Skip to main content
Update

TV Ontvangers: Update naar NMC 9.0.246_1 en HTML 6.247.915

Categorie:TV ontvangers
  • August 21, 2026
  • 91 reacties
  • 2642 keer bekeken
Toon eerste bericht

91 reacties

• September 18, 2026

Jullie noemden o.a. evt. problemen met mijn netwerk, er is deze week voor 3e keer in korte tijd a/h netwerk gewerkt, en ik ervaar verbetering 🤞.

Het "spoelen" met de 4:3 beelden (niet echt thumbnail, maar da's oké) vind ik beter dan dat donkergrijze stilstaande beeld, en ik spoel nu met lagere snelheid; dan kan ik wat beter zien waar ik ongeveer ben, met geluid nog geen problemen gemerkt.

Dus, kan het zijn dat de werkzaamheden (buitenshuis) aan mijn netwerk, "problemen" hebben verholpen?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • September 18, 2026

Fijn om te lezen dat je verbetering ervaart, ​@Klant-01!

Het kan zeker zijn dat de werkzaamheden aan het netwerk hier invloed op hebben gehad, maar we kunnen op basis hiervan niet met zekerheid zeggen dat dit de oorzaak was. Zeker omdat je nu op meerdere punten verbetering merkt.

En goed om te horen dat het spoelen met de 4:3-beelden voor jou prettiger werkt, helemaal als je daarbij een lagere snelheid gebruikt. Hopelijk blijft het zo goed gaan! 🤞🏾

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 20, 2026

Ik heb de ontvanger de laatste week nog nooit zo vaak van de stroom af moeten halen. Loopt continu vast met het afspelen van opnames.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 20, 2026

Ik zit trouwens op;

Html 6.247.915

Nmc 9.0.246_1

• September 20, 2026

Hier ook nog steeds zwart scherm bij terugkijken met deze recentste software op de vip5202. Stroom eraf/erop en vervolgens herstarten of frisse start hielpen tot dusver niet. Probleem blijft regelmatig terugkomen. 
Er zijn er meer met deze klacht:

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

We blijven jullie signalen en meldingen doorgeven zodat hopelijk bij de volgende software update(s) er nog meer oplossingen verbeteringen komen voor de zwarte schermen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2026

Ik heb de ontvanger de laatste week nog nooit zo vaak van de stroom af moeten halen. Loopt continu vast met het afspelen van opnames.

Hoi, ​@j3roentje . Zet de stand-by op eco. Dan is het geheugen ook steeds stroomloos en dus weer leeg. En je kunt 'm aanzetten met de afstandsbediening, dus geen bukken. 

Opstarttijd wel langer. 

Arris VIP2952: 2 minuten 

Arris VIP5202: 1 minuut 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 20, 2026

We blijven jullie signalen en meldingen doorgeven zodat hopelijk bij de volgende software update(s) er nog meer oplossingen verbeteringen komen voor de zwarte schermen. 

Wanneer komt die update er dan? Ik kan nu geen enkele opname terugkijken. Opnames van de 5202 staan ook niet in de TV+ app op de televisie.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Zodra er een nieuwe update is, zal dit direct in de Product Update sectie worden gepubliceerd. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 20, 2026

Opnames van de 5202 staan ook niet in de TV+ app op de televisie.

Dat komt omdat je opneemt van 661 - 670 HDglas, ​@j3roentje . HDglas is niet beschikbaar in de app. En die opnames werken momenteel dus ook niet op de ontvanger. 

Mijn advies is om op te nemen van 1 - 10. Ik denk dat die wél werken op de ontvanger. En zeker in de app 🤗.

• Deelnemer
  • September 20, 2026

Hier nog steeds hetzelfde probleem met terugkijken na pauzeren op VIP2952 met 6.247.915 en 9.0.246_1. Het loopt enkele seconden na pauzeren en dan beeld op zwart. Vervolgens trage reacties op afstandsbediening. Alleen na herstart of power off/on kan ik weer tv kijken. Duurt nu al enkele maanden en ondertussen wel volle mep betalen voor internet en tv. De app op ios werkt ook niet lekker; vooruit of terug spoelen niet eenvoudig met zo'n lullig schuifbalkje in beeld.

• September 21, 2026

Helaas... Ik heb ook weer vastlopers en na het "doorspoelen"  bij opnames, gaat geluid verder, maar het beeld blijft bevroren op laatste 4:3 oftewel thumbnail, dus moet de opname dan beeindigen, nieuwe opnames (oude ben ik nu kwijt).

Eco kan bij mij alleen pas na een kwartier, klopt dat... dan heb ik nl allang de ontvanger handmatig v/d stroom gehaald, in die tijd.

Vraag mij af of "omruilen" nu zinvol is> aangezien er over de arris vip 5202 nu ook flink geklaagd wordt…

Wat ik ook heel erg herken en dat is inderdaad al maanden, het trage reageren op de AB, duurt luttele seconden voor je bv van zender wisselt; terwijl je het lampje op de ontvanger direct ziet reageren.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Jammer om te lezen dat het bij jou ook weer misgaat, ​@Klant-01. Zoals Jeroen hierboven ook aangeeft, blijven we dit soort signalen doorgeven. Hopelijk kunnen er met een volgende software-update verdere verbeteringen worden doorgevoerd. Zodra daar meer over bekend is, delen we dat uiteraard!

• Nieuwkomer
  • September 22, 2026

Jammer om te lezen dat het bij jou ook weer misgaat, ​@Klant-01. Zoals Jeroen hierboven ook aangeeft, blijven we dit soort signalen doorgeven. Hopelijk kunnen er met een volgende software-update verdere verbeteringen worden doorgevoerd. Zodra daar meer over bekend is, delen we dat uiteraard!

Ik zit op de nieuwste/laatste versies maar ondervind af en toe nog steeds een aantal van de hierboven genoemde problemen. Plus iets wat ik nog niet genoemd zag: het wegvallen van het geluid bij live kijken, niet bij terugkijken.

Nog geen eenduidig patroon kunnen ontdekken,  maar TV (niet de ontvanger) uitzetten tijdens terugkijken en volgende dag weer aanzetten lijkt een scenario.  Heb eco mode UIT-staan en auto stand-by op 24 uur. 

Herstarten van de ontvanger lost alle problemen wel op, maar niet mijn hobby om minstens eens per dag te moeten doen.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 22, 2026

Het begint toch wel een lachertje te worden, Box12 en SW2 punten moet zo ongeveer wekelijks resetten waarbij ik al zo'n 2 jaar jaar van jullie hoor dat we de volgende update moeten afwachten. En nu een tv ontvanger die we bijna dagelijks moeten herstarten. Maar jullie verwachten wel dat ik maandelijks de volle mep betaal.

• Nieuwkomer
  • September 22, 2026

Ik zit op de nieuwste/laatste versies maar ondervind af en toe nog steeds een aantal van de hierboven genoemde problemen. Plus iets wat ik nog niet genoemd zag: het wegvallen van het geluid bij live kijken, niet bij terugkijken.

Nog geen eenduidig patroon kunnen ontdekken,  maar TV (niet de ontvanger) uitzetten tijdens terugkijken en volgende dag weer aanzetten lijkt een scenario.  Heb eco mode UIT-staan en auto stand-by op 24 uur. 

Herstarten van de ontvanger lost alle problemen wel op, maar niet mijn hobby om minstens eens per dag te moeten doen.

Ter info... o.b.v. andere draadjes binnen de community besloten dat waarschijnlijk vervangen van mijn antieke HMB2260 het beste voor mij is. Overstap iTV naar KPN TV+ nog voordeliger ook..