Skip to main content

Ik heb sinds kort glasvezel en nu krijg heel vaak de melding dat er een probleem in het netwerk is.(zie invoeging)

Als ik mijn modem opnieuw opstart gaat het weer goed, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik elke avond mijn modem opnieuw moet opstarten.

Ik heb sinds kort glasvezel en nu krijg heel vaak de melding dat er een probleem in het netwerk is.(zie invoeging)

Als ik mijn modem opnieuw opstart gaat het weer goed, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik elke avond mijn modem opnieuw moet opstarten.

Zie dat er weinig info bij staat.

Glasvezelkastje is aangesloten in de meterkast en vanuit hier een draad laten trekken door de KPN-monteur.

De modem is een V10 en bekabeld naar de meterkast.

Hi en welkom in onze community ​@WranglerRubicon

We denken graag met je mee. Welke tv-ontvanger heb je, en is die met een kabel op je modem aangesloten? Werkt live tv kijken wel goed? Gebeurt dit bij één specifiek soort of bij alle opnames? Maakt het nog uit of je bij oude of nieuwe opnames kijkt? 

We hebben in onze Kennisbank veel informatie verzameld over opnames, waarom het soms mis gaat en wat je kunt doen, die kan ook behulpzaam zijn:

Hallo,

Heb er nog een paar foto's van.

Het is een Experia box V10 verbonden met het TV-kastje onderste foto.

Alles is verbonden vanuit de meterkast door een monteur van KPN met een kabel.

Uitval is willekeurig en als ik bij uitval de zenders wil verwisselen gaat dit ook moeizaam totdat ik de V10 weer opnieuw opgestart heb.

Dank voor de extra info ​@WranglerRubicon. Nog een paar vragen voor je:

1. Herstart je tv-ontvanger: Dit kan kleine technische problemen vaak meteen oplossen. Probeer ook eens een frisse start. Maakt dit verschil?
  2. Controleer andere opnames: Werken andere opnames wel goed? Dit kan helpen vaststellen of het probleem alleen bij één specifieke opname zit.
  3. Gebruik de KPN TV+ App of tv.kpn.com:
    Probeer de opname eens te bekijken via de app of website.
    Of het wel of niet werkt via Online TV kijken of de KPN TV+ app is ook waardevolle informatie bij het vaststellen van het probleem.

Ben ik gek, of is de foto van je modem oud? Ik zie volgens mij een DSL-aansluiiting, geen glasvezelaansluiting via de WAN-ingang?

Alles is verbonden vanuit de meterkast door een monteur van KPN met een kabel.

@Alexandra van KPN 

Als ik mijn modem opnieuw opstart gaat het weer goed, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik elke avond mijn modem opnieuw moet opstarten, omdat de gids niet geopend kan worden en de opnames niet geladen kunnen worden.

@Arjan van B 

Ben nieuw hier dus ik durf het bijna niet te zeggen😀😀, Maar even zonder gekkigheid, ik heb nog een vaste telefoonaansluiting en die zit hierop.

Modem is V10 en volgens de KPN werkt deze modem goed met glasvezel, anders had ik toch een ander modem toegestuurd gekregen.

@WranglerRubicon, als die foto gemaakt is nadat je glasvezelaansluiting in orde gemaakt is, dan klopt er iets niet. In je foto zie je een grijze kabel aangesloten op “DSL”, die komt dan van je vaste telefoonlijn. Bij glasvezel is die aansluiting niet meer nodig (maar misschien kan het ook geen kwaad). Maar vooral: dan gaat er vanaf het glasvezelaansluitpunt een ethernetkabel naar de “WAN” ingang op je modem. En die kabel zie ik niet.

Dus hopelijk toch een oude foto?

Arjan je hebt gelijk het was een oude foto dit is de nieuwe situatie. 

@Alexandra van KPN 

Als ik mijn modem opnieuw opstart gaat het weer goed, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat ik elke avond mijn modem opnieuw moet opstarten, omdat de gids niet geopend kan worden en de opnames niet geladen kunnen worden.

@WranglerRubicon Dat ben ik met je eens. Ik kan alleen weinig doen zonder de juiste informatie. Vandaar de vragen die ik hierboven stelde, kan je die beantwoorden?

Je kunt anders ook een terugbelafspraak maken voor hulp hierbij. Een collega van me belt je dan terug wanneer het jou uit komt, en helpt je verder.

Bedankt voor het meedenken.  Ik kijk het nog een paar dagen aan, even afkloppen maar ik heb nu 2 dagen geen problemen. 

Ik heb vergelijkbare problemen gehad en ook wegvallend internetsignaal (waarbij Wi-Fi zelf en LAN wel gewoon bleven werken, maar dan dus zonder internettoegang). Modem en of ontvangers opnieuw opstarten leverden geen soelaas. Wat bij mij wel werkt is het uit- en na 30s weer aanzetten van het glasvezelkastje (de NT), waarbij modem en ontvangers niet opnieuw gestart worden. Gelukkig hoef ik dat niet vaak te doen. 

@Henk2304 

Als het weer gebeurt ga ik dit proberen. 

Dank voor je idee.

Reageer