Skip to main content

Ik heb 3 TV+ ontvangers die alle 3 via wifi zijn verbonden. Het wifi signaal is bij alle 3 de.ontvangers goed, maar exact elke 12 uur krijg ik op elke ontvanger als deze aan staat de melding " wifi verbinding verbroken" . Ik moet dan bij instellingen weer opnieuw verbinding maken met het wifi netwerk. Dit probleem doet zich allleen bij de tv ontvangers voor en niet bij andere apparatuur die op hetzelfde wifi zijn aangesloten. Dit probleem doet zich al lange tijd voor, sinds ik een update heb gehad op 13 juni 2024, maar tot op heden geen oplossing kunnen vinden. De tijd dat dit gebeurt wisselt van tijd, het begon ermee om 07.00 uur en 19.00 uur maar nu zit de tijd dat dit gebeurt rond 09.20 en 21.20

Wellicht heeft iemand een idee wat het.probleem zou kunnen zijn. Ik kan er niets over vinden.

Hoi ​@Frank-h . Dat is een merkwaardig issue.

Kun je mij vertellen welk type modem jij gebruikt? En zijn daar ook wifi versterkers op aangesloten? 

Hallo Erwin,

Ik heb als modem de KPN box 12 met 2 superwifi versterkers.

Hallo, ik weet niet of dit issue inmiddels afgesloten is, maar ik heb al een tijdje hetzelfde probleem. 
Wij hebben een KPN box 12 met twee tv-ontvangers en tv’s (huiskamer en slaapkamer). Op de begane grond en op de slaapverdieping staan KPN Superwifi’s.

Sinds een tijdje krijgen we gemiddeld twee keer per dag op wisselende tijdstippen de melding dat de verbinding met het wifi-netwerk verbroken is. Alle andere apparaten (telefoons, tablets) blijven gewoon wél verbonden.

Heb alles al geprobeerd om het op te lossen: modem resetten, modem uit en weer aan zetten, tv-ontvangers resetten en ook uit en weer aan zetten, enz.

Tot nu toe heeft niets geholpen…

Hallo Henk,

Helaas is dit probleem niet opgelost. Het probleem doet zich elke 12 uur voor alleen bij de TV box als deze op wifi is aangesloten. Naar mijn mening zit het probleem in de software van de tv box. Elke 12 uur wordt het ip adres gereset en maakt de ontvanger niet vanuit zichzelf een nieuwe verbinding. Je moet naar instellingen en dan opnieuw je wifi netwerk koppelen. Heel vervelend als je tv kijkt. Het gebeurt exact elke 12 uur nadat de verbinding met de wifi opnieuw is ingesteld op de ontvanger. Omdat ik meerdere ontvangers heb die op verschillende tijden.opnieuw heb verbonden merk je dat het in de.ontvanger zit omdat exact elke 12 uur per ontvanger de wifi verbinding wordt verbroken nadat de verbinding opnieuw is ingesteld.

Hopelijk leest iemand van KPN mee en kunnen zij eens in de software kijken. Ergens moet staan dat na elke 12 uur de wifi verbinding wordt gereset.

Ik herken het niet en het staat ook niet bij de eerder gemelde issues.  Dat wil dan natuurlijk niet zeggen dat het geen issue is.

Je kunt het beste een terugbel afspraak maken en dit één op één met een collega doorlopen.

Haĺlo Erwin, ik heb dit eerder besproken met een collega van je. De opmerking was destijds zet de ontvanger terug naar fabrieksinstelling, heb ik gedaan, maar lost het probleem niet op.

Reageer