Skip to main content
Vraag

Soundbar met optische kabel aangesloten op TV+ Box maar geluid werkt niet

• April 16, 2026
  • 6 reacties
  • 44 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Soundbar met optische kabel aangesloten op KPN box + , als ik nu radio wil luisteren wil ik de tv uitzetten maar dan komt er ook geen geluid meer uit de soundbar

6 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 16, 2026

Heb je de optische uitgang aangezet op de TV+ box? Standaard staat die uit.

Zie ook:

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 17, 2026

Ja die staat op aan, alla kebe.s gecontroleerd die zitten a.lemaal goed.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 17, 2026

Verbeterd met typen. Alle kabels zijn gecontroleerd en zitten allemaal goed

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 17, 2026

Blijven de TV+ box én de soundbar aan staan als je de tv uitzet?

Zo nee, kijk dan in de HDMI-CEC instellingen van de TV+ box of Automatisch standby aan staat, en zet die op uit.

Als de soundbar ook automatisch uitgaat als je de tv uitzet, kijk dan in de gebruiksaanwijzing van je soundbar of je dit gedrag uit kan zetten.

Als TV+ box en soundbar wél aan blijven staan, zou het ook nog kunnen dat, als de tv met een HDMI kabel is verbonden met de soundbar, het geluid van de tv+ box toch via de tv naar de soundbar wordt gestuurd, en de soundbar niet automatisch omschakelt van HDMI naar optische ingang als je de tv uitzet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • April 17, 2026

Ja de soundbar en de tvbox + blijven allebei aan.

Nee er gaat geen HDMI kabel van tv naar de soundbar

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@betsy76, goed dat je hier een topic voor aanmaakt en heel fijn dat je al zoveel hulp hebt gekregen van ​@Wartywolfs. Dank! 😄

Gek dat het geluid uitvalt zodra je de TV uitzet. 😕 Gebeurt dit dan alleen met de radio, of ook met andere apps/programma's? Dat het geluid uitgaat zodra je de TV uitzet? 
Welk merk en type soundbar gebruik je?
Kun je misschien ook omschrijven hoe de soundbar, de TV en de TV+ Box op elkaar aangesloten zijn? Welke kabels lopen waar precies heen?

Als het makkelijker is kun je dit ook tekenen in Paint bijvoorbeeld en de afbeelding hier plaatsen. Dan denk ik verder mee!