Skip to main content
Beantwoord

Veel haperingen bij TV+

• October 1, 2025
  • 3 reacties
  • 75 keer bekeken

We zijn sinds 3 weken overgestapt op televisie van KPN+. Helaas niet geheel zonder problemen. De installatie verliep niet heel gemakkelijk. Het heeft lang geduurd voor we hem helemaal goed aan de praat hadden.

De box werkt nu wel maar we hebben erg veel last van haperingen en stotteringen. We hebben de router en de box al meerdere malen herstart en alle standaard oplossingen al meerdere keren doorlopen.

We hebben de box zowel via WiFi als via een Powerline adapters aangesloten. Maar dit lijkt ook geen verschil te maken. We hebben geen idee meer wat we kunnen doen om dit probleem op te lossen.

Het enige wat we nog kunnen bedenken is dat het te maken heeft met de oude Sony Bravia. Deze is ongeveer 12 jaar oud. Maar ik wil zeker weten dat dit de oorzaak is voordat ik straks voor niets een nieuwe TV koop. 

Graag jullie advies en hulp. Eventueel een monteur langssturen zou ook een optie zijn. Als het maar opgelost wordt. 

Groeten

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Stamm. Welkom op de KPN Community! En ook leuk dat jullie zijn overgestapt naar KPN voor Internet en TV. Zou ook leuk zijn als het dan meteen goed werkt allemaal. 

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het aan je tv ligt, maar dat het meer met de verbinding naar de TV+ box te maken heeft. Een Wifi verbinding of verbinding via powerline adapters kan wel eens minder stabiel zijn en zorgen voor haperingen. ​@Wartywolfs noemt al een goede test om meer te weten te komen. Een directe kabel zou altijd stabiel beeld en geluid moeten geven. Zo niet, dan gaat er iets mis in je netwerk of met je glasvezelverbinding. Je ziet dan ook gelijk of je Sony tv nog even mee kan. 

Als je zelf geen lange ethernetkabel hebt liggen, dan kun je ook via de klantenservice een gratis aanvragen. Deze is dan 10 meter lang. Haal bij de test ook eens de powerline adapters uit je netwerk, want die willen ook nog wel eens een stoorzender zijn. 

Laat maar weten wat hier uitgekomen is en dan kunnen we vanuit daar weer verder denken. Voor contact met de klantenservice kun je het beste een terugbelafspraak maken. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.

3 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 1, 2025

Als je glasvezel hebt, kun je het glasvezelkastje ook eens herstarten?

Kun je als test de tv ontvanger rechtstreeks met een ethernet kabel aansluiten op de router?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 1, 2025

Dan moet ik even op zoek naar een lange ethernetkabel. Ik ga er een zoeken. Kom hier snel op terug! 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 3, 2025

Hoi ​@Stamm. Welkom op de KPN Community! En ook leuk dat jullie zijn overgestapt naar KPN voor Internet en TV. Zou ook leuk zijn als het dan meteen goed werkt allemaal. 

Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het aan je tv ligt, maar dat het meer met de verbinding naar de TV+ box te maken heeft. Een Wifi verbinding of verbinding via powerline adapters kan wel eens minder stabiel zijn en zorgen voor haperingen. ​@Wartywolfs noemt al een goede test om meer te weten te komen. Een directe kabel zou altijd stabiel beeld en geluid moeten geven. Zo niet, dan gaat er iets mis in je netwerk of met je glasvezelverbinding. Je ziet dan ook gelijk of je Sony tv nog even mee kan. 

Als je zelf geen lange ethernetkabel hebt liggen, dan kun je ook via de klantenservice een gratis aanvragen. Deze is dan 10 meter lang. Haal bij de test ook eens de powerline adapters uit je netwerk, want die willen ook nog wel eens een stoorzender zijn. 

Laat maar weten wat hier uitgekomen is en dan kunnen we vanuit daar weer verder denken. Voor contact met de klantenservice kun je het beste een terugbelafspraak maken. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.