Skip to main content
Beantwoord

Tv hapert regelmatig bij live kijken op de Soundbox, streamen werkt goed

• August 9, 2025
  • 3 reacties
  • 49 keer bekeken

Tv hapert regelmatig bij live tv. Door terug te kijken (10-20 seconden) achterlopend op live gaat het vaak beter. Films etc streamen/kijken via dezelfde ethernet kabel gast zonder problemen

Beste antwoord door Erwin van KPN

We hebben dit even voorgelegd aan de techneuten en die geven het volgende aan:

1. De box staat bij HDMI ingesteld op 60Hz, Kun je eens 50Hz proberen?
  1. Een lokaal netwerk probleem met een aantal opties: bekabeling langslopen, firewall problemen (welke experiabox heb je? ) en je weet zeker dat er geen switch of pi-hole of een ander apparaat tussen zit die invloed kan hebben op DNS/DHCP ?

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Agek1 .  Welkom hier.

Allereerst fijn dat je het bekabeld hebt aangesloten. Dat is onder de streep het stabielst.  Gaat die ethernet kabel rechtstreeks naar een experiabox?  Verder ben ik benieuwd of je op glasvezel of op koper zit en wat je max downloadsnelheid is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 12, 2025

Ik zit op glasvezel, >100 Mbits/s. Ik heb nu 1 setting gewijzigd en die lijkt te werken.

ben exacte naam kwijt, was iets van multi.., naar uni?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 20, 2025

We hebben dit even voorgelegd aan de techneuten en die geven het volgende aan:

1. De box staat bij HDMI ingesteld op 60Hz, Kun je eens 50Hz proberen?
  1. Een lokaal netwerk probleem met een aantal opties: bekabeling langslopen, firewall problemen (welke experiabox heb je? ) en je weet zeker dat er geen switch of pi-hole of een ander apparaat tussen zit die invloed kan hebben op DNS/DHCP ?