Skip to main content

De test van de nieuwe TV+ App voor Smart TV is gestart, je kunt je op dit moment niet aanmelden. Binnenkort kan je je aanmelden om als eerste updates te krijgen en te testen. Hou dit topic daarvoor in de gaten!

Afgelopen zomer hebben we de gloednieuwe TV+ App gelanceerd voor je smartphone en tablet. Nu nodigen we je van harte uit om deel te nemen aan de bètatest van onze nieuwe KPN TV+ App voor Smart TV! Net als de mobiele app is deze ontworpen om je kijkervaring te verbeteren door live tv en streamingdiensten te combineren in één handige app op je Smart TV.

Doel van de test

We willen de app zo gebruiksvriendelijk mogelijk maken voordat voordat we deze voor alle klanten beschikbaar stellen. We horen graag hoe de app presteert, of alles soepel werkt, en of je gemakkelijk vindt wat je zoekt.

Waarom meedoen?

Met de nieuwe KPN TV+ App voor Smart TV vind je snel en eenvoudig waar je favoriete films en series beschikbaar zijn. Je kunt al je streamingdiensten en tv-zenders combineren in één app. We zoeken testers die zowel live tv kijken als streamingdiensten gebruiken, om ons te helpen de app te perfectioneren.

Wat vragen we van jou als tester?

Je test de komende periode intensief en geeft je mening op de KPN Community in een besloten testgroep. 
Let op: deze bèta gaat exclusief via onze community. Niet via andere sociale media of telefonische klantenservice. Je zult dus actief op onze community moeten zijn.

We waarderen jouw feedback enorm! We willen graag weten:

• Hoe gebruiksvriendelijk de app is?
  • Of je eenvoudig kunt vinden wat je zoekt?
  • Hoe ervaar je de aanbevelingen en het zoekproces?
  • Zijn er functies die je mist of graag toegevoegd zou zien?

Wanneer kan je meedoen?

Om mee te kunnen doen aan de test, hebben wij de volgende eisen:

Technische eisen:

Je moet je een Smart TV hebben die voldoet aan de volgende technische eisen:

• Android TV: bijvoorbeeld een Sony, Philips, Sharp, Grundig of Chromecast met Google TV, met een minimaal besturingssysteem van 7.0
  • Samsung Tizen TV: minimaal besturingssysteem van Tizen 5.5
  • LG met WebOS: nog geen minimale versie vereist

Controleer of je TV geschikt is:
Om te bepalen of jouw TV geschikt is, kijk je of deze toegang heeft tot de Google Play Store en of het besturingssysteem minimaal 7.0 is, en voor Tizen is versie 5.5 vereist.

Algemene eisen:

• Je hebt op dit moment KPN Internet en TV
  • Je hebt of maakt een KPN Community account aan.
    Zorg dat je een KPN Community account hebt aangemaakt voordat je je aanmeldt.

Hoe lang duurt het testen?

Dat is afhankelijk van hoe het testen gaat. Je zult merken dat de app al voor een groot gedeelte af is. We willen nu graag veel klanten de app laten testen om te kijken of alles werkt zoals we verwachten. Jouw input helpt ons om de laatste verbeteringen door te voeren en ervoor te zorgen dat de app perfect aansluit op de behoeften van onze gebruikers.

Mogelijk vragen we je in de periode daarna om de nieuwste verbeteringen als eerste testen, voordat ze worden aangeboden aan alle klanten.

Geïnteresseerd? Meld je dan nu aan!

Heb je een geschikte Smart TV? Vul dan snel het onderstaande formulier in:

Meld je nu aan!

De inschrijving blijft open tot nader order. Zodra het testen van start gaat, laten wij het in dit topic weten!

Na selectie ontvang je tussen eind oktober en begin november een link om de app te downloaden, samen met uitnodiging tot een besloten groep waar je jouw feedback kunt delen.

We kijken uit naar je deelname en waardevolle input!

Heb je vragen over het testen? Laat het vooral weten in een reactie hieronder.

Je kan ook projectivity launcher installeren als app op je tv. Hierin kan je aangeven dat wanneer de tv opstart/aan zet, de kpn app automatisch opstart.

Hopelijk komt deze functie in de app van de KPN, zou een mooie aanvulling zijn.

