Skip to main content

Serie opname werd weer niet gestart. Iedere keer weer een al reeds lang ingestelde serie opname die ineens niet meer opgenomen wordt. Zoals MasterChef bv

Op welke zender ervaar je dit? 

Net5. Bekend probleem met MasterChef. Gisteren zag ik ook weer dat de aflevering niet werd opgenomen. Die van vandaag stond dan wél weer gepland. Heel apart!!

Op welke zender ervaar je dit? 

Net 5 maar soms ook op andere netten. 

Mogelijk herhaling van eerder uitgezonden aflevering? Alleen de “eerste vertoning” wordt opgenomen.

Mogelijk herhaling van eerder uitgezonden aflevering? Alleen de “eerste vertoning” wordt opgenomen.

Was dat maar waar. Het is prima als herhalingen niet worden opgenomen dat was vroeger ook zo maar nu neemt hij alles desnoods 3x op. Vooral BBC first is daar een kei in. 

Bij BBC First is dat alleen het geval als betreffende aflevering al gewist is.

Of als alles is gewist maar je de planning niet gewist hebt.

De helft van m'n opnames is BBC First. 

Bij BBC First is dat alleen het geval als betreffende aflevering al gewist is.

Of als alles is gewist maar je de planning niet gewist hebt.

De helft van m'n opnames is BBC First. 

Hier ook. 

Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat een aflevering in een serie opname niet is opgenomen, @Dukkie. Helaas kan dit soms voorkomen. Ik zal hieronder een paar oorzaken geven:

Wijzigingen in de programmering

Een veelvoorkomende oorzaak van fouten bij opnames is een wijziging in de uitzending door de zender. Soms zendt een zender op het laatste moment een ander programma uit, bijvoorbeeld vanwege een spoeduitzending. In dat geval kan het voorkomen dat je opnames de juiste naam en informatie hebben, maar dat de daadwerkelijke inhoud niet klopt. Dit komt doordat de wijzigingen pas later in de EPG worden verwerkt, vaak pas in de nacht voor de uitzending.

Veranderingen in het SerieID

Als je een serie opneemt, gebruikt KPN een SerieID om alle afleveringen van die serie te groeperen. Soms veranderen zenders deze SerieID’s, bijvoorbeeld door de seizoensinformatie aan te passen (bijvoorbeeld van "seizoen 24" naar "seizoen 2024"). Het systeem ziet dit als een andere serie, waardoor de opnames stoppen.
Als je merkt dat de opnames zijn gestopt, is het raadzaam om de serie-opname opnieuw in te stellen. Dit zorgt ervoor dat je weer alle afleveringen kunt opnemen, zelfs als de SerieID is veranderd.

Vooral dit laatste zien we veel bij serieopnames. Hier is helaas niets aan te doen. Neemt niet weg dat het vervelend is. Gelukkig kan je de aflevering tot een week terugkijken.

Meer informatie over problemen met opnames lees je hier: Problemen met opnames bij KPN? Zo los je ze stap voor stap op!.

Reageer