Skip to main content
Beantwoord

Vooruit spoelen loopt regelmatig vast op Arris 5202

• August 3, 2026
  • 3 reacties
  • 54 keer bekeken

Als ik bij een opname vooruit wil spoelen loopt het regelmatig vast en moet je het kastje helemaal opnieuw starten. Niets doet het dan meer. Je ziet het al aankomen omdat het voor uitspoelen steeds trager gaat ook op een lage snelheid. Ik vraag me af of dit bij XS4all/KPN ligt of ligt dat aan mijn tv ontvanger. Ik heb al een hele tijd een Arris 5202. Tot enkele maanden terug ging het wel goed. Is hiervoor een oplossing voor? Gewoon tv kijken geeft eigenlijk geen problemen, eens in de 4 maanden de ontvanger opnieuw starten maar als ik opnames terugkijk moet het vaker opnieuw gestart worden.

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Ricca, welkom allereerst bij onze community. 

Ik denk uiteraard graag mee.

• Ervaar je dit alleen bij het terugspoelen? En werkt alles verder goed? 
  • Is de ontvanger rechtstreeks met een kabel op de modem aangesloten? Of zit hier nog iets tussen zoals een switch of router? 
  • Wat je in ieder geval kunt doen, is de ontvanger een frisse start geven. Dit doe je als volgt: Frisse start KPN ontvanger | KPN Community

3 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 7, 2026

Hi ​@Ricca, welkom allereerst bij onze community. 

Ik denk uiteraard graag mee.

• Ervaar je dit alleen bij het terugspoelen? En werkt alles verder goed? 
  • Is de ontvanger rechtstreeks met een kabel op de modem aangesloten? Of zit hier nog iets tussen zoals een switch of router? 
  • Wat je in ieder geval kunt doen, is de ontvanger een frisse start geven. Dit doe je als volgt: Frisse start KPN ontvanger | KPN Community

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 11, 2026

Ik ervaar dit alleen bij het vooruit spoelen. De ontvanger zit rechtstreeks verbonden met de modem. Ik ga nog kijken naar de frisse start. Ik gebruik nu de blauwe knop om 5 min vooruit te spoelen. De combinatie met de cijfers om ca 7 min vooruit te spoelen is mij nog niet gelukt. Met de blauwe knop hoef ik nog maar 2 minuten verder te spoelen op een lage snelheid. Dank voor de tip.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 11, 2026

Met cijfertoetsen: 7 0 0, daarna > (pijltje-rechts op de ring) of » (snel vooruitspoelen).
Je kunt ook alleen de pijltje-rechts toets gebruiken om 30 seconden vooruit te springen. (En pijltje-links springt 30 seconden achteruit.)