toch zie je het nog wel een beetje. Maar niet zo erg. Nu maar besloten alle apps op Samsung rozen te draaien (dus gelijk op de tv) dan loopt het super vloeiend, dergelijke drone filmpjes. 

Hoop idd dat dit snel wordt opgelost met Android 12 straks. 

Kijk nu maar even tv via de kpn app op tizen. Niet optimaal maar goed wil niet met 2 systemen / afstandsbedieningen werken.

Kpn pak dit op!

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Sjpprrjj. Welkom op de KPN Community! Je bent er al achter waar de judder vandaan komt en hoe je het kan omzeilen. In het topic waar je reactie uit komt is ook een mooie discussie ontstaan hoe dit veroorzaakt wordt en wat de (toekomstige) oplossing is. Het is voorlopig even niet anders ben ik bang, of je moet continu de beeldinstellingen aanpassen, en hopelijk volgt de overgang naar Android TV 14 snel voor de KPN TV+ box. Houd daarvoor de Product Updates in de gaten en abonneer je eventueel erop. 

Heb je nog geprobeerd om met de Samsung afstandsbediening de KPN TV+ box te bedienen? Zet dan wel HDMI CEC aan in de instellingen van de box en de tv. Dan geniet je wel van de betere beeldkwaliteit van de tv-zenders en kun je tegelijkertijd om makkelijk naar de tv-apps. 

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 10, 2025

Kijk nu maar even tv via de kpn app op tizen. Niet optimaal maar goed wil niet met 2 systemen / afstandsbedieningen werken.

Dat hoeft ook niet ​@Sjpprrjj . Die twee afstandsbedieningen. 

Ik bedien de TV+ box, DIW7022, met de Samsung afstandsbediening. Enige wat Samsung niet ondersteunt is zappen op aangesloten apparaten, maar dan gebruik ik de minigids of cijfers om naar een andere zender te gaan. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 10, 2025

En hier wordt alles geregeld met de kpn-afstandsbediening. Dat kan dus ook.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 10, 2025

Op zich is de app (op tizen) best prima. Enige commentaar is dat het zappen wat langzamer gaat. Hoewel het ook wel aan je tv cpu lijkt te liggen. Vanavond beetje tv gekeken en wat netflix en beide waren silky smooth, geen enkel spoor van judder.

Wel vervelend dat dit tot nu toe eigenlijk met geen een kastje blijkbaar kan. Als je een oude tv hebt met een te langzame smart omgeving wordt het lastig. Totdat Google tv dit gaat ondersteunen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • August 11, 2025

@Sjpprrjj 

Deze topic gaat over de Sagemcom DIW7022, niet over de KPN tv+ app.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 11, 2025

@joop2011 volgens mij gaat het over de Herts van het de content die door het kastje vast staat op x Hz en vervolgens judder genereerd op 'vliegende camera beelden'. Door het native OS van de tv te gebruiken (met kpn app) omzeil je dit probleem. Totdat er een oplossing is ligt hier nu het sagemcom kastje in de la en is het gezin geïnstrueerd de witte afstandsbediening niet meer te gebruiken. Papa kan de judder niet meer verdragen. 

Enfin ik goed er verder over op. Groetjes all

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 12, 2025

Hoi ​@Sjpprrjj. Welkom op de KPN Community! Je bent er al achter waar de judder vandaan komt en hoe je het kan omzeilen. In het topic waar je reactie uit komt is ook een mooie discussie ontstaan hoe dit veroorzaakt wordt en wat de (toekomstige) oplossing is. Het is voorlopig even niet anders ben ik bang, of je moet continu de beeldinstellingen aanpassen, en hopelijk volgt de overgang naar Android TV 14 snel voor de KPN TV+ box. Houd daarvoor de Product Updates in de gaten en abonneer je eventueel erop. 

Heb je nog geprobeerd om met de Samsung afstandsbediening de KPN TV+ box te bedienen? Zet dan wel HDMI CEC aan in de instellingen van de box en de tv. Dan geniet je wel van de betere beeldkwaliteit van de tv-zenders en kun je tegelijkertijd om makkelijk naar de tv-apps.