Skip to main content
Antwoord

Verzoek om kwaliteit van de streams in de KPN TV+ app aan te kunnen passen

• November 3, 2025
  • 1 reactie
  • 31 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik gebruik de KPN TV applicatie op zowel Web, Android als iPhone en merk dat streams niet altijd even goed starten bij suboptimale bandbreedte omstandigheden: de stream start dan vaak helemaal niet, in plaats van dat er een lagere kwaliteit wordt getoond. 
Dit lijkt te komen door de manier waarop de player de bandbreedte en buffering gebruikt (buffering, video rampup etc.) 

Zeker in een omgeving waar bandbreedte wat beperkt is (een stadion in Nederland, of een vakantieplek in het buitenland) hebben de apps moeite om uberhaupt een stream te starten. Als ik de app van jullie grootste concurrent bekijk, dan start de stream in gelijke omstandigheden vrijwel meteen en blijft de stream stabiel werken. Dit is geen probleem van routing in het netwerk/peering, maar vooral van hoe de player zich gedraagd.

Ik ben werkzaam in de video streaming sector en tevens KPN klant en ken de gebruikte technieken bijzonder goed. Ik wil graag een verzoek neerleggen bij de applicatie teams om hier verbeteringen in aan te  brengen.

Het is vaak heel pijnlijk duidelijk in het stadion: bij een overtreding op het veld grijpt men naar de telefoons om de overtreding terug te kijken. De app van de concurrent begint direct te spelen. De app van KPN blijft vaak een spinner tonen, maar geen beeld.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@stfn, welkom op onze community, ik neem deze mee naar de ontwikkelaars. Bedankt voor het melden!

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 4, 2025

Hoi ​@stfn, welkom op onze community, ik neem deze mee naar de ontwikkelaars. Bedankt voor het melden!