Skip to main content
Vraag

TV+ App niet beschikbaar op Sony Bravia 8 II

• May 16, 2026
  • 5 reacties
  • 34 keer bekeken

Is dit een bekend probleem? Wanneer wordt deze weer beschikbaar gemaakt?

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2026

Is dit screenshot van de app store in de tv zelf?

Of via mobiel?

Het is wel erg strak voor een foto van de tv.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 16, 2026

Is dit screenshot van de app store in de tv zelf?

Dit is een screenshot van Playstore op PC. Maar als je de melding niet geschikt voor jouw apparaat krijgt, is hij in de Playstore op TV niet te vinden.

Is dit een bekend probleem? Wanneer wordt deze weer beschikbaar gemaakt?

Deel een screenshot van CPU Info of Aida64, welke CPU (ARM versie) is daar te zien? Deze Sony gebruikt eigen XR-processor. Het kan zijn dat deze CPU niet ondersteund wordt door KPN

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2026

Ik heb 'm even opgezocht. Is Google-TV. Dus zou de app beschikbaar moeten zijn.

Echter. Dit is een dure jongen met OLED. Zelfs met de 55 inch zou ik de TV+ ontvanger kiezen in verband met het veel mooiere beeld door de veel hogere bandbreedte dan de app gebruikt.

Met de 65 inch zeker de ontvanger. Ik vind het al een verschil op m'n 43 inch 4k LED TV. Nog niet eens een OLED.

De eerste TV+ box, DIW7022, is tenslotte gratis. 

- ik heb even via mijn 'Google-TV' apparaat gekeken en daarin staat ie in de app store. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 16, 2026

Dankjewel voor de snelle reactie! Dit is inderdaad van mijn laptop. Op de tv krijg ik de melding: “niet beschikbaar in uw land”. Keuze voor de app ivm zo min mogelijk draden (heb een 55 inch gekocht).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 16, 2026

Oh. niet in uw land…

Dat ligt aan het land profiel in de betaal sectie van je Google Account. Dat staat dan niet op Nederland. 

Ik gooi hier link op: