Hallo,
Ik ben nieuw op het forum en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een probleem met het kpn TV kastje (android). Ik had hiervoor Ziggo en toen geen problemen
Het probleem doet zich voor bij het starten van TV kijken. 99% van de keren gaat het fout en dat betekent dat het beeld een paar keer per minuut zwart wordt en wer terugkomt. Onmogelijk dus om TV te kijken. na 1 of soms 5 x het TV kastje opnieuw opstarten, werkt het TV kastje wel goed en kan er zonder storingen gewoon gekeken worden. Je zal begrijpen dat het uiterst vervelend is. Ik heb 2 kastjes in huis en ook bij het andere kastje doet zich dat probleem voor.
Ik denk dat het een relatie heeft met mijn aanslutingen. IK heb het KPN kastje verbonden met mijn NAD 787 receiver met de HDMI kabel. De NAD is verbonden met mijn tv op een afstand van ca 12 meter met een kabel onder de grond. Die ondergrondse kabel kan ik dus niet vervangen, maar is volgens mij het prbleem ook niet. want als ik via mijn NVIDEA TV (mediaspeler) die ook verbonden is met mijn NAD naar netflix of wat dan ook kijk, heb ik geen enkele storing. Als ik via de KPN app op de mediaspeler kijk, heb ik ook geen enkel probleem. Helaas wil mijn vrouw series opnemen en terug kijken en daarom moeten we via het KPN kastje die series terug kijken. Ik heb op de NAD reeds de aansluitingen verwisseld door andere HDMI ingang te kiezen en ik heb de HDMI kabels ook al vervangen en ook het kastje verwisseld voor een andere. Het probleem blijft bestaan. De NAD heeft geen e-arc, dus het heeft geen zin om het kpn kastje rechtstreeks met de TV te verbinden, zonder mijn perfecte geluid uit de NAD te verliezen.
Wie herkent dit probleem en heeft het ook al opgelost? Graag advies