Skip to main content
Vraag

Stotterend beeld en wegvallend geluid bij ESPN op TV+

• August 15, 2026
  • 7 reacties
  • 150 keer bekeken

Wie heeft er ook last van dat op de ESPN zenders op de TV+ het beeld soms stottert, vooral na wisselen van de zenders. Soms valt het geluid weg ook, als ik de ontvanger aan/uit zet is het probleem weg.  

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 15, 2026

Bij mij sputtert espn via wifi. Met Multicast + beste kwaliteit. 

Multicast zonder beste kwaliteit en het werkt wel. Ook met UHD werkt het. Omdat dat momenteel uitsluitend unicast is.

Via LAN heb ik geen problemen. 

• Auteur
  • Helper
  • August 15, 2026

Bij mij sputtert espn via wifi. Met Multicast + beste kwaliteit. 

Multicast zonder beste kwaliteit en het werkt wel. Ook met UHD werkt het. Omdat dat momenteel uitsluitend unicast is.

Via LAN heb ik geen problemen. 

​@PeterG 

Ik heb juist ook problemen via LAN, zowel met UHD als zonder UHD. Op alle andere zenders geen problemen, alleen ESPN. Zet ik hem uit en aan dan probleem opgelost? Hopelijk gaat KPN hier ook naar kijken.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@WesleyJ, interessant! Zit je TV ontvanger direct bekabeld op je experiabox of zit er nog iets van een switch of wifiversterker tussen?

• Auteur
  • Helper
  • August 18, 2026

Beste ​@Thomas van KPN ,

Direct bekabeld op het modem, maar ben niet de enigste die het probleem heeft!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat sluit al een hoop uit, kun je ook eens een speedtest doen? 

Ik ben wel benieuwd naar de snelheden die je haalt.

Zoals ​@PeterG al noemt kan het wel zijn dat het met multicast (dus gewoon kijken) wat meer stoort dan wanneer je via unicast kijkt (via UHD of als je m even pauzeert. Je kunt dit ook als standaar instellen in de ontvanger)

• Auteur
  • Helper
  • August 20, 2026

@Thomas van KPN 

Ik heb een speedtest uitgevoerd kom op 256,9 Mbps, lijkt mij niet het probleem te zijn. Maar dat is toch de omgekeerde wereld, op advies van een medewerker van KPN overgestapt naar TV+ hiervoor interactieve televisie (VIP2952) totaal geen problemen en dan zou ik nu iets moeten gaan pauzeren om iets te kunnen kijken zonder problemen. Ik vind dat een provider of ontwikkelaars moeten zorgen dat iets werkt, niet de klant zelf. Helaas kan ik niet meer terug naar het oude abonnement, is mij ook nooit verteld. Als ik dit had geweten had ik het nooit gedaan, maar hopelijk word het opgelost.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 20, 2026

Zet het vinkje 'beste kwaliteit' uit bij multicast. Sindsdien werkt het goed bij. Dan is het nog steeds multicast. 

De beste kwaliteit is over rated. Is bij 12 kanalen ietsie pietsie beter beeld. Vaak zie je het verschil niet. 

Werkt het na kort pauzeren wel,  dan kun je ook kiezen voor Videomodus unicast. Dan is even pauzeren niet nodig. 

ESPN is in alle streams de betere kwaliteit.