Skip to main content
Beantwoord

Vooruitspoelen in KPN TV app op mobiel zet programma terug naar begin

• September 2, 2025
  • 17 reacties
  • 284 keer bekeken

Beste,

als je vooruit “spoeld” in de kpn tv app op je mobiel, dan ga je terug naar het begin (of ergens aan het begin) als je op dat kanaal niet vooruit mag "spoelen". Op de TV krijg je dan gewoon een melding dat je niet vooruit kunt “spoelen”. De app is dus best iritant, zit je al half in een programma en je maakt de fout om vooruit te spoelen, dan moet je weer helemaal vanaf het begin beginnen. 

komt hier een oplossing voor?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Jij ook bedankt voor het melden ​@Wartywolfs! We hebben inmiddels bericht gekregen dat de ontwikkelaars hiernaar gaan kijken, dus:

Houd ook de Product Updates in de gaten. Daar laten we het ook weten wanneer er een nieuwe update is en via het knopje rechts bovenin (Abonneren) kun je je inschrijven voor de updates.
Dan krijg je mail wanneer er een nieuwe is. 🙂

Hopelijk daar snel meer nieuws, of anders met een volgende update. 🤞🏻 We zijn ermee bezig!

17 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 4, 2025

Hi ​@zwep en welkom bij de KPN Community. Dat is inderdaad niet handig als je verkeerd drukt. 😕
Bij de commerciële zenders mag je inderdaad niet vooruit spoelen, maar helemaal teruggezet worden naar het begin is dan ook weer niet de bedoeling. 

Ik heb het hier getest en ik krijg bij het vooruitspoelen van de commerciële zenders de melding dat ik niet vooruit mag spoelen. Ik word niet teruggezet, dus ik ben benieuwd of je de app al eens opnieuw geïnstalleerd hebt sinds dit gebeurt? 
Misschien is het daarmee al opgelost. Ik hoor het graag!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 6, 2025

Hallo ​@Sanne van KPN , ik heb de app opnieuw geinstalleerd (verwijderd en geinstalleerd).
Het zelfde resultaat. De app geeft in rode letters aan “op deze zender mag je niet verder vooruitspoelen".  En dan vliegt ie terug naar het “begin”. (Het begin is niet altijd helemaal het begin, maar het begin tot waar je wel mag vooruitspoelen.)

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 10, 2025

Heel gek dat dit blijft gebeuren. Welk mobiel toestel gebruik je en welke softwareversie staat hierop? Ook ben ik benieuwd naar of dit altijd gebeurt, of pas als je een poosje kijkt bijvoorbeeld. Of bij een bepaald zender.
Dan kan ik dit signaal in elk geval doorzetten naar de ontwikkelaars. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 10, 2025

Niet vooruit spoelen dus op zo'n zender bij Terugkijken. Je kent 'm wel van de ezel, toch? 😁😎

Ik gebruik Terugkijken überhaupt niet op die bewuste zenders. Dan maar gemist indien vergeten op te nemen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Heel gek dat dit blijft gebeuren. Welk mobiel toestel gebruik je en welke softwareversie staat hierop? Ook ben ik benieuwd naar of dit altijd gebeurt, of pas als je een poosje kijkt bijvoorbeeld. Of bij een bepaald zender.
Dan kan ik dit signaal in elk geval doorzetten naar de ontwikkelaars. 

Hallo Sanne,

Ik gebruik een Samsung S20 FE 5G, One UI 5.1, Android 13.
Het euvel is altijd. ik kijk vooral terug op SBS6, maar bij RTL4 heb ik hetzelfde probleem.

MVG Harmen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 10, 2025

Niet vooruit spoelen dus op zo'n zender bij Terugkijken. Je kent 'm wel van de ezel, toch? 😁😎

Ik gebruik Terugkijken überhaupt niet op die bewuste zenders. Dan maar gemist indien vergeten op te nemen.

idd niet per ongeluk op vooruit drukken. je stukje tekst over die ezel snap ik dan weer niet (ook niet als je hem zou uitleggen :-) )

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 12, 2025

Dankje, ik geef het door! Mochten we specifiek reactie krijgen dan laten we het hier weten. 

Houd ook de Product Updates in de gaten. Daar laten we het ook weten wanneer er een nieuwe update is en via het knopje rechts bovenin (Abonneren) kun je je inschrijven voor de updates.

• Nieuwkomer
  • September 26, 2025

Hier heb ik ook al heel lang last van. Super irritant. Weet KPN al meer over dit probleem?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 27, 2025

Hoi ​@Sanne van KPN 

Hier ook maar eens getest met de app in m'n telefoon. Met terugkijken bij rtl 4, sbs 6, ...???

Krijg de melding dat vooruitspoelen niet mag. 

Maar wordt ook terug gezet naar het 7 minuten punt. Ook al ben je verder. Dat lijkt me niet de bedoeling. 

(Nog even op de laptop proberen 😉)

Op de laptop is “30 seconden vooruit” greyed out. Daarmee kan het dus niet gebeuren.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • September 27, 2025

Heel gek dat jullie dit ook hebben ​@Goof01 en ​@PeterG. 😕
Jij hebt dit op je Samsung Galaxy A40 Peter, zo ja, welke versie van Android draait daar op? En ​@Goof01 welk toestel gebruik jij met welke versie van de besturingssoftware? Dan neem ik die info en jullie meldingen ook op in de feedback naar de ontwikkelaars. 

• Nieuwkomer
  • September 27, 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een iPhone 16. Helemaal terug naar het begin van het programma als ik op doorspoelen druk bij een programma zonder doorspoelen. 

• Nieuwkomer
  • September 27, 2025

Ik heb Android versie 15.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 27, 2025

Inderdaad. Nog steeds de A40. Met Android 11.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

Ook op iPhone 18.7 app versie 08.78.02 en iPad 17.7.10 app versie 08.76.07 springt ie terug naar het 7 minuten punt.

Getest met Net 5.  Het gebeurt zowel met 30 sec vooruit knop als met de voortgangsbalk (rechts van het bolletje klikken).

Voorbeeld, vlak voor bediening:

Vlak erna:

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 2, 2025

Jij ook bedankt voor het melden ​@Wartywolfs! We hebben inmiddels bericht gekregen dat de ontwikkelaars hiernaar gaan kijken, dus:

Hopelijk daar snel meer nieuws, of anders met een volgende update. 🤞🏻 We zijn ermee bezig!

• Nieuwkomer
  • October 12, 2025

Beste KPN (Sanne),  

Ik heb ook last van deze " bug". Op alle mobiele telefoons en tabs. Allemaal Android 11 en volledig geupdate. Ook de app meerdere keren opnieuw geinstalleerd.

Ik lees dat dit bij de ontwikkelaars is aangegeven. Dat is mooi. Maar de terugkijk functie is hiermee vrijwel  waardeloos. Immers, daar hoort dezelfde functionaliteit bij als live kijken. Maar zeker geen " terug naar af" functie.

Kan je een termijn geven dat dit via een customers complaint snel opgepakt en opgelost kan worden.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

We hebben helaas geen termijn, dus ook jou adviseer ik om de Product Updates in de gaten te houden. Zodra we dit opgelost hebben zullen we het daar laten weten!
Excuses voor het ongemak.