Skip to main content
Vraag

TV+ Box verliest verbinding met wifi

• March 19, 2026
  • 4 reacties
  • 28 keer bekeken

Mijn tv+ box verliest eens in de ~30m verbinding met wifi terwijl het wifinetwerk zelf gewoon up en running is. Het duurt dan ook echt nog geen 5 seconden. Maar lang genoeg om tijdens terugkijken, alles te verliezen en alles wat je gezien hebt, weer opnieuw moet terugkijken zonder dat we kunnen doorspoelen naar waar we gebleven waren. 

Is er iets wat we met de stb kunnen doen om dit te verhelpen behalve bekabeld aansluiten of een opname pakket aanschaffen? Dat voelt namelijk meer als het probleem ontwijken dan het oplossen. 

Groeten,

Casper Doorn

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 19, 2026

Vervelend dat de wifi verbinding op de box niet stabiel is. Staat de box wel binnen zo'n 6 meter van het modem? Streaming video vraagt om een sterke stabiele verbinding. 

Ik gebruik terugkijken sowieso nóóit voor 4 tot en met 12. Al die reclameblokken die je dan ook moet kijken. Niet voor mij.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 19, 2026

Dag Peter, zekers. 2,5/3 meter ofzo denk ik. Niet de dichtbij en niet te veraf. T zou technisch gewoon moeten werken. Lijkt echt intern iets niet lekker te zitten en had gehoopt op een bekend probleem. Anders moet ik de boel even helemaal stroomloos maken en daarna evr resetten. De box is echter nu net een weekje in gebruik. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 19, 2026

Op zich. Zou het moeten werken natuurlijk. 

Afgelopen week was er hier één andere melder met vergelijkbaar probleem. 

Die heeft de box uiteindelijk bekabeld. Hoewel het via wifi ook moet werken natuurlijk. Maar als je het niet erg vind dat dat eventueel geen optie is kan dat natuurlijk. 

Je kunt eens herstarten. Misschien helpt dat.

Houd de stand-by knop op de afstandsbediening een paar seconden ingedrukt. En kies voor opnieuw opstarten. 

Nog drastischer fabrieksreset. Je blijft wel gekoppeld met je tv abonnementsnummer. 

Maar al het andere, Google account, ingelogd op apps, e.d. wel opnieuw. 

Helpt dat ook allemaal niet, dan lijkt me het wifi deel niet helemaal oké. Omruil is dan een optie. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 19, 2026

Wat je ook nog kunt proberen als het na herstart en reset van de tv ontvanger nog niet werkt, is ook het glasvezelkastje (als je dat hebt) en het modem herstarten. 2 minuten stekker eruit en daarna weer aansluiten. Dan bouwt jouw internetverbinding zich weer van de grond af op.