Skip to main content
Bij het kijken van tv krijg ik heel vaak dat er vlekken in het gezicht van personen verschijnen en op de achtergrond, een soort "waterige" vlekken eerst waren ze groen en nu zijn ze roze.

Als ik Netflix of Videoland via een Chromecast kijk heb ik het niet. Is mijn tv ontvanger niet meer goed???
Welkom op het forum, Puck! Dit lijkt me bijzonder irritant. Ik verwacht echter niet dat het aan de ontvanger ligt, maar eerder aan je HDMI kabel. Controleer of deze er goed inzit, duw hem even goed aan. Als dat niet helpt, vervang hem eens met een ander exemplaar. Graag hoor ik of dat het probleem verhelpt 🙂
Hoi, ik heb de HDMI kabel vervangen voor een nieuwe, maar helaas dezelfde vlekken op het beeldscherm. Kan het ook de Coax kabel liggen???
Coax wordt niet gebruikt. Is je ontvanger bekabeld aangesloten op de experiabox?
Is dit plots? Wat voor tv HDready, FullHd, 4K?

Als je tv kijkt via coax ben je op het verkeerde forum.

Welke tv ontvanger?
Ik zit, net als Galdor, meer in het spoor van je tv.



Hij stelt goede punten/vragen. 'K heb er nog een: hoe oud is je tv?



Mij lijkt het qua omschrijving nog een 'dikke' flatscreen HDready van ca. 12 cm met nog tube lights, een soort tl-buisjes. Mijn tweede tv is zo en die is ook vlekkerig en wat ongelijkmatig verlicht de laatste jaren. (is van begin 2006)
Vooral de verkleuring doet me aan de beeldbuis of beeldpaneel denken.
mijn tv is 9 jaar oud. Maar als het aan de tv zou liggen dan moet ik het toch ook met Netflix en Videoland uitzendingen hebben??? en dat is niet.
Mee eens je kijkt deze via hetzelfde kastje? Niet op de tv als deze daar al smart genoeg voor is.

Heb je een Arris of een ander tv kastje en kan je die coax opmerking ophelderen?



Dit antwoordt sluit ook de HDMI kabel uit.
Probeer de tv-decoder uit op de HDMI ingang waar nu de Chromecast in zit!! 😉



Want Netflix en Videoland kijk je kennelijk via de Chromecast. Dus andere ingang. Sluit ook HDMI kabel juist niet uit. Het signaal gaat via veel adertjes en als er één niet goed meer is...



Puck11 schreef: Als ik Netflix of Videoland via een Chromecast kijk heb ik het niet.


Het kan dus ook nog liggen aan:


  • HDMI kabel
  • betr. ingang van de televisie
  • TV-decoder van KPN, bv. de hdmi uitgang. Welke decoder is dat? (Motorola vip1853, Arris 2952 of Arcadyan hmb2260) Helaas is deze vraag ook nog niet beantwoord.

Goed punt alweer vergeten dat er niet via de ontvanger Netflix wordt gekeken.

Het scherm valt dan wel af.



De HDMI kabel blijft deels toch in de race.

De Arris en Arcadyan vallen bijna automatisch af dat zou toch de voorkeur hebben boven chromecast lijkt mij. Blijft de Motorola over.



Als Videoland ook via de chromecast gaat neemt Puck dit niet via KPN af dat is vrij zeker.

De coax opmerking doet mij nog steeds twijfelen.
Galdor68 schrijft: De coax opmerking doet mij nog steeds twijfelen.


Ach. Kom nog wel af en toe bij mensen die KPN hebben en de coax er nog in hebben. Ook in het muurkastje. Ze weten niet dat dat dan niet meer nodig is / niet meer werkt.



Echter pas als we weten welke tv-decoder Puck11 heeft weten we ook of ze inderdaad KPN heeft of toch een andere provider.
Mijn tv-decoder is een HMB2260 deze heb ik ook al een aantal jaren. Mijn provider is uiteraard KPN
Dank. Dat klopt dus.



En, dit al geprobeerd?
Hallo,



alles geprobeerd en niets heeft geholpen dus een nieuwe tv gekocht en alle problemen zijn opgelost.

Ik ben weer content 🙂 bedankt voor alle reacties.



Groetjes Puck