Skip to main content
Beantwoord

Schokkerig beeld tijdens doorspoelen op mijn Arris ontvanger

• July 19, 2026
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

Goedendag, Ik ben hier nieuw en mijn naam is Jasper.

ik heb het volgende probleem met mijn tv. Als ik een opname of terug kijken doorspoel loopt dit niet vloeiend. Het gaat erg schokkerig en slaat hele stukken over.

De monteur heeft geen oplossing.

Dan heb ik het volgende. Als ik op Duitsland 1 een programma kijk en een stukje terug wil kijken op doorspoelstand 2 het beeld vast blijft staan en ik een blauw scherm krijg. Dan moet ik wisselen van zender om verder te kunnen kijken maar je hebt wel een stukje genist.

Ik heb gewoon KPN standaard abonnement 3 in 1.

Hebben jullie dit ook en is dit eventueel op te lossen. Alles is bekabeld en in orde. Ik heb de Fritzbox 7590 AX en Arris ontvangers van 10 jaar oud.

Wie heeft deze problemen ook.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Jasper Dirk ,

Dit probleem komt bij meer klanten voor die gebruik maken van de oudere Arris-ontvangers. Mijn advies is om deze om te ruilen voor een modernere ontvanger.

Dat kan via de klantenservice, vraag daar om een nieuwe ontvanger vanwege storingen.

Je kunt ook (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Dan krijg je de allernieuwste ontvanger.

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 19, 2026

Hallo ​@Jasper Dirk ,

Dit probleem komt bij meer klanten voor die gebruik maken van de oudere Arris-ontvangers. Mijn advies is om deze om te ruilen voor een modernere ontvanger.

Dat kan via de klantenservice, vraag daar om een nieuwe ontvanger vanwege storingen.

Je kunt ook (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. Dan krijg je de allernieuwste ontvanger.

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 19, 2026

Hai Noordzee, Dank voor je snelle reactie.

Ik denk dat je het wel zo duidelijk verteld hebt zodat ik er werk van kan maken. Super!

P.S.Hoe markeer ik dit als oplossing?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 20, 2026

Hai Noordzee,

Kom nog even terug op de tv problemen.

Vanmorgen wilde ik naar een andere zender en bleef het beeld eerst zwart en na een aantal seconden kreeg ik het blauwe scherm met geleuter over verbindingen etc.

Dit heb ik ook regelmatig.

Wat is hier de oplossing voor?

Ik hoor je graag.

Groet, Jasper

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat is inderdaad is niet praktisch Jasper. Zou je dan kunnen toelichten hoe jouw ontvanger is verbonden met het modem van KPN? Neem anders ook een kijkje op onze kennisbank en loop daar de stappen eens van door.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2026

Hai Remco, Dank voor je reactie.

De ontvanger is bedraad aangesloten op de Fritzbox. Heeft jarenlang naar volle tevredenheid gewerkt.

Gisteravond had ik bij het opgenomen programma op RTL 4 geen ondertiteling maar bij het live kijken van hetzelfde programma wel.

Het is de laatste weken ergernis om tv te kijken en niet alleen om de belabberde programma's. Ik heb 2 zondagen achter elkaar geheel onverwachts totale uitval van tv, vaste telefoon en internet gehad. Met hulp van de techneuten van xs4all en veel tijd is dat weer hersteld.

Volgens zeggen, ik weet het dus niet, is KPN bezig geweest met software updates waardoor de problemen zijn ontstaan.

De ene zegt overstappen naar KPN+ en de ander zegt dat de problemen dan nog groter worden.

Wie heeft er gelijk????? Misschien naar een andere provider???

Groet, Jasper.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026

Ik denk dat je de Arris VIP 2952 nog hebt.

En dat is ondertussen een aardig oude KPN tv ontvanger.

Bel gratis 0800-0402

Zie ook de tips boven.

Samengevat, beste oplossing (denk ik):

Je hebt 3 opties voor een nieuwe KPN tv ontvanger:

1. Omruilen in je huidige abonnement, dan krijg je de Arris VIP 5202
  2. Via MIJNKPN of 0800-0402 het tv deel in je huidige abonnement omzetten naar TV+, dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box (Android Mediabox))
  3. Je huidige abonnement omzetten naar KPN tv+, meestal ben je dan ook goedkoper uit. Bij dit abonnement is de DIW7022 de standaard KPN tv ontvanger.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 21, 2026

Dank jullie voor het reageren. Mijn vrouw en ik gaan het eens overwegen. Top!