Skip to main content

Als je tv kijkt en je doet iets downloaden op de pc gaat de tv blokken en haperen. Dit is iets nieuws want nu een 1,5 jaar lid bij KPN en nooit geen problemen gehad, dit speelt nu een maand of 2, vaak opnieuw opstarten router, tv decoder enz.

Hi @Prrrt, bedankt voor je bericht. Het is erg lastig tv kijken als hij hapert, wanneer je iets op de pc download. Kun je vertellen hoe de pc en de tv zijn aangesloten op de Experia Box? Kun je daarbij ook vertellen wat je zelf geprobeerd hebt om het probleem op te lossen? Dit om te voorkomen dat we dubbele dingen gaan doen.


Alles is bekabeld, resetten div keren, kabels los vast, kabels nagekeken, vandaag moest de pc wat updates doen, tv begint gelijk te haperen. Ik weet t echt niet meer ......


Wat is je download snelheid? Bij voorkeur meting doen met bedraad aangesloten laptop (of pc) en tv ontvangers op standby.

kpn.com/speedtest


Bedankt voor de toelichting. Kun je naast de downloadsnelheid ook nog aangeven of de beide apparaten rechtstreeks zijn aangesloten op de Experia Box, of zijn ze aangesloten op een switch? Mocht je gebruik maken van een switch, ondersteunt deze dan IGMP snooping? Ook ben ik benieuwd of je dit op alle zenders ervaart of op specifieke zenders. We horen het graag!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Het probleem is opgelost door jou collega, een switch ertussen en probleem was weg. Zat een splitter tussen ,geplaatst door zonnepaneel monteur, dat was waarschijnlijk het probleem.