Skip to main content
Vraag

Top 40 start eigen tv-zender: ‘Eindelijk weer de hele dag muziek in beeld’

• 19 februari 2025
  • 6 reacties
  • 685 keer bekeken

mjbwill
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Nederland krijgt er een muziekzender bij. Top 40 TV is vanaf 4 maart te zien op kanaal 601 van Ziggo. Daarmee gaat een grote wens van Erik de Zwart in vervulling. ,,Ik ben hier al tien jaar mee bezig”, aldus ‘Mister Top 40' en voorzitter van de Stichting Nederlandse Top 40.

Top 40 TV zal de eerste twee maanden gratis te zien zijn, daarna komt de zender in het Pluspakket en Max-pakket van Ziggo. Klanten van andere providers, zoals KPN, kunnen de zender niet ontvangen. ,,Maar ik hoop natuurlijk wel dat dat binnenkort zal gebeuren!”

https://www.ad.nl/show/top-40-start-eigen-tv-zender-eindelijk-weer-de-hele-dag-muziek-in-beeld~a8acd88a/?

6 reacties

Dennis Overbeek
Superuser
Forum|alt.badge.img+22

Ik hoop ook dat KPN dit toevoegt aan het pakket. Denk dat er veel mensen hier naar zullen kijken, heerlijke nostalgie erbij! Zien we dan Erik in zijn jongere jaren? 😂

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 300 reacties
  • 19 februari 2025

Ik hoop ook echt dat KPN een overeenkomst kan sluiten met de Top40. Zouden die voorwaardes van KPN echt zo ingewikkeld en eigenwijs zijn dat al die nieuwe zenders nooit als eerst bij KPN te zien zijn? (Viaplay TV, Viaplay TV+, Top40tv, Telegraaf TV, JOE en de extra themakanalen van Qmusic die bij ziggo of Odido wel allemaal in het pakket zitten.)

Lukas_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • 300 reacties
  • 5 maart 2025

Gisteren even via Ziggo gekeken naar Top 40 TV en ik hoop ook echt dat KPN in onderhandeling gaat want het is echt een leuke toevoeging en brengt toch ook wel een bepaalde historie mee.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 14 maart 2025

Graag top40 tv toevoegen

• 363 reacties
  • 14 maart 2025

“Top 40 TV is in maart en april voor iedereen te bekijken bij Ziggo op kanaal 601. 
Top 40 TV zal daarna onderdeel uitmaken van TV Zenders Plus en TV Max van Ziggo.“
Na de eerste 2 maanden dus niet meer via het basis pakket.
Bron: https://www.top40.nl/nieuws-nieuws-top-40-start-eigen-tv-zender

Er is ook een topic waarin dit aangegeven kan worden voor zenders via KPN: Welke zenders wil jij dat KPN in 2025 toevoegt, en wat kan er van af?

Top 40 TV kan er ook voor kiezen om de stream zelf via internet aan te bieden.
Dan kan je de stream kijken via een iptv app (bijvoorbeeld kodi, TiviMate, vlc enz.), een browser of een app. Dit werkt bijvoorbeeld voor 538 en xite. bron

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12913 reacties
  • 14 maart 2025

Zie hier om je wensen kenbaar te maken.

En alles is natuurlijk persoonlijk.

Muziek, film, series, etc. smaken verschillen, gelukkig.

*