Vandaag nieuwe klant geworden bij KPN. Niet tevreden over Odido. Zit Ziggo te kijken en TV springt gewoon spontaan naar andere zender. Bizar. En dit probleem speelt dus al maanden zonder oplossing?Â
Â
Admin: Reactie samengevoegd met je eigen topic
Hoi @Robbietobbie, welkom op onze community! Dit hoort natuurlijk niet te gebeuren, ik denk dat het omwisselen van je ontvangers wel een goed idee is. Ik ben ook wel benieuwd of deze ontvanger het issue meeneemt naar je andere TV
Ik mag toch niet hopen dat te maken heeft met het feit dat de buren ook KPN hebben en mijn TV het signaal van de buren opvangt?
Nee, dat lijkt me uitgesloten. De KPN TV+ Box heeft geen infraroodontvanger. Het ding werkt alleen met bluetooth (en dat moet je expliciet koppelen) en HDMI CEC (en dat gaat via je HDMI-kabel).
Â
Ik heb een 2e boxje met AB op een andere TV, kan ik proberen om deze AB te koppelen aan het toestel in de kamer en ze dan "om te wisselen" om te zien of dat het probleem oplost? Zo ja, hoe ontkoppel ik een AB en koppel ik een nieuwe?
Ik weet niet of je eerst moet ontkoppelen, maar in de Kennisbank staat:
Verwijder bluetooth koppeling
Druk 5 seconden tegelijk op de OK knop + P- knop. Dit verbreekt de koppeling tussen de KPN afstandsbediening en de TV+ Box.Â
Daarna kun je weer koppelen volgens de instructies in datzelfde kennisbankartikel. Omdat je van ieder type maar één KPN afstandsbediening kunt koppelen aan een TV+ Box, moet de eerste afstandsbediening vanzelf verdwijnen. Als het een andere televisie is, dan moet je denk ik ook weer afstemmen op de televisie met de instructies uit datzelfde artikel. Je vindt voor alles ook stap-voor-stap uitleg op kpn.com/ab. Je kunt trouwens zien welke infraroodcode er voor de televisie is ingesteld; zie een screenshot in weer datzelfde kennisbankartikel.
Â
En rare vraag: heb je apps geïnstalleerd in je televisie? Kleine kans, maar er zijn bijvoorbeeld ook problemen bekend met magisch veranderen van het volume. Dat wordt veroorzaakt door de Ziggo Go app, die dan iets doet via HDMI CEC. Heb je HDMI CEC aanstaan in de TV+ Box?
HDMI CEC staat inderdaad aan, in de box en ook op mijn Samsung TV. Ik heb het spontaan switchen niet verder gehad, dus wacht het even af. Bedankt voor de verdere uitleg. Gisteravond wel twee keer binnen een half uur internet plus uiteraard tv onderuit. Modem dus twee keer moeten herstarten. Ook hierbij hoop ik dan maar dat het eenmalig was...Â