Skip to main content
Wij zijn onlangs, vanwege een vernieuwing van ons glasvezelmodem, naar een Experia Box 410 met Arris VIP2952 V2 gegaan. Onze ervaring na 1 maand gebruik: het is een achteruitgang wat het opnemen betreft: de tijden in de gids kloppen niet waardoor je altijd een deel van het opgenomen programma mist. Handmatig opnemen kan ook niet meer. Terugkijken werkt niet voor alle programmas, vooral de buitenlandse programma zijn vaak niet terug te kijken. Programma's kunnen maar voor een beperkt aantal dagen gepland worden want de gids bied geen verdere informatie meer. Wij kijken graag bepaalde series en plannen deze voor de gehele week (7 dagen) waar de gids staat dit niet toe. Optie serie opnemen werkt in dit geval ook niet. In het overzicht van de opnames is niet te zien welke al gezien zijn. In de Amino gaf die dat wel keurig aan en kon je ook gewoon een handmatige opname doen. Probleem met de tijd was bij de Amino ook al een probleem dus dat is weer een gids probleem maar je kon tenminste handmatig programmeren om van dat probleem af te zijn.

Nu willen we eigenlijk onze HD recorder weer aansluiten maar kan dat wel. Andere optie is dus overstappen naar een aanbieder die wel Glasvezel in combinatie met HD recorder aanbiedt.

Waarom is anno 2019 niet een tv-gids te maken met kloppende tijden. In het papieren gidsen tijdperk was het excuus dat de programmatijden al weken van de voren werden doorgegeven om de gids te kunnen drukken en versturen/verdelen, maar annu 2019 zou dat toch real-time moeten kunnen.
Ben je naast de omzetting bij Telfort ook van provider veranderd?



Je Amino 540 hd recorder gaat om meerdere redenen niet werken.
Hoi @Frevab

Mijn ervaring is dat de tijden in de gids prima kloppen.

Mocht er een programmaverandering zijn dan ook wordt dat vrij snel aangepast.

Het programma wordt 5 minuten eerder en 15 minuten langer opgenomen dan aangegeven en dat is bijna altijd goed, uitzonderingen daargelaten.

Niet elk programma kun je met programma gemist terugkijken, maar dat komt omdat de zender zelf dat niet toestaat.

En een provider zoeken die glasvezel met HD-recorder aanbiedt? Dat gaat je niet meer lukken.

En je kunt met een HD-recorder ook maar één programma tegelijk opnemen.

Nu kun je officieel 6 programma's tegelijk opnemen (in de praktijk onbeperkt)
Hoi @Frevab. Welkom op het KPN Forum. Net als Galdor ben ik erg benieuwd of je op dit moment een abonnement bij Telfort of KPN afneemt. Wanneer je een abonnement bij KPN afneemt wil ik je vragen om je naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter te laten op het KPN Forum profiel. Zoals huistijger al aangeeft wordt een programma 5 minuten eerder en 15 minuten langer opgenomen. Zou je een aantal voorbeelden kunnen geven waarbij het fout gegaan is?
Van bijna alle programmas die we opnemen worden zie je het einde niet tenzij je het daaropvolgende programma ook opneemt. NCIS, Criminal Minds, Station19, Grey's Anatomy, Bold and the Beautifull. Meestal is NET5 een probleem. Op Google zie ik dat er meer klachten zijn over niet kloppende tijden, maar wel bij veel van de aanbieders. Kennelijk de zenders die het niet goed doorgeven (ze willen niet dat mensen door de reclame doorspoelen) of het bedrijf wat de programma gegevens doorgeeft.

Bij series is het ontbreken van de juiste info vaak nog wel een probleem. Bij NCIS bijvoorbeeld de verkeerde info tonen. Seizoen en aflevering gegevens zou standaard moeten zijn, ook in het overzicht van terugkijken.

Ook kan je het programma wil opzoeken in de lijst bij terugkijken maar als je er dan op klikt staat er pas dat het programma niet teruggekeken kan worden.

Kan heel goed begrijpen dat Netflix zo populair is geworden...



Sinds 2012 glasvezel van Lijbrandt. Die werd overgenomen door KPN en werden we overgezet naar Telfort. Die naam gaat verdwijnen en wordt KPN wat het dus al die tijd toch al was na de overname van Lijbrandt.



Programma aanbod is bij iedere aanbieder toch van KPN, m.u.v. Ziggo en Canal+ dus veel te kiezen is er niet. Kwam overigens op dit forum terecht toen ik de discussie over de problemen met de Fox zenders ging volgen.



Opnemen via HD was inderdaad beperkt tot 1 tegelijk maar met de diverse herhalingsmomenten was daar mee te leven. Daarom waren we zeer blij met het opname pakket maar bleek toch wel een teleurstelling, qua correctheid van de tijden maar ook het gebruikersgemak en vooral het niet handmatig een opname kunnen plannen.
Het is inderdaad erg vervelend wanneer tijdens het terug kijken van een programma er achter komt dat het niet volledig is opgenomen. Ik zou je graag verder willen helpen, maar helaas is dat niet mogelijk. Zoals ik het begrijp neem je op dit moment diensten af bij Telfort. In de toekomst zal dit KPN worden. Maar voor nu kan je deze vraag stellen op het Telfort forum. Ik hoop dat het probleem snel verholpen wordt.

Reageer