Skip to main content
Beantwoord

TV+ app werkt niet goed op Pixel 9 en op Chromecast

• June 3, 2025
  • 15 reacties
  • 139 keer bekeken

Bij mij werkt de app al ruim een week niet goed meer, niet op de telefoon (Pixel 9) als via Chromecast TV 4K. Zo rond 0:00 houd de gids op. Alle programma's die voor 0:00 beginnen lopen nog door, daarna alleen maar grijze balken. App sluiten, geforceerd sluiten en opschonen cache werkt niet. Pas in de ochtend, weet niet hoe laat ongeveer, zie ik weer een gids en kan programma's starten en kan ik ook terugkijken wat er in de nacht op tv is geweest. Dit is zo te zien met de meest recente 08.70.03 versie.

Daarnaast gedraagt de app zich op de Chromecast ook al een tijd vreemd, als ik via de gids live tv kijk dan doet de app alsof ik een programma terugkijk en stopt dan aan het einde van dat programma. Pas als ik de app sluit en weer start werkt het weer normaal.

Moet zeggen dat sinds deze nieuwe versie van de app dat het constant wat is, de vorige app was echt een veel betere en meer gebruiksvriendelijke app… en ik kijk vrijwel alleen maar tv via de app, het went niet en wordt niet beter. Grote teleurstelling.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Dank je voor de verduidelijking met de screenshots. Ik begrijp wat je nu bedoeld met de favoriete zenders die verdwijnen. Ik denk dat het allemaal gerelateerd is aan de gidsproblemen die je benoemt. We zien nu ook in een ander topic hetzelfde probleem langskomen en ik kan het ook zelf reproduceren. Dus we nemen het mee naar de ontwikkelaars en hopelijk kan het met een volgende update gefixt worden. 

15 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@MicGlou. Ik heb je bericht even verplaatst naar een nieuw topic, omdat het toch meer gaat over de TV+ apps in plaats van over de gids. 

Ik heb zelf ook een Pixel telefoon en ben gelijk gaan checken of ik hetzelfde tegenkom in de gids. Toen ik scrolde naar morgen was de gids bij mij ook leeg voor een 5-tal secondes, maar vervolgens vulde de gids zich vanzelf. Gebeurt dit bij jou ook niet als je wat langer wacht? 

De TV+ app op je Pixel-telefoon en Chromecast zijn trouwens wel verschillend en krijgen ook beide apart updates. Als je dan feedback hebt op één van beide apps, kun je dat het beste ook kwijt in de Product Updates topics van beide apparaten. Nu neem ik het mee natuurlijk, maar weet dat we daar topics voor beschikbaar hebben :) Voor nu heb ik nog wel een vraag wat betreft de app op de Chromecast: Er wordt dus niet overgegaan naar het volgende programma op dezelfde zender? En je kunt met de terugknop niet terug naar het startscherm van de TV+ app? Ik zal het zelf thuis via mijn Chromecast ook nog even testen. Je hebt de Chromecast met Google TV neem ik aan (met afstandsbediening)?

• Auteur
  • Topper
  • June 5, 2025

Hey ​@MicGlou. Ik heb je bericht even verplaatst naar een nieuw topic, omdat het toch meer gaat over de TV+ apps in plaats van over de gids. 

Ik heb zelf ook een Pixel telefoon en ben gelijk gaan checken of ik hetzelfde tegenkom in de gids. Toen ik scrolde naar morgen was de gids bij mij ook leeg voor een 5-tal secondes, maar vervolgens vulde de gids zich vanzelf. Gebeurt dit bij jou ook niet als je wat langer wacht? 

De TV+ app op je Pixel-telefoon en Chromecast zijn trouwens wel verschillend en krijgen ook beide apart updates. Als je dan feedback hebt op één van beide apps, kun je dat het beste ook kwijt in de Product Updates topics van beide apparaten. Nu neem ik het mee natuurlijk, maar weet dat we daar topics voor beschikbaar hebben :) Voor nu heb ik nog wel een vraag wat betreft de app op de Chromecast: Er wordt dus niet overgegaan naar het volgende programma op dezelfde zender? En je kunt met de terugknop niet terug naar het startscherm van de TV+ app? Ik zal het zelf thuis via mijn Chromecast ook nog even testen. Je hebt de Chromecast met Google TV neem ik aan (met afstandsbediening)?