Dat zal niet gaan @Dennis Overbeek, de KPN TV+ app voor smart TV is een gewone app en niet een launcher app zoals op de TV+ Box. Persoonlijk zou ik het ook heel onverstandig vinden als KPN met een launcher app zou komen immers dan zou ik altijd via de KPN TV+ app moeten om een andere app te starten.

Dat zal niet gaan @Dennis Overbeek, de KPN TV+ app voor smart TV is een gewone app en niet een launcher app zoals op de TV+ Box. Persoonlijk zou ik het ook heel onverstandig vinden als KPN met een launcher app zou komen immers dan zou ik altijd via de KPN TV+ app moeten om een andere app te starten.

Dat begrijp ik @wjb, maar voor de wat oudere mensen die niet zo digitaal zijn kan dit een uitkomst zijn. Ze zetten de TV aan, en de app wordt automatisch opgestart. 😉 Zou je dat niet willen kun je de functie dat ie automatisch opstart uitschakelen.

Dat begrijp ik @wjb, maar voor de wat oudere mensen die niet zo digitaal zijn kan dit een uitkomst zijn. Ze zetten de TV aan, en de app wordt automatisch opgestart. 😉 Zou je dat niet willen kun je de functie dat ie automatisch opstart uitschakelen.

Voor mensen die enkel televisie willen kijken zou dat zeker een toegevoegde waarde hebben maar helaas kan een app niet zelf regelen dat deze bij het opstarten van een televisie ook gestart moet worden, dat kan alleen een launcher voor z'n rekening nemen.

Voor mensen die enkel televisie willen kijken zou dat zeker een toegevoegde waarde hebben maar helaas kan een app niet zelf regelen dat deze bij het opstarten van een televisie ook gestart moet worden, dat kan alleen een launcher voor z'n rekening nemen.

Ik heb de KPN TV app eens opgestart, en daarna de tv gewoon uitgeschakeld, en daarna weer aangezet, de app start automatisch op:

Samsung TV:

Instellingen → Algemeen en privacy → Optie voor startscherm → Vorige app automatisch uitvoeren “aanzetten”.

Dank voor het delen van jullie gedachten. Laten we het nu weer houden bij mensen die graag willen meetesten met de nieuwe Smart TV app, zodat we het hier overzichtelijk houden.

Ik denk dat als ik mij aanmeld dat ik het antwoord op dit verzoek al kan voorspelen😂

Aangemeld, wil eindelijk die ouwe app kwijt worden op mijn Chromecast. De nieuwe draait eigenlijk prima op mijn tablet. Fatsoenlijk beeld ipv het testen op een smartphone. En KPN staat als eerste in het lijstje van de Chromecast! Maar wat is dat icoontje lelijk tov de +-app. 😎

Zojuist aangemeld. 

Ik test graag mee en heb mij opgegeven!

Ik heb me ook aangemeld, ben heel erg benieuwd en wil erg graag dat deze goed gaat werken (of werkt). Hoop dat ik geselecteerd wordt.

De huidige app is wat langzaam en niet elke opname die gemaakt is, is terug te kijken plus de audio is 2.0 (niet dat er in 5.1 uitgezonden wordt door de aanbieders). Ik zou graag die ontwikkeling mee willen maken.

Ik heb me ook aangemeld, maar heb geen tv-merk ingevuld, omdat ik het liefst test met de Chromecast met GoogleTV, @Alexandra van KPN.

Ik heb wel een Samsung Smart-tv (2023),  wil de app daar ook wel op testen, maar kan nergens het versienummer van het OS (Tizen) vinden...

... omdat ik het liefst test met de Chromecast met GoogleTV, 

Heb je het onderstaande topic gezien?

Wat mij betreft echt een aanrader in combinatie met de smart-TV(+) app.

... omdat ik het liefst test met de Chromecast met GoogleTV, …

Heb je het onderstaande topic gezien?

Wat mij betreft echt een aanrader in combinatie met de smart-TV(+) app.

Sterker nog, ik heb er vanmorgen al op gereageerd...ik gebruik nu de bijbehorende afstandsbediening, werkt ook wel makkelijk, maar cijfertoetsen zouden wel heel handig zijn inderdaad...misschien maar eens zo'n seniorengeval bestellen.

