Skip to main content
Beantwoord

TV+ casten naar Chromecast springt bij afspelen opname terug bij aanzetten mobiel/tablet scherm

• September 24, 2025
  • 4 reacties
  • 39 keer bekeken

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

Als ik een opname afspeel via chromecast op mijn mobiel of tablet, en ik zet het scherm op het apparaat uit (om batterij te sparen) en na een tijd weer aan tijdens het afspelen, dan springt de afgespeelde opname terug naar een eerder tijdstip in plaats dat ie door blijft spelen.  
Nog erger, afspelen houdt er helemaal mee op als je toevallig in de laatste 5 minuten van de “netto” opnameduur zit. (Dat houdt waarschijnlijk verband hiermee.)

Hoogst irritant.

• TV+ app versie 08.78.02 (en eerder)
  • iOS 18.7 (en eerder)
  • Chromecast HD v3 (grijze hockeypuck)

Beste antwoord door Jasper van KPN

Ik heb dit ook met de ontwikkelaars besproken, ze herkennen dit ook. Het is een lastig probleem om de oorzaak van te vinden, het heeft de aandacht dus en zal in een latere update aangepast worden.

4 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Wartywolfs, dat kan verband met elkaar hebben inderdaad, als die balk niet volledig geladen wordt. Als het terugspringt naar een eerder moment, zit er ook een logica in hoeveel het terugspringt? Springt het bijvoorbeeld terug naar een specifiek tijdstip in een programma? Of springt het een vaste periode terug (bijvoorbeeld altijd 5 minuten naar het verleden)?

En wat gebeurt er precies als je je telefoon weer pakt, heb je de TV+ App dan nog openstaan of gebeurt het ook als je die niet meer open hebt staan? En wat gebeurt er op de tv/Chromecast, blijft het beeld daar ook zichtbaar als de tijd terug gaat, of verspringt het juist op de telefoon?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 25, 2025

Eerder vandaag weer getest, scherm uit terwijl tv+ app in beeld was met afspelend terugkijken programma.

Dat gaf (uiteraard;-) weer een ander resultaat: de verbinding tussen tv+ app en Chromecast (b)lijkt weggevallen bij aanzetten van het scherm (na ong. 10 min in deze test) en wordt niet automatisch hersteld door de app.  De gestreamde cast blijft ondertussen ononderbroken doorspelen op tv.
Als ik daarna handmatig de verbinding probeer te herstellen met het cast icoontje in de app, springt de cast naar tv terug naar het moment waar ik de eerste keer de cast aanzette in de app.

(Ook in bijv de NPO start app zie ik tijdens casten na weer aanzetten scherm dat de verbinding lijkt te zijn weggevallen, met dat verschil dat als ik daar het cast icoontje weer aanklik de gestreamde cast zonder onderbreking of sprongen blijft doorspelen op tv en de tijdsbalk in de app wordt geüpdatet naar het tijdspunt van de gestreamde cast. In de kpn tv+ app lijkt het updaten van het tijdspunt andersom te gebeuren, dwz vanuit de app naar de gestreamde cast).

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb het geprobeerd te reproduceren, in het begin lukte het me niet maar toen ik de telefoon een tijdje weglegde en het probeerde merkte ik ook wat jij op je screenshots hebt staan. Nadat ik het casten via de app opnieuw gestart had was de app op mijn telefoon volledig zwart, dus nog weer een andere uitkomst dan wat jij had. Ik ga jouw bevindingen, aangevuld met het zwarte scherm wat ik had, doorsturen zodat dit bekeken kan worden.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 2, 2025

Ik heb dit ook met de ontwikkelaars besproken, ze herkennen dit ook. Het is een lastig probleem om de oorzaak van te vinden, het heeft de aandacht dus en zal in een latere update aangepast worden.