Ik zag op de telefoon als op de Chromecast TV exact hetzelfde gedrag, inmiddels gaat de gids wel verder op de Pixel als je even de gids heen en weer schuift. Maar Chromecast TV blijft hetzelfde; na 00:00 houd de gids op… programma's die eerder beginnen en 00:00 overschrijden spelen nog wel tot het einde, maar daarna alleen maar niet selecteerbare grijze balken. Het is alsof de zenders dan niet meer beschikbaar zijn, want ook het overzicht van favoriete zenders is dan leeg… maar als bijvoorbeeld er dus nog 1 programma loopt na die tijd zie ik die zender nog wel bij favorieten, totdat het is afgelopen en dan is het allemaal grijze balken en kan niets selecteren en verdwijnt de zender ook bij favorieten. Ik kan dit net zoals op de telefoon dan niet even ‘heen en weer’ schuiven, want ik kan gewoon helemaal niet navigeren. Als ik in de loop van de volgende dag de boel weer start is de gids weer gevuld en alle favoriete zenders zijn weer terug. Dat is nu een week of 2/3.

Daarbij komt dus ook nog het rare gedrag dat als ik voor 00:00 de gids open en een live zender selecteer, het programma gewoon live begint te spelen maar aan het einde stopt alsof ik een aflevering heb teruggekeken. Als ik de app dan sluit en weer start gedraagt het zich normaal.

Ik kan wel terug naar het start scherm met de knop, maar daar zie ik geen zenders en kan alleen maar een aantal reeds gekeken afleveringen selecteren.

Overigens hebben de app op de Pixel en de app op Chromecast TV wel exact hetzelfde versienummer bij mij.

Ik zal vannacht als ik nog wakker ben een foto maken en hier posten.

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Zie hieronder het menu voor 00:00 en na 00:00… en daarna de gids. Zoals je ziet, ineens zijn bijna alle favoriete zenders weg, je ziet alleen nog de zenders die een programma hebben lopen na 00:00… en de grijze balken na 00:00.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 6, 2025

Zie hieronder het menu voor 00:00 en na 00:00… en daarna de gids. Zoals je ziet, ineens zijn bijna alle favoriete zenders weg, je ziet alleen nog de zenders die een programma hebben lopen na 00:00… en de grijze balken na 00:00.

Dit is precies wat ook wij 's nachts in de gids van de tv+ app van onze Chromecast met google-tv zien.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 6, 2025

Dank je voor de verduidelijking met de screenshots. Ik begrijp wat je nu bedoeld met de favoriete zenders die verdwijnen. Ik denk dat het allemaal gerelateerd is aan de gidsproblemen die je benoemt. We zien nu ook in een ander topic hetzelfde probleem langskomen en ik kan het ook zelf reproduceren. Dus we nemen het mee naar de ontwikkelaars en hopelijk kan het met een volgende update gefixt worden. 

• Nieuwkomer
  • June 12, 2025

Daarnaast gedraagt de app zich op de Chromecast ook al een tijd vreemd, als ik via de gids live tv kijk dan doet de app alsof ik een programma terugkijk en stopt dan aan het einde van dat programma. Pas als ik de app sluit en weer start werkt het weer normaal.

ik heb dit probleem ook sinds deze week, heel irritant.

• Auteur
  • Topper
  • June 23, 2025

Is er al zicht op een oplossing? Ik heb een idee… durf het aan om de oude app weer terug te brengen, die werkte sowieso beter en sneller ;)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Er is zeker zicht op een oplossing, want in de volgende update zit een fix hiervoor! Het is nog even geduld hebben en afwachten wanneer deze uitgerold wordt. Houd de Product Updates in de gaten of nog beter: Abonneer je hiervoor. Dan weet je meteen wanneer de update er is. 

En we gaan niet terug naar de vorige app ;) We gaan van de nieuwe app net zo'n succes maken als de vorige, maar dat kost wat tijd. 

• Auteur
  • Topper
  • June 26, 2025

Er is zeker zicht op een oplossing, want in de volgende update zit een fix hiervoor! Het is nog even geduld hebben en afwachten wanneer deze uitgerold wordt. Houd de Product Updates in de gaten of nog beter: Abonneer je hiervoor. Dan weet je meteen wanneer de update er is. 

En we gaan niet terug naar de vorige app ;) We gaan van de nieuwe app net zo'n succes maken als de vorige, maar dat kost wat tijd. 

Ik heb gisteren de update geïnstalleerd op de Chromecast TV, maar het gedroeg zich nog steeds hetzelfde helaas. favorieten werden niet getoond en alleen maar grijze balken. Nu heb ik zojuist nogmaals gekeken en als ik dan vooruit ga kijken in de gids dan lijkt het na 00:00 nog steeds leeg te zijn, maar na een seconde of 10 wordt er weer nieuw ingeladen. Ik ga dus straks na 00:00 nog eens kijken of dat weer werkt… afgelopen nacht niet iig. Ik hou je op de hoogte.

