Skip to main content
Vraag

Verandering pluspakket.... 🤔🫤

• March 12, 2026
  • 40 reacties
  • 700 keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 14, 2026

Klanten die betalen voor het pluspakket kunnen dat pakket per direct stopzetten. 

Dat geldt niet voor klanten die het pluspakket gratis krijgen als Combivoordeel. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 14, 2026

Iets wat je toch al krijgt opzeggen heeft ook niet veel zin voor de portemonnee. ​@Noordzee .

Er zitten enkele zenders in die ik kijk.

• March 14, 2026

Klanten die betalen voor het pluspakket kunnen dat pakket per direct stopzetten. 

Dat geldt niet voor klanten die het pluspakket gratis krijgen als Combivoordeel. 

Die kunnen wel iets makkelijker besluiten om naar een goedkopere mobiele provider over te stappen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 14, 2026

Die kunnen wel iets makkelijker besluiten om naar een goedkopere mobiele provider over te stappen. 

Dan ben ik nog weer duurder uit, ​@Rowi. . Want dan moet ik voor ESPN ook weer betalen. 

• March 14, 2026

Dan ben ik nog weer duurder uit, ​@Rowi. . Want dan moet ik voor ESPN ook weer betalen. 

Het zal inderdaad per situatie verschillen een ander zal de volle prijs voor Netflix, Hbomax of Disneyplus moeten betalen. Even uitgaande van de diensten van KPN zelf wordt het combinatie voordeel zo weer iets verder afgebouwd.

Ps.

Nu moeten de andere klanten mee betalen voor die gratis streamdiensten 😜

• Topper
  • March 14, 2026

Heb ook net combivoordeel geregeld, veranderd het hele product opeens. Het lijkt me eigenlijk niet dat dit zomaar mag want het is onderdeel van een pakket waar mensen voor gekozen hebben. De juristen van KPN hebben kennelijk anders geadviseerd. 

Het was al wel een vrij flut pakket alleen, zeker voor het geld, dus dat verzacht de pijn. Het ondemand gedeelte was voor mij het enige interessante aan het pakket.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • March 14, 2026

Het zal inderdaad per situatie verschillen een ander zal de volle prijs voor Netflix, Hbomax of Disneyplus moeten betalen. Even uitgaande van de diensten van KPN zelf wordt het combinatie voordeel zo weer iets verder afgebouwd.

Ps.

Nu moeten de andere klanten mee betalen voor die gratis streamdiensten 😜

Ik denk dat je het uiteindelijk toch zelf betaald.

Ik ga ervan uit dat KPN hier geen verlies op maakt.

Wij hebben Netflix standaard als combivoordeel.

Daarvoor hebben we wel: Internet f200/200, 2 x DIW7022 en 2 x Mobiel abonnement.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • March 14, 2026

Het lijkt me eigenlijk niet dat dit zomaar mag want het is onderdeel van een pakket waar mensen voor gekozen hebben. De juristen van KPN hebben kennelijk anders geadviseerd. 

Pluspakket is onderdeel van TV-pakket. Deze TV-pakket kan je maandelijks opzeggen, indien je de verandering niet bevalt, kan je TV opzeggen (maar internet blijft doorlopen tot eindedatum).

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 14, 2026

Als ik bij Films kijk dan heb ik keuze per film aanbieder, waaronder ook pluspakket. Betekent dat er dan nog aanbod is in basispakket dat dan wel blijft ?  De optie van Pluspakket is er niet bij Series, hoe kan je daar zien wat wel en niet in Pluspakket zit ?  

• Topper
  • March 14, 2026

Het lijkt me eigenlijk niet dat dit zomaar mag want het is onderdeel van een pakket waar mensen voor gekozen hebben. De juristen van KPN hebben kennelijk anders geadviseerd. 

