Skip to main content
Vraag

Serieopname Net 5 Rizzoli & Isles ziet er op de box apart uit

• January 17, 2025
  • 16 reacties
  • 193 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+5

@Alex van KPN ​@Jeroen van KPN ​@Arjan van KPN 

op de box

op de browser

Op de box word dus beweerd dat af1 op 2 dagen word opgenomen

Dus leg het maar uit kpn 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 17, 2025

KPN doet zelf niets aan de gids (geld ook voor de andere providers).

Ze krijgen het aangeleverd van de zender en zetten het er 1 op 1 op.

In dit geval zou je kunnen klagen bij Net5. (SBS Talpa)

Forum|alt.badge.img+5

@joop2011 

1. ziggo verkloot de epg op grote schaal, maar dat doet hun 3e partij gracenote
  2. ik meld dat de box en de browser de gep[ande opname  anders weergeven. Box met extra opname en browser ZONDER extra opname van  afl 1

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 17, 2025

@matthijs peters 

Sorry, maar ik heb geen idee waar je het nu over hebt.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 17, 2025

Goedemiddag ​@matthijs peters en welkom op de KPN Community!

Bedankt voor je bericht. Op de KPN Community behandelen we topics op volgorde van binnenkomst. Dit betekent dat jouw topic officieel nog niet aan de beurt is.

Je hebt een aantal topics aangemaakt: ik wil je vriendelijk verzoeken om niet in elk topic een moderator te taggen. Dit is namelijk een klant-helpt-klant platform, waarbij andere klanten vaak waardevolle reacties en tips geven. Moderators reageren alleen waar nodig en het kan ook een andere moderator zijn dan Arjan, Alex of Jeroen 😉.

Mocht je direct een antwoord nodig hebben, dan raad ik aan om een belafspraak te maken met onze klantenservice. Ondertussen kun je alvast een kijkje nemen in ons kennisbankartikel over (serie) opnemen: Problemen met opnames bij KPN? Zo los je ze stap voor stap op!

Bedankt voor je begrip en geduld! 

Forum|alt.badge.img+5

@Shyrin van KPN zie Afspelen Opname NCIS S22E01 op 6 januari geeft error 500-REF-1338 | KPN Community

daarin kun je lezen dat kpn het zowel hier als ook via de telefoon niet tijdig kon handelen en ook niet met vragen over weg kan

en dat ​@Arjan van KPN  het zelfs nodig vond om discussie te sluiten ipv antwoord te geven op vragen

En volgens de telefonische helpdesk moet je juist hier de dringende zaken melden

Dus het is van belang dat de moderatoren de informatie tijdig zien

En dat was dus ook 1 van de vragen die ik stelde in die andere discussie

En door het gedrag van arjan heb ik dus vandaag  een klacht bij de kpn ingediend over niet luisteren naar de klant

Forum|alt.badge.img+5

@Shyrin van KPN 

En trouwens al mijn onderwerpen hebben een reactie van kpn nodig.

Dus dan is het terecht dat ik kpn erop attendeer dat dit NIET een “klant zoekt klant hulp” onderwerp is.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 18, 2025

En trouwens al mijn onderwerpen hebben een reactie van kpn nodig.

Dus dan is het terecht dat ik kpn erop attendeer dat dit NIET een “klant zoekt klant hulp” onderwerp is.

Dat weet je niet, meestal is het iets wat de klanten je ook kunnen vertellen en dan ben je eerder geholpen.
En je wordt echt niet sneller geholpen door te taggen.
​​​​​​​En anders rustig wachten tot je aan de beurt bent

Forum|alt.badge.img+5

@huistijger lees mijn meldingen en zeg dan maar of ze wel of niet voor de kpn bedoelt zijn

Zoals deze melding waarin dus een afwijking in de serie opname optreed die door 2 kpn systemen verschillend word weergegeven.

Let met name op  

Daarin beweert een moderator zelfs dat de telefonisch helpdesk niet over een dringend probleem geinformeerd hoeft te worden. En wil daarna geen vragen beantwoorden.

