Skip to main content
Beantwoord

TV geeft melding "Geen opgeslagen kanalen, voer auto afstemming uit"

• July 12, 2025
  • 6 reacties
  • 230 keer bekeken

Husselvraag
Nieuwkomer

Geen opgeslagen kanalen, voer auto afstemming uit. De menu knop werkt niet 

Beste antwoord door Henk2304

Dan is je tv niet (meer) ingesteld op de HDMI-ingang waarop de kpn ontvanger is aangesloten, maar afgestemd op de in de tv ingebouwde tuner die alleen werkt via een antenne (coax) kabel.

Met de Bron (source) knop van de kpn afstandsbediening óf die van je tv, kun je je tv weer instellen op de juiste HDMI-ingang. 

6 reacties

• Antwoord
  • July 12, 2025

Dan is je tv niet (meer) ingesteld op de HDMI-ingang waarop de kpn ontvanger is aangesloten, maar afgestemd op de in de tv ingebouwde tuner die alleen werkt via een antenne (coax) kabel.

Met de Bron (source) knop van de kpn afstandsbediening óf die van je tv, kun je je tv weer instellen op de juiste HDMI-ingang. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Husselvraag, heb je inmiddels weer beeld? De tv dient namelijk op de het juiste HDMI kanaal gezet te worden. In de post hierboven wordt uitgelegd hoe je dat voor elkaar kunt krijgen. 

Husselvraag
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 15, 2025

Het antwoord helpt me niet verder, geeft niet aan welke handelngen ik moet doen, ook andere meldingen en antwoorden op de site geven geen goed antwoord.

Maar, ik heb nu weer beeld. ik ben naar de KPN winkel gegaan. daar hebben ze me perfect gehoplen en hebben ze me uitgelegd dat ik op de knop onder het cijfer 7 moet drukken. Dan kan ik het tv weer op HDMI instellen. die uitleg was helder en kon ik uitvoeren.

Tip voor iedereen,ga bij een kpn winkel langs en tip voor de website van KPN, ga eens navragen bij een winkel hoe je mensen kan helpen met vragen/problemen met TV of andere diensten van KPN.

Ik blijf een tevreden klant van KPN

groet,

Emmy

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 15, 2025

@Henk2304 heeft je keurig gewezen op de knop bronkeuze. Dat IS dus die knop ‘onder’ de 7.

Die knop zit echter al zo'n 30 jaar op tv afstandsbediening. Vroeger om naar de ingang voor de VHS recorder te gaan. Later niet alleen een recorder maar vaak ook DVD speler. Twee extra bronnen dus. De knop heeft al die tijd hetzelfde teken.

• July 16, 2025

Het antwoord helpt me niet verder, geeft niet aan welke handelngen ik moet doen, ook andere meldingen en antwoorden op de site geven geen goed antwoord.

Maar, ik heb nu weer beeld. ik ben naar de KPN winkel gegaan. daar hebben ze me perfect gehoplen en hebben ze me uitgelegd dat ik op de knop onder het cijfer 7 moet drukken. 

Je had natuurlijk ook gewoon de  handleiding kunnen raadplegen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

In ieder geval goed om te lezen dat je weer tv kunt kijken ​@Husselvraag