Skip to main content
Beantwoord

TV+ App casten via Chromecast laat zender veranderen niet toe in Frankrijk

• July 7, 2025
  • 21 reacties
  • 178 keer bekeken

Iin mijn 2e woning in Zuid Frankrijk gebruik ik de app en cast naar Chromecast.

De laatste tijd is het steeds moeilijker om van programma te veranderen. Ik moet dan via Home casten stoppen de app sluiten en opnieuw beginnen.

Had tot vorig jaar Ziggo en had deze problemen bijna niet.

Als er niks veranderd zit ik mijn contract uit en ga terug naar Ziggo.

Beste antwoord door Noordzee

@Michiel ten Brink 

Er is nu een nieuwe update beschikbaar: versie 8.74.02. In die update zit een verbetering voor het casten. 

21 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 7, 2025

Beste ​@Michiel ten Brink de TV+app is uitsluitend thuis op je eigen netwerk te gebruiken, dus niet buiten de deur, daar is een andere app voor.

De gewone tv-app kun je installeren op een mobiel, tablet of via de browser en dan eventueel casten naar een tv-toestel.

Ik begrijp dat.

Wit ik wil is op de telefoon kijken en dan naar Google Chromecast casten.

Dit werkt inmiddels nog minder dan aan het begin van dit jaar.yoen het al veel minder werkte dan de Ziggo App.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 7, 2025

Beste ​@Michiel ten Brink staat in de Chromecast wel de goede KPN tv-app en niet de TV+app?

Ik las laatst dat sommige chromecast-apparatuur zelfstandig apps kan opslaan, dus als daar toevallig de TV+ app in staat deze verwijderen en de gewone KPN tv app installeren.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 7, 2025

Ahum ​@JanD .

Geen verwarring scheppen. Er is voor de witte chromecast geen gewone app. Alleen de TV+ app. En die app werkt helemaal niet in Frankrijk. 

Wel tablet en smartphone en dan casten. 

Zelf zou ik dan juist NLZIET nemen/gebruiken. Dan kan je gewoon de app in de smart-tv of streamingapparaat gebruiken. 

Ik denk dat ik niet echt duidelijk ben geweest:

Ik ben nu in Frankrijk.

Ik heb de KPN TV+ app op mijn Android telefoon. Daarop kan ik televisie programma's kijken.

Rechts boven in het scherm zit een casting button.

Door die (casting button) te gebruiken zou ik datgene wat ik op mijn telefoon zie naar de Google Chromecast die aan een van de HDMI aansluitingen van mijn televisie zit kunnen sturen.

daar waar dit begin dit jaar matig werkte is het nu absoluut beroerd.

Deze problemen had ik vorig jaar met de Ziggo Go app helemaal niet.

Heb inmiddels veel spijt van KPN 

Hopelijk is er een oplossing.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 7, 2025

Nogmaals ​@Michiel ten Brink de tv+app werkt uitsluitend thuis op je eigen netwerk.

Voor buitenshuis kun je de gewone tv app van KPN gebruiken op mobiel, tablet of via de browser en eventueel vanuit die apparaten casten naar een tv.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

Nogmaals ​@Michiel ten Brink de tv+app werkt uitsluitend thuis op je eigen netwerk.

Voor buitenshuis kun je de gewone tv app van KPN gebruiken op mobiel, tablet of via de browser en eventueel vanuit die apparaten casten naar een tv.

De TV+ app op de tv werkt alleen op je thuisnetwerk. De TV+ app voor de mobiel kunt je in de gehele EU gebruiken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 7, 2025

Ik heb net wisselen van zender via casten even geprobeerd. Dat gaat het makkelijkst als je Favorieten (zenders) hebt geselecteerd. 

Op je telefoon ga je naar het startscherm. De cast loopt ondertussen gewoon door. Op het startscherm tik ik dan een andere zender aan. Et voilà, binnen 2 seconden andere zender in beeld.

Het gaat ook via de gids. Maar dan naast het programma aantikken ook nog even op Nu kijken tikken.

Het ligt echt aan de verbinding tussen KPN TV op mijn Android telefoon en de Google Chromecast.

Ik heb 2 TV en 2 Chromecast 

Op beide kan ik F1 TV van Android telefoon naar Chromecast casten en op TV kijken.

Met de KPN TV app op mijn telefoon kan dit op geen van beide.

Ik kan van de KPN TV app wel casten naar de TV zelf maar de ingebouwde ontvanger heeft een heel schokkerig beeld. Voor sport absoluut niet fijn.

Met Ziggo heb ik deze problemen niet gehad.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 8, 2025

Hmm. Lastig. 

Een kpn moderator zal hier nog komen. Meestal tot zo'n 48 uur na plaatsing.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • July 8, 2025

Heb je wel de laatste versie van de TV+ app? In de update van 1 Juli zaten verbeteringen voor de Chromecast verbinding.

Ik heb volgens mij de laatste versie 08.73.01

Volgens mij heeft deze versie nog meer problemen dan de vorige.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 8, 2025

Heb je een iPhone of een Android toestel?

Zie eerdere communicatie een Android toestel 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Michiel ten Brink, welkom op de community. De mobiele versie van de TV+ app kan je daar prima gebruiken inderdaad, de TV+ app voor je smart-tv is alleen voor thuisgebruik. Maar als ik jou goed begrijp gebruik je de eerste versie van de app dus is dat niet aan de orde hier.

In de versie die je nu hebt (08.73.01) zitten verbeteringen voor de Chromecast verbinding. In de volgende update worden daar verdere verbeteringen voor verwacht. Zodra die beschikbaar is delen we dat in een Product Update. Laten we even kijken hoe het daarmee gaat, nadat die beschikbaar is.

Hoi Jasper,

Voor alle duidelijkheid,

F1 Pro casten van Android telefoon naar Google Chromecast gaat prima.

KPN TV+ casten van Android telefoon (zowel google pixel als Samsung S31) gaat sinds update totaal niet daarvoor moeizaam.

KPN TV+ van Android telefoon casten naar Nonsense smart tv gaat gaat echter het beeld is scherp maar schokkerig absoluut onprettig voor sport en andere bewegende beelden.

Al met al knap waardeloos.

bijzonder ontevreden Michiel 

Jasper van KPN
Moderator

Dat begreep ik inderdaad ​@Michiel ten Brink, daarom de tip om even op de volgende update te wachten waarin verdere verbeteringen zitten daarvoor 😉

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 11, 2025

@Michiel ten Brink 

Er is nu een nieuwe update beschikbaar: versie 8.74.02. In die update zit een verbetering voor het casten. 

Ik heb de update geïnstalleerd en de App doet het weer.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 12, 2025

Top ​@Michiel ten Brink 👍

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen ​@Michiel ten Brink! Veel kijkplezier weer daar 🙂