Pluspakket is onderdeel van TV-pakket. Deze TV-pakket kan je maandelijks opzeggen, indien je de verandering niet bevalt, kan je TV opzeggen (maar internet blijft doorlopen tot eindedatum).

Ik snap wat je zegt, maar dat doet er niet toe. Het is misleidend geweest.

Als analogie. Stel je huurt een auto voor een jaar. Die auto heeft 100 kenmerken en een paar opties. Je kiest er een met een achteruitrijcamera want dat vind je fijn. Die optie kost 10 euro per maand. Nou komt na een maand het verhuurbedrijf en die haalt de achteruitrijcamera er uit, want bijna geen enkele autohuurder heeft deze nodig. Als vervanging krijg je wel een hello kitty zonnescherm en een trekhaak.

Dit mag volgens jou, want je kunt de optie toch annuleren en de de 10 euro per maand terug krijgen.

• March 14, 2026

Als ik bij Films kijk dan heb ik keuze per film aanbieder, waaronder ook pluspakket. Betekent dat er dan nog aanbod is in basispakket dat dan wel blijft ?  De optie van Pluspakket is er niet bij Series, hoe kan je daar zien wat wel en niet in Pluspakket zit ?  

Het basispakket heeft geeft losse films beschikbaar alleen huur aanbod via Pathé of heel af en toe een kadootje van KPN 

@GKL lees alle voorwaarden eens door zou ik zeggen. Hierin is vrij zeker een  artikel opgenomen dat het de provider vrij staat bepaalde zaken eenzijdig te veranderen.

Artikel 6 in de algemene voorwaarden link

Terzijde het volledige tv pakket opzeggen zoals TDN lijkt te schrijven is natuurlijk heel extreem. Het pluspakket is een aanvulling.

• Topper
  • March 14, 2026

@Rowi Ja daar staat dat ze de overeenkomst mogen wijzigen en je in dat geval kunt opzeggen. Ze weten dat klanten niet zomaar overstappen of opzeggen, daarom doen ze dit soort dingen (onder het mom van verbetering, maar het zal netto in KPN's voordeel zijn), net als de prijsverhoging elk jaar. Algemene voorwaarden vervangen de wet trouwens niet en geven geen vrijbrief om bijvoorbeeld mensen te misleiden.

Voor mij is het pluspakketje een combivoordeel dus opzeggen van het pluspakket levert me niks op, ik ga er alleen op achteruit. Mijn net afgesloten mobiele contract bij KPN hebben ze er wel (voor een klein deel) mee binnengesleept.

Ik chargeer misschien een beetje, en het pluspakket lig ik al helemaal niet wakker van, maar je hoeft bedrijven als KPN niet te verdedigen. Het doel is maximale winst.

Forum|alt.badge.img+3

Zolang we kpn interactie tv hebben, en sinds de overstap naar tv+ hebben we al het pluspakket.

Dat is denk ik nu zo'n 15 jaar schat ik.

Nog nooit is het ondemand gedeelte uitgebreid geweest, tenminste niet zoals de bekende stream diensten.

Daarom snap ik de (gecommuniceerde) beweegreden niet. Natuurlijk wordt er te weinig gebruik van gemaakt als je er zo weinig op zet.

Zet er dan ook meer op!

Niet wijzen naar de gebruikers, wijs naar jezelf KPN!

Kan het trouwens kloppen dat je bij "Series” geen Pluspakket meer hebt? En is het nu zo dat de films die in het pluspakket zitten nog wel te kijken zijn na 14 april? Want het gaat hier toch alleen om films/series huren wat verdwijnt na 14 april?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 14, 2026

Al het on demand aanbod gratis en betaald verdwijnt uit het pluspakket, ​@Wouter Ruygrok .

Het betaalde Pathé aanbod blijft. 

Er staan nog series in het pluspakket. Zoals The night shift, Grow, Off the record, Until i kill you, faster then fear, top dog, Ghost rockers, follow the money, love nature (diversen)