Skip to main content
Beantwoord

Sorteren van favoriete apps werkt niet structureel goed

• September 15, 2025
  • 11 reacties
  • 119 keer bekeken

Ik probeer regelmatig de favoriete apps te plaatsen in de voor mij juiste vogorde. Maar ik kan er nog geen systeem in ontdekken. Soms kan ik wel iets verplaatsen, maar daarna de volgende app weer niet.

Waar gaat het mis?

Beste antwoord door PeterG

Er gaat niks mis. Op een deel van de ontvangers wil dat al bijna 2 jaar niet meer werken. Mijn eerste melding is van 3 november 2023 en het werkt hier nog steeds niet.

Er zijn er ook met meerdere ontvangers waarvan bij een deel het wel werkt en de andere ontvangers niet. Het is dus ook niet gebonden aan bepaalde abonnementsnummers. 

Ik neem aan dat het nog steeds in onderzoek is.

Wat ik gedaan heb is alle favorieten uit de lijst en opnieuw geselecteerd in de volgorde waarin ik ze wilde hebben. Gelukkig hoeft dat niet vaak. Al staat BBC NL+ nu wel aan het eind, maar ik vind het wel best zo.

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 15, 2025

Er gaat niks mis. Op een deel van de ontvangers wil dat al bijna 2 jaar niet meer werken. Mijn eerste melding is van 3 november 2023 en het werkt hier nog steeds niet.

Er zijn er ook met meerdere ontvangers waarvan bij een deel het wel werkt en de andere ontvangers niet. Het is dus ook niet gebonden aan bepaalde abonnementsnummers. 

Ik neem aan dat het nog steeds in onderzoek is.

Wat ik gedaan heb is alle favorieten uit de lijst en opnieuw geselecteerd in de volgorde waarin ik ze wilde hebben. Gelukkig hoeft dat niet vaak. Al staat BBC NL+ nu wel aan het eind, maar ik vind het wel best zo.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Hallo Peter,

Ik had je eigen workaround ook bedacht maar nog niet uitgevoerd. Dat ga ik nu toch maar even doen ;-)

Groet,

Rik

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 17, 2025

Hoi ​@Rik60 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)
Zoals ​@PeterG ook al aangeeft, is dit inderdaad eerder aangekaart en ik zal eens navraag doen wat de stand van zaken is!

Ik had je eigen workaround ook bedacht maar nog niet uitgevoerd. Dat ga ik nu toch maar even doen ;-)

Heb je dit inmiddels uit kunnen proberen en zo ja, heb je hier nog wat aan gehad? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 17, 2025

Ja is prima gelukt op deze manier. Dank voor de tip!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 17, 2025

Ja is prima gelukt op deze manier. Dank voor de tip!

Heel goed om te horen en ook bedankt dat je dit nog even hebt willen laten weten ​@Rik60 , top! 💪🏼

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 25, 2025

Zou je nog eens dit willen proberen, ​@Rik60 (en jij ook ​@PeterG):

Ga naar Menu > Instellingen > Apparaat > Apps > KPN TV+ > Gegevens wissen.

En dan kijken of het sorteren van apps daarna wel wil. Want bij mij is het inmiddels zo dat ik op de TV+ Box waar ik al vanaf het begin zo'n beetje niet op kon sorteren, nu wél kan sorteren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 25, 2025

Als ik doe wat je vraagt ben ik alle instellingen kwijt en kan komen helemaal opnieuw beginnen. Omdat het nu werkt met de workaround ga ik dat niet doen ;-)

Sorry...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 25, 2025

🙃

Had jij dat ook gedaan, Erik?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • September 26, 2025

Had jij dat ook gedaan, Erik?

Nee, ik heb eerst getest of het weer werkte, en dat bleek bij mij het geval. Maar het tv team geeft aan dat de gegevens wissen optie een oplossing brengt als het probleem er nog is bij je.

Als ik doe wat je vraagt ben ik alle instellingen kwijt en kan komen helemaal opnieuw beginnen. Omdat het nu werkt met de workaround ga ik dat niet doen ;-)

Ik snap je, ​@Rik60, dus ik heb het zelf net alsnog ook gedaan om te kijken wat er eigenlijk precies gebeurt.

Nadat ik de gegevens heb gewist herstart de TV+ app zelf, en krijg ik direct de keuze voor wel of geen erotiek zichtbaar om in te stellen. En daarna een check of de volumekoppeling met de afstandsbediening nog werkt. Dat was bij mij ook het geval. 

Wat ik verder heb moeten aanpassen is

• de live preview in de rechterbovenhoek weer uitzetten (standaardoptie is ‘aan’)
  • snelle start aanzetten (standaardoptie is ‘ecostand’)
  • selecteren welke rijen ik op het startscherm zichtbaar wil hebben
  • en natuurlijk favoriete apps selecteren en deze opnieuw sorteren

Het is niet zo dat je dan ook weer opnieuw moet inloggen in de verschillende apps, die informatie wordt bij die apps opgeslagen en niet in de TV+ app. 

Zo weet je in ieder geval wat er teruggezet wordt aan instellingen als je dit wel zou doen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 26, 2025

Erik van KPN schrijft:

• en natuurlijk favoriete apps selecteren en deze opnieuw sorteren

Dan kan ik net zo goed mijn methode gebruiken, Erik 😁. Alle favorieten uitzetten en opnieuw selecteren in mijn gewenste volgorde.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 9, 2025

Ik heb nog even gecheckt, en de workaround van het gegevens wissen is wel eentje die je eenmalig hoeft uit te voeren. Dus als je wel met enige regelmaat je favorieten zou willen sorteren, dan is het wel de moeite waard om eenmalig de workaround uit te voeren.

Ga naar Menu > Instellingen > Apparaat > Apps > KPN TV+ > Gegevens wissen.