En door niet tijdig te reageren op die melding werden dus de kpn klanten van die serie opname benadeelt. En de meldingen waren zowel via de telefoon als ook via het forum gedaan en 5 werkdagen waren niet voldoende voor de kpn.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 18, 2025

Denk nu eens goed na ​@matthijs peters 
Dat zijn toch geen dringende storingen?
@joop2011 legt al uit wat de kwestie is.
Binnen nu en 3 dagen komt er vast wel een KPNmoderator toe aan jouw vraag.

Forum|alt.badge.img+5

@huistijger tja ik ben het niet met jullie eens

Jullie praten over epg inhoud 

Ik praat over serie opname die 2x dezelfde oplevering gaat opnemen volgens de box en dan de browser die beweert dat dit niet gebeurt

Dus hoe kunnen 2 systemen van de kpn een verschillende weergave hebben

En daar gaat het mij om

zie ook Gebruikte ruimte op KPN TV+ box en tv.kpn.com komt niet overeen | KPN Community

weer 2 systemen die niet hetzelfde melden, niet dringend maar wel is 1 vaan de 2 fout

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 18, 2025

Herhalingen worden helaas vaak ook opgenomen (althans je krijgt een link naar de server waar hij opstaat, er is geen separate opname speciaal voor jou)

Maar die kan je gewoon wissen.

Op de KPN tv ontvanger zie je meestal al je opnames die je hebt gemaakt.

Via andere, zoals de app op Smart tv of mobiel of via de link via de pc, kan het voorkomen dat je wel eens een opname niet ziet.

Maar je kan je afvragen of het wel een echt probleem is?

Ik denk dat het merendeel er geen probleem mee hebt.

En nog een tip, de zender wil wel eens een code niet goed doorgeven voor opname.

Wil je 100% zeker zijn, controleer dan of de serie opname wel is gemerkt voor opnemen.

Zoals ​@huistijger ook al aangeeft, meestal kunnen klanten met de meeste problemen elkaar perfect helpen.

Dus mijn advies, probeer altijd vriendelijk te blijven.

En ga niet steeds op je strepen staan.😉

Forum|alt.badge.img+5

@joop2011 zie 

ipv vragen te beantwoorden gooit kpn discussie ongevraagd dicht

Dus zo beleeft is kpn zelf niet

En nogmaals het gaat mij vooral om het verschil tussen tv+ box  en de browser interface

zie de 2 foto's bovenaan

Forum|alt.badge.img+5

en nog een voorbeeld van een afwijkling tussen de 2 systemen

Dit \zijn de geplande opnames voor royal pains

Blijkbaaar is er iets gebeurd want er zijn dubbele geplande opnames op 23 en 24 januari en je herkend de foute aan het default plaatje (stel op bank)

Op de box staan de 3 “verkeerde/foute” opnames apart onder een dummy seizoen, te weten S0

en op de box is het default plaatje een kpn logo

via de browser KPN TV: Opgeslagen  staan ze onder seizoen 3 tussen de normale geplande opnames

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi Matthijs, welkom op onze community! Bedankt voor het melden. Ik geef dit door aan mijn collega's.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 30, 2025

en nog een voorbeeld van een afwijkling tussen de 2 systemen

Dit \zijn de geplande opnames voor royal pains

Blijkbaaar is er iets gebeurd want er zijn dubbele geplande opnames op 23 en 24 januari en je herkend de foute aan het default plaatje (stel op bank)

Op de box staan de 3 “verkeerde/foute” opnames apart onder een dummy seizoen, te weten S0

en op de box is het default plaatje een kpn logo

via de browser KPN TV: Opgeslagen  staan ze onder seizoen 3 tussen de normale geplande opnames

Wat er in dit geval gebeurd is een wijziging vanuit de zender.

Wij krijgen de epg ongeveer een week van te voren aangeleverd vanuit onze gidsleverancier. Als er dan in die tussenliggende week iets wijzigt vanuit de zender, dan kun je dit soort dingen krijgen. Je ziet dan bij je serieopnames het standaardplaatje. En in de meeste gevallen wordt je opname dan dubbel opgenomen. Eén keer in je serieopname, en één keer in een los seizoen. Kunnen we ook niet (altijd) aanpassen. 

Forum|alt.badge.img+5

@Erik van KPN 

gaat meer om een afwijking tussen box en browser

Bij de box staat het onder de serie opname en bij de browser staat de extra opname los