Skip to main content
Beantwoord

Tv kijken op twee tv's tegelijk wil niet. Loopt vast

• August 13, 2025
  • 5 reacties
  • 83 keer bekeken

Wij hebben een Fritz.box modem en twee tv's met elk een eigen tv-ontvanger, alsmede een Ziggo-pakket bij KPN.

Tijdens rechtstreekse wedstrijden is kijken op één tv op een ZIGGO-kanaal geen probleem, als je de 2e tv aanzet lopen beide tv's gelijk vast.

Geprobeerd:

1. 2 niet-ziggo kanalen: geen probleem.
  2. 1 ziggo kanaal en een niet-ziggo kanaal als er geen rechtstreekse wedstrijd is: → geen probleem
  3. 1 ziggo kanaal en een niet-ziggo kanaal tijdens een rechtstreekse wedstrijd → beide tv's lopen vast.

Iemand een idee hoe dat veroorzaakt wordt, en hoe dit opgelost kan worden?

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@MMACT, welkom bij onze community. 

Contact met ons opnemen om de ontvanger om te ruilen is een optie. Ik vraag me echter af of dit de oplossing is, dit omdat het specifiek gebeurt alleen in bepaalde situaties. Ik ben dan ook benieuwd of je dit ook ervaart wanneer je de Zyxel verwijdert en beide ontvangers rechtstreeks aansluit. 

Zou je dit willen proberen en ons laten weten hoe dat gaat? 

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 13, 2025

Beste ​@MMACT heb je koper of glasvezel?

Indien koper, wat is je abosnelheid en wat is je effectieve snelheid, bekabeld gemeten?

Welk merk en type tv-ontvangers heb je van KPN in bruikleen en hoe zijn deze op de modem aangesloten, rechtstreeks bekabeld of anderszins?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 13, 2025

Hallo Jan,

We hebben glasvezel. De ontvangers zijn van Arcadyan HMN2260. Een is rechtstreeks bekabeld aangesloten, de andere via een (bekabeld)  Zyxel accesspoint. Het maakt overigens niet op welke van beide tv's je het Ziggo kanaal uit of het Ziggo kanaal kiest, het resultaat is hetzelfde.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 13, 2025

Beste ​@MMACT sluit de 2e tv ook eens rechtstreeks aan op de modem zonder de Zyxel.

• August 13, 2025

Hallo Jan,

We hebben glasvezel. De ontvangers zijn van Arcadyan HMN2260. Een is rechtstreeks bekabeld aangesloten, de andere via een (bekabeld)  Zyxel accesspoint. Het maakt overigens niet op welke van beide tv's je het Ziggo kanaal uit of het Ziggo kanaal kiest, het resultaat is hetzelfde.

Die HMB2260 is een oud beestje. Hij word nog niet actief omgeruild door KPN. Maar ik denk dat als je belt naar KPN op 0800-0402, en je klaagt dat die ontvanger steeds vast loopt, dat je dan andere krijgt. Met een beetje geluk de 5202.

TV kijken via die Zyxel is mogelijk een probleem. Deze kan misschien niet goed overweg met multicast verkeer.

Maar probeer eerst maar eens andere ontvangers te krijgen zou ik zeggen.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 14, 2025

Hi ​@MMACT, welkom bij onze community. 

Contact met ons opnemen om de ontvanger om te ruilen is een optie. Ik vraag me echter af of dit de oplossing is, dit omdat het specifiek gebeurt alleen in bepaalde situaties. Ik ben dan ook benieuwd of je dit ook ervaart wanneer je de Zyxel verwijdert en beide ontvangers rechtstreeks aansluit. 

Zou je dit willen proberen en ons laten weten hoe dat gaat?