Skip to main content
Beantwoord

TV+ Box stoort regelmatig

  • 5 September 2024
  • 10 reacties
  • 108 keer bekeken

Ik heb mijn abonnement verlengt en kreeg toen een nieuw tv kastje.

Voorheen werkte alles wel redelijk oké, tot ik dat nieuwe kastje aansloot.

Vooral na de eerste de beste update een dag bezig geweest voor we weer verbinding hebben.

In de tussentijd heb ik alle kbx storingen wel gezien.

Bij pauzeren kun je ooit verder kijken wel vergeten want de verbinding valt weg dus pauzeren ook.

Met het oude kastje was ik wel tevreden nu totaal niet meer en pas verlengd dus zit er nog wel even aan vast.

Ook de hulplijn wel eens gesproken en die zeggen ook ja klopt krijgen vaker klachten het oude kastje werkte veel beter.

Dus Kpn kent het probleem maar wat is nu de oplossing?

 

 

Hoi @Rob.v.m, welkom op de community pagina van KPN. Hier helpen vooral (enthousiaste) KPN klanten elkaar en kan een KPN moderator meekijken indien nodig.

Over TV+ zijn inderdaad verschillende verhalen te vinden. Zelf had ik ook wat opstartproblemen, maar uiteindelijk werkt het hier goed. Ik ben dan ook erg benieuwd hoe jouw TV+ kastje is verbonden met het internet. Kan je die compleet uitleggen, inclusief eventuele switches etc?


Hoi Jeff,

Kastje is verbonden via WiFi.

Kabel ligt er ook rechtstreeks naar kpn modem maar dat werkte gek genoeg al helemaal niet.


Hoi Jeff,

Kastje is verbonden via WiFi.

Kabel ligt er ook rechtstreeks naar kpn modem maar dat werkte gek genoeg al helemaal niet.

@Rob.v.m Duidelijk. WiFi is storingsgevoeliger en kan sneller door iets anders in de lucht verstoord worden. Op een TV merk je elke verstoring sneller. Daarom wordt een internetkabel aangeraden voor je TV+ kastje.

Ik weet dat het een rot klusje kan zijn, maar als die er eenmaal ligt heb je er geen spijt van. Wij kijken (nog) via wifi, en daar werkt het uiteindelijk stabiel.

Daarnaast heb je voor de TV+ twee soorten technieken. Techniek 1 is multicast, waarmee KPN 1 “bron” verspreid over duizenden klanten. Dat is voor KPN efficiënter en daardoor kan een betere kwaliteit stream afgeleverd worden, maar die techniek moet wel door al jouw netwerk apparatuur ondersteund worden. Maak jij met jouw TV+ kastje verbinding met jouw KPN Box? Hoeveel afstand zit daar tussen? Heb je er nog switch tussen, of SuperWifi punten of andere wifi punten etc?

Je hebt eventueel ook de techniek unicast, dat is voor KPN minder efficient omdat KPN voor elke kijker een nieuwe bron moet aanmaken. Echter ondersteunt elke apparaat deze techniek wel. Daardoor is die kwaliteit iets minder, maar nog steeds prima kijkbaar. Zelf merk ik weinig verschil, maar op dit forum zijn de meningen verdeeld hierover. Je zou kunnen proberen als stap 1 om het over te zetten naar unicast? Mocht dat stabiel werken, kan je dan nog weer kijken om multicast werkend te krijgen.

Unicast aanpassen doe je via instellingen > Beeld =>

 


Hoi Jeff,

 

Kabel ligt er maar kreeg  vreemd genoeg geen verbinding.

Ik heb nu verbinding via een kpn super WiFi punt.

Zal eens kijken hoe dat unicast draait.

Maar kpn bewijst wel dat nieuw niet altijd beter is.

Oude kastje werkte veeel fijner nooit storing en tv gids was ook veel beter.


Hoi Jeff,

 

Kabel ligt er maar kreeg  vreemd genoeg geen verbinding.

Ik heb nu verbinding via een kpn super WiFi punt.

Zal eens kijken hoe dat unicast draait.

Maar kpn bewijst wel dat nieuw niet altijd beter is.

Oude kastje werkte veeel fijner nooit storing en tv gids was ook veel beter.

Uiteindelijk is kabel beste, en als de kabel rechtstreeks is aangesloten op jouw KPN router, moet multicast werken en dat is ook het beste.

Nieuwe dingen vragen nieuwe oplossingen, maar hier werkt TV+ uiteindelijk als een zonnetje.

 


Haak even in om te zeggen dat ik je berichten hier super vind @ikheetjeff! Uitleg met plaatjes en al, love it. 💚 Dank voor het helpen!

@Rob.v.m Is het uiteindelijk gelukt? Werkt TV+ nu zoals het hoort of kunnen we nog ergens bij helpen?


Uitleg met plaatjes en al, love it. 💚

Ben ik natuurlijk met je eens. Maar de afbeelding van de instellingen is wel wat oud. 🤓 Zie de beeldinstellingen in de Kennisbank voor hoe het vandaag de dag is.

En @Rob.v.m, als je ooit weer voor multicast kiest, vergeet dan niet “Automatisch beste kwaliteit” weer aan te zetten. Want dat gaat niet vanzelf.


Jij dan ook dank voor je toevoegingen @Arjan van B. 😁 Fijn dat je meehelpt!


Goedeavond,

Ik heb even de moeite genomen om de ethernet Kabel die er al lag verbonden te krijgen.

Dat is gelukt en het lijkt nu stukken beter.

Toch vreemd is die super WiFi toch niet zo super.

Maar heb ook geleerd niet te vroeg te juichen.

Want alles deed het ook prima tot er een update kwam.


Toch vreemd is die super WiFi toch niet zo super.

Ik snap je denkbeeld, maar dat is hetzelfde als dat je in een auto zit en vervolgens zegt dat een elektrische fiets niet snel gaat. Ja duh, omdat het twee hele verschillende dingen zijn, maar je wel beide helpt met hetzelfde doel. Zo kan je dat ook zien met wifi en ethernetkabel. Maar blij dat het is gelukt is met kabel! :)

 

En dank Sanne voor je compliment, doet me goed! :)


Reageer