Skip to main content
Vraag

Tv gids gaat niet goed rond middernacht en de TV+ Box start niet goed op

• July 26, 2026
  • 8 reacties
  • 117 keer bekeken

Ik heb nog steeds een probleem met de gids rond middernacht: afgelopen nacht nog weer: alles loopt door elkaar en de gids ‘loopt zelfs leeg’. Maakt niet een hele robuuste indruk.
Ik moet eerlijk zeggen dat dat wel een beetje mijn overall indruk is van KPN TV.
Ik heb op mijn TV+ Box ook regelmatig het issue bij het aanzetten dat hij niet lijkt te willen starten: dan hoor ik heel haperend af-en-toe wat geluid als ik dan alsnog een zender kies dan werkt het weer.
En ik vind de bediening (UI/UX) ook niet altijd even logisch / robuust.
En als ik via de laptop een uitzending kies: dan gebeurt er vaak niets en moet ik allerlei handelingen doen om de uitzending te zien.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

8 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2026

Je noemt hier in één mond vol twee heel verschillende dingen. 

Het klopt dat de gids op de laptop http://tv.kpn.com tussen 00:00 en circa 00:45 een zooitje is. Dit is bekend. 

Programma starten:

Ik klik buiten die uren gewoon een uitzending aan en na nogmaals bevestigen [nu kijken] speelt het. Windows 11, Google Chrome en Edge. Wat is het bij jou?

Vanuit Favorieten speelt het zels direct.

Verder. Je TV+ komt moeilijk op gang. Heb je 'm op snelle start of eco?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 27, 2026
  1. Hoe is de Sgemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de KPN modem (router) of eigen router? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Zet je de DIW7022 's nachts 100% uit (dus volledig van de spanning af)?
  3. Stand-by, ECO of snelle start?
  4. Kijk je via WIFI of UTP?
  5. Heb je koper of glasvezel?

Via internet (o.a. via laptop) is heel iets anders dan via de KPN tv ontvanger.

Ik denk (dus persoonlijk) dat 2 separate topics duidelijker waren geweest.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 27, 2026

@joop2011 ​@PeterG dank voor jullie reacties: jullie hebben gelijk: ik gooi alles op een hoop: dank aan de admin voor het afsplitsen. Tav de gids ben ik benieuwd wat er gedaan wordt om het op te lossen, maar dat ligt denk ik bij KPN.
Mijn TV+ Box is aangesloten via een powerline adapter en start op in de snelle modus. Ik het net ook nog even gezocht via AI en die herkent het en geeft ook nog wat suggesties, maar misschien hebben jullie ook nog ideeën.
Zelfde geldt voor de problemen om content te starten via de (Chrome) browser.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 27, 2026

Powerline adapters eruit, Ethernetkabel direct tussen tv ontvanger en modem erin. Of desnoods Wifi.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2026

Powerline.... 

Toch niet nog die heel oude MT 2360 (kpn DVS 200) set hè.

Het elektriciteitsnet is niet geschikt voor data transport. Daarom heeft kpn ook sinds 3 jaar de TV+ ontvangers die via wifi kunnen. 🙂.

Aangezien kpn alweer dik 2 jaar tv via powerline niet meer ondersteunt is mijn advies. 

Powerline in combinatie met de TV+ gaan 'we' het niet over hebben. Powerline is helemaal onbetrouwbaar tussen verschillende stroom fasen. 

Kabel van modem naar ontvanger. Of via wifi. 

Is er dan nog storing?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 27, 2026

DVS of te wel Powerline adapters is vragen om problemen.

Het kan goed gaan, maar de kans is groot dat het problemen geeft.

Het 230 volt netwerk is hier helemaal niet voor gemaakt.

En door de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk, nemen voor deze dingen de problemen alleen maar toe.

En de verstoring kan enkele huizen verderop veroorzaakt worden.

Dus haal die er snel tussenuit.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt perfect via WIFI.

Een UTP kabel is altijd het beste (wel éénmalig veel werk).

P.S.

Maak voor de Chome Browser een separate topic.

Anders gaan antwoorden door elkaar lopen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Hatweeo, welkom op onze community, we denken graag even mee! Ik zie ook al een hoop goede tips staan. Wat betreft het opstarten of als het beeld/geluid bevriest of stottert is dat vaak iets met de powerline adapters, we hebben daar ook een tweetal handige topics over.​

Wat betreft het kijken via de browser, daar zijn ook weer een hoop dingen die je kunt proberen, ander apparaat, andere browser, cookies verwijderen. Noem maar op.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 6, 2026

Hoi ​@Hatweeo, welkom op onze community, we denken graag even mee! Ik zie ook al een hoop goede tips staan. Wat betreft het opstarten of als het beeld/geluid bevriest of stottert is dat vaak iets met de powerline adapters, we hebben daar ook een tweetal handige topics over.​

Wat betreft het kijken via de browser, daar zijn ook weer een hoop dingen die je kunt proberen, ander apparaat, andere browser, cookies verwijderen. Noem maar op.

Dank je ​@Thomas van KPN ! Goed om te weten dat PLA’s wellicht niet goed werken. En ik zal nog eens kijken naar andere configuraties tav kijken in de browser. Maar Chrome op een hagelnieuwe - vers ingerichte - zou toch moeten werken. Ik had cookies idd ook al verwijderd en het ook incognito geprobeerd: dat werkte iig niet. Wordt iig niet als structureel issue gezien begrijp ik? Dat de gids rond middernacht ‘van slag raakt’ geeft wel te denken.