Maar...hier gaat het om het testen van de nieuwe TV+ app voor Smart-tv. En dat ik eventueel ook wel de app in mijn Smart-tv wil testen, maar weet dus het versienummer niet...

Tizen 5.5 is geïntroduceerd in 2019, jouw televisie uit 2023 draait waarschijnlijk Tizen 7 of 8.

Ratonesque schreef:

...ik gebruik nu de bijbehorende afstandsbediening, werkt ook wel makkelijk, maar cijfertoetsen zouden wel heel handig zijn inderdaad…

Mijns inziens veel belangrijker zijn de P+ en P- toets waarmee je kunt zappen en per pagina door de gids kunt bladeren. 

Tizen 5.5 is geïntroduceerd in 2019, jouw televisie uit 2023 draait waarschijnlijk Tizen 7 of 8.

Dank...als ik mee mag doen met de test kan ik 'm dus ook op de tv installeren.

Moet ik hieruit afleiden dat de KPN app niet meer op mijn TV kan zodra deze versie uitkomt? Ik heb namelijk versie < 5.5 Tizen.

Ik heb mij aangemeld.

Ik heb ook een tv box voor achter een oudere tv. (Android 12 )hoop dat die meegetest kan worden.

Mischien voorbarig maar ik heb een vraag:

Geef5 de app 4k resolutie weer?

Moet ik hieruit afleiden dat de KPN app niet meer op mijn TV kan zodra deze versie uitkomt? Ik heb namelijk versie < 5.5 Tizen.

Edit: onder versie 5.5 zal inderdaad niet werken, daarmee zal je het ook niet kunnen testen. Zover zijn we echter nog niet. 

Dat zou ik niet zo interpreteren. Zie hierboven onder kopje Technische eisen:  minimaal besturingssysteem van Tizen 5.5

Beste @Alex van KPN, Het staat er toch echt dat minimaal Tizen versie 5.5 vereist is voor de nieuwe versie van de smart-TV app en dus trek ook ik dezelfde conclusie als @xs4allklant, namelijk dat de nieuwe versie van de app niet zal werken op oudere versies van Tizen.

Dat zou ik niet zo interpreteren. Zie hierboven onder kopje Technische eisen:  minimaal besturingssysteem van Tizen 5.5

Beste @Alex van KPN, Het staat er toch echt dat minimaal Tizen versie 5.5 vereist is voor de nieuwe versie van de smart-TV app en dus trek ook ik dezelfde conclusie als @xs4allklant, namelijk dat de nieuwe versie van de app niet zal werken op oudere versies van Tizen.

Ik interpreteerde < 5.5 als ≤, een versie onder de 5.5. Het klopt dan dat het inderdaad niet getest kan worden. Ik heb mijn antwoord aangepast. Zover zijn we echter nog niet.

@Alex van KPN, Wat bedoel je nu met "Zover zijn we echter nog niet"? 

@Alex van KPN, Wat bedoel je nu met "Zover zijn we echter nog niet"? 

We zijn nog niet zover dat de nieuwe Smart TV app klaar is. Ik verwacht tegen die tijd ook duidelijkheid te hebben over de minimale vereisten van de nieuwe versie, maar gezien de testversie ook minimaal 5.5 is voor Tizen denk ik dat dat zo zal blijven. 

Ik zou het wel jammer vinden als ik in mijn Samsung uit 2019, speciaal gekocht voor ook de kpn app, straks de nieuwe app niet meer zou kunnen gebruiken als die officieel is. (alhoewel… dan hang ik er m'n net gekocht Chromecast Google-TV 4k wel aan; die zit nu op de Sony KDL-32WD759 die is gekocht in 2018)

Bij het uitbrengen van de Ziggo app voor Samsung, deze zomer pas, was er ook veel verwarring over de Tizen versie in 2019 modellen. In eerste instantie werkte het alleen op 2020 en nieuwer. Pas 3 maanden later was de app er toch voor 2019 modellen.

De tv is, vind ik, nog veel te jong om te vervangen. En ik heb ook geen geldboom. Dus kpn, doe je best dat 2019 modellen ook gebruikt kunnen worden. Toen de app in 2019 eerst alleen voor Samsung was hebben 'veel’ klanten de tv er toen voor gekocht. Daar komt gemopper van als het niet meer zou kunnen...

Reageer