Skip to main content

Onlangs kreeg ik bericht van de KPN dat mijn tv ontvanger was verouderd en ik hem gratis kon omruilen. Dat heb ik gedaan en het werkt inmiddels perfect. Ik zou voor de aansluiting veel baat gehad hebben bij andere begeleidende informatie dan KPN geeft. Dat wil ik graag delen (met KPN).

KPN geeft aan dat de ontvanger geen 3,5 mm stereo aansluiting heeft en dat als je een soundbar hebt, je een omvormer  kunt aanschaffen om het optische signaal van de tv ontvanger om te zetten naar analoog.

Mijn zoektocht had een andere invalshoek: 1. wat moet ik doen om de tv aan te sluiten (dat was helder), en 2. wat moet ik doen om de radiozenders via mijn stereo installatie weer te geven? Dat item miste ik volledig. Voor mij en ik denk ook voor anderen zou het handig zijn om dit in de instructie op te nemen. Ik doe een voorzet:

Via de tv-ontvanger kunt je ook de in je abonnement opgenomen radiozenders laten weergeven via je stereo-installatie. Daarvoor is een extra bij KPN te bestellen omvormer nodig die het digitale signaal van de tv-ontvanger omzet naar een analoog signaal. De omvormer sluit je met een bijgeleverde optische kabel aan op de tv ontvanger.  De omvormer sluit je met een 3,5 mm stereokabel (met de witte en rode tulpstekkertjes) aan op de versterker. Voor de voeding van de omvormer kun je (met het bijgeleverde snoertje) de usb poort van de tv ontvanger gebruiken.  

       

Ik heb de soundbar via HDMI 2 eARC aangesloten.

Het volume regel ik via de tv.

Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) op HDMI 1.

En geluid kan ik via de KPN ab regelen.

 

Maar als je geluid wilt terwijl de tv uit is, dan moet je zoel bij de Arris VIP 5202 als de Sagemcom DIW7022 een DA converter kopen (via Toslink (fiber audio) op de box naar de DA converter en vanaf daar met 3,5 mm of tulp stekkers naar de audio installatie. 

 

Je kan hem bij KPN, Bol.com, Mediamarkt, Cool-Blu, etc. kopen.

 

Zie ook hier voor informatie van de KPN tv box:

Arris DIW7022 zie hier. en scrol iets naar beneden.

Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) zie hier.


Hoi @Drewe. We hebben hiervoor een topic geschreven op onze Kennisbank. Hier vindt je ook andere topics met daarin informatie, tips en FAQ's over onze producten. 

 


Hoi @Drewe. We hebben hiervoor een topic geschreven op onze Kennisbank. Hier vindt je ook andere topics met daarin informatie, tips en FAQ's over onze producten. 

 

Ik denk dat @Drewe geen TV+ box heeft @Vikash van KPN ...


Reageer