• Auteur
  • Topper
  • June 27, 2025

Vannacht nogmaals gekeken, probleem bestaat nog steeds… krijg het ook niet geladen zoals eerder op de dag, favorieten verdwijnen voor elke zender waarvan de uitzending na 00:00 is afgelopen… en als je een programma start dan gedraagt het zich nog steeds alsof je een programma terugkijkt en stopt aan het einde met streamen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Wat lastig dat de gids zich nog steeds zo vreemd gedraagt bij jou. Ik heb het zonet bij mijn eigen Chromecast (met Google TV) getest en als ik naar rechts scrol in de gids, naar de dag van morgen, dan duurt het een drietal secondes voordat het geladen is. Houd je wel even de knop naar rechts ingedrukt? Ik krijg het dus niet meer gereproduceerd wat bij jou misgaat. Zou je eens voor de zekerheid de app kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? Dan ben ik benieuwd of het daarna beter gaat. 

En het stoppen van de stream nadat het programma is afgelopen (volgens de gids) is bekend en helaas nog niet verholpen in de laatste update. Hopelijk wordt dat in de volgende versie opgelost. 

• Auteur
  • Topper
  • July 1, 2025

Wat lastig dat de gids zich nog steeds zo vreemd gedraagt bij jou. Ik heb het zonet bij mijn eigen Chromecast (met Google TV) getest en als ik naar rechts scrol in de gids, naar de dag van morgen, dan duurt het een drietal secondes voordat het geladen is. Houd je wel even de knop naar rechts ingedrukt? Ik krijg het dus niet meer gereproduceerd wat bij jou misgaat. Zou je eens voor de zekerheid de app kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren? Dan ben ik benieuwd of het daarna beter gaat. 

En het stoppen van de stream nadat het programma is afgelopen (volgens de gids) is bekend en helaas nog niet verholpen in de laatste update. Hopelijk wordt dat in de volgende versie opgelost. 

Dat werkt wel bij mij… maar als je de boel aanzet na 00:00, dan is er nog niets veranderd; grijze balken en geen favorieten. En je kan dan niet zoeken in de gids want die grijze balken verhinderen het zoeken in de gids.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Oh, dus als het bijvoorbeeld 00:15 is en je opent de KPN TV+ app en vervolgens naar de gids gaat, dan zie je alleen maar grijze balken? Dan wordt de gids niet uit zichzelf geladen? 

En je bedoelt dat op het startscherm de favorieten weg zijn nadat je de gids hebt bezocht? Of al wanneer je de app opent? 

• Auteur
  • Topper
  • July 3, 2025

Oh, dus als het bijvoorbeeld 00:15 is en je opent de KPN TV+ app en vervolgens naar de gids gaat, dan zie je alleen maar grijze balken? Dan wordt de gids niet uit zichzelf geladen? 

En je bedoelt dat op het startscherm de favorieten weg zijn nadat je de gids hebt bezocht? Of al wanneer je de app opent? 

Na 00:00 is het nog als voorheen met geen mogelijkheid om te verversen… mochten er nog zenders een programma hebben dat nog tot na 00:00 loopt dan zie je die zenders nog wel bij de ingestelde favorieten, dan kan je ook nog wel zien in de gids maar je kan ze niet selecteren als er 1 zender tussenzit die al een grijze balk vertoond. Als alle programma's die voor 00:00 zijn begonnen zijn afgelopen, geen favorieten meer en alleen maar grijze balken.

Ook als ik zo'n nog zichtbare favoriete zender selecteer dan wordt het wel geladen en heb ik daar wel live tv van, maar als ik dan met de mini gids wat anders probeer te selecteren dan springt de gids naar een eerder programma op die zender, dus geen live tv… en als ik dan probeer een later programma te selecteren dan gaat het niet.

Ik heb het in de tussentijd misschien 1 of 2 keer gehad dat na meerdere keren afsluiten en weer starten en wel favorieten werden geladen, maar de gids bleef alsnog grijze balken vertonen en de mini gids werkt dan ook niet goed.

Tevens is het probleem dat je soms een live zender start en aan het einde van het programma de stream stopt ook nog steeds voorkomen… alsof je een programma aan het terugkijken bent.

Eerlijk gezegd begint het langzamerhand wel redelijk te frustreren.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank je dat je het nog een keer wilde uitleggen. Het is zeker niet fijn tv kijken zo, dus ik kan mij jouw frustratie goed voorstellen. Ik heb dit signaal weer doorgegeven aan de ontwikkelaars en ik krijg nu te horen dat andere users ook nog problemen hebben hiermee. Één van de ontwikkelaars kon het reproduceren, dus dat betekent dat ze nu bezig kunnen met een (nieuwe) oplossing. Wanneer dat gaat gebeuren, is helaas nog niet te zeggen.