Skip to main content
Beantwoord

Sinds overstap naar TV + box, problemen met tv en internet

Sinds kort ( 2 weken) overgestapt naar KPN TV + Box. Niets dan problemen. Beeld valt vaak weg. Ik moet dan het modem opnieuw opstarten, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Verder zijn mijn beide HP laptops regelmatig in de war en laat mijn VPN niet in en blijft hij maar draaien.

Beste antwoord door JanD

Beste ​@CarelAltura De enig goede aansluitingg voor jouw TV+ is bekabeld, rechtstreeks aan de modem, zie onderstaand aansluitadvies:

en

Zoals je het nu aangesloten hebt, wordt niet ondersteund door KPN, dus het advies wat ik eerder schreef:

bekabeld aansluiten.

Bekijk origineel

13 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8321 reacties
  • 23 maart 2025

Beste ​@CarelAltura welk merk en type modem gebruik je van KPN?

Hoe is de TV+decoder aangesloten op de modem, rechtstreeks bekabeld, draadloos of anderszins?

Wat loopt er via de VPN?

• Auteur
  • 31 reacties
  • 23 maart 2025

Beste JanD, Bedankt voor de reactie. Mijn modem is een V10A en aangesloten via: Draadloze Verbindingsset: de DVS 1200. Er zijn 2 smarthphones en 2 HP laptops op de wifi  aangesloten.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 324 reacties
  • 23 maart 2025

Glasvezel? De TV+-decoder kan ook via wifi. Op dat ding kun je ook speedtest apps installeren. Probeer het eens. Ook op een laptop proberen.

Wat bedoel je met VPN laden?

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 108 reacties
  • 23 maart 2025

Je DVS 1200 zijn het probleem denk ik

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8321 reacties
  • Antwoord
  • 23 maart 2025

Beste ​@CarelAltura De enig goede aansluitingg voor jouw TV+ is bekabeld, rechtstreeks aan de modem, zie onderstaand aansluitadvies:

en

Zoals je het nu aangesloten hebt, wordt niet ondersteund door KPN, dus het advies wat ik eerder schreef:

bekabeld aansluiten.

• Auteur
  • 31 reacties
  • 23 maart 2025

JanD, U geeft aan:’De enige goede aansluiting voor jouw TV+ is bekabeld’.

Dat is vreemd want met de oude kastjes geen probleem met de wifi verbinding.

Je zal het altijd zien vandaag na herstart modem totaal geen probleem, even afkloppen.

Morgen maar weer even aankijken. Bedankt voor het meedenken. 

Als jojootje meeleest ja ik heb idd glasvezel en met VPN laden bedoel ik dat hij geen contact kan maken en blijft draaien. En wat bedoelt u met:’Op dat ding kun je ook speedtest apps installeren.’’

Apps installeren? Ik kan toch gewoon een speedtest uitvoeren bij: 

1. https://www.kpn.com/internet/speedtest of
  2. https://www.speedtest.net/

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8321 reacties
  • 23 maart 2025
jojootje schreef:

Glasvezel? De TV+-decoder kan ook via wifi. Op dat ding kun je ook speedtest apps installeren. Probeer het eens. Ook op een laptop proberen.

Wat bedoel je met VPN laden?

Beste ​@jojootje via wifi alleen via bovenstaande reactie en tabel

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8321 reacties
  • 23 maart 2025
CarelAltura schreef:

JanD, U geeft aan:’De enige goede aansluiting voor jouw TV+ is bekabeld’.

Dat is vreemd want met de oude kastjes geen probleem met de wifi verbinding.

Je zal het altijd zien vandaag na herstart modem totaal geen probleem, even afkloppen.

Morgen maar weer even aankijken. Bedankt voor het meedenken. 

Als jojootje meeleest ja ik heb idd glasvezel en met VPN laden bedoel ik dat hij geen contact kan maken en blijft draaien. En wat bedoelt u met:’Op dat ding kun je ook speedtest apps installeren.’’

Apps installeren? Ik kan toch gewoon een speedtest uitvoeren bij: 

1. https://www.kpn.com/internet/speedtest of
  2. https://www.speedtest.net/

Beste ​@CarelAltura de oude kastjes waren ook 'bekabeld' aangesloten en nogmaals, KPN ondersteunt alleen aansluiten via getoonde tabel en hardware.

• Auteur
  • 31 reacties
  • 23 maart 2025

Beste ​@JanD waar ik schreef:’met de oude kastjes geen probleem met de wifi verbinding.’bedoel ik de aansluiting via de Draadloze Verbindingsset  de DVS 1200.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8321 reacties
  • 23 maart 2025
CarelAltura schreef:

Beste ​@JanD waar ik schreef:’met de oude kastjes geen probleem met de wifi verbinding.’bedoel ik de aansluiting via de Draadloze Verbindingsset  de DVS 1200.

Beste ​@CarelAltura , er is niets draadloos aan de DVS1200, al jaren wordt die naam verkeerd gebruikt.

De verbinding loopt via je bestaande stroomnet thuis,dat steeds meer storingen geeft door LED en zonnepanelen.

Vandaar dat KPN de verkoop van de DVS1200 ook heeft gestopt.

• Auteur
  • 31 reacties
  • 23 maart 2025

@JanD Draadloos is niet de term van mij maar van KPN. Ik begrijp natuurlijk wel dat het via het stroomnet gaat. Verder heb ik pas nog in de KPN winkel notabene een nieuwe  DVS 1200 gekocht omdat de oude kapot was. Had wel netjes geweest als de kneus bij KPN mij geadviseerd had om vanaf nu voor een vaste verbinding te kiezen i.v.m. de vele storingen. Ze moesten die oude zeker nog even kwijt.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8321 reacties
  • 23 maart 2025

Beste ​@CarelAltura KPN gebruikte de term draadloos altijd voor de DVS, jij niet, dat schreef ik ook niet.

KPN is per 1 februari officieel gestopt met de verkoop van de DVS 1200

• Auteur
  • 31 reacties
  • 24 maart 2025

Beste ​@JanD Bedankt voor de nuttige info. Vandaag werkt alles weer. Ik ga het even aankijken komen er weer problemen dan maar overstappen op bekabeld. Blijft lastig kabels trekken in een bestaand huis. Niet voor niks gekozen voor DVS.

Groet,

Carel

Reageer