Skip to main content
Beantwoord

Wanneer komt er een KPN TV app voor de Apple tv 4k ?

• 13 december 2024
  • 34 reacties
  • 1929 keer bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Bertus De Leeuw
Nieuwkomer

Echt bizar dit. Ze willen graag dat je bij hun alles afneemt maar een beetje ondersteuning hebben ze niet. Ander providers hebben dit al jaren maar KPN blijft weer achter helaas. Gemiste kans.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1204 reacties
  • 11 maart 2025

Ben het helemaal met je eens ​@Bertus De Leeuw. Kpn blijft echt hopeloos achter.

Ik denk overigens dat de TV app voor de Apple TV niet gaat komen. We zien kpn immers een terugtrekkende beweging maken.

Als kpn écht de ambitie zou hebben een app voor de Apple TV te ontwikkelen dan blijft natuurlijk de vraag waarom nu ineens éérst de bestaande app voor Android/Google TV, Tizen en WebOS vernieuwd moeten worden. 

De Apple TV bestaat al véél langer dan het TV+ gebeuren van kpn. En daarbij: uit ervaring weet ik de ‘oude’ Smart TV app op WebOS prima werkte.

Maar goed: mede door het getreuzel van kpn vwb de Apple TV, ben ik voor TV en internet overgestapt naar een provider die niet achter gebleven is en… nog geen moment spijt.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Berteman 

KPN loopt qua TV App voor Apple TV 4K inderdaad ver achter op de concurrentie, iets wat Vodafone (mobiel) trouwens ook doet op enkele fronten.

Ik zal zelf zal niet direct zeggen dat KPN niet gaat komen met de KPN TV+ App voor Apple TV, want ze weten dat daar veel behoefte onder de klanten bestaat, en ze er op de achtergrond al mee bezig zijn.

Maar ik zie het dit jaar (2025) niet direct gebeuren, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Denk eerder op z’n vroegst aan 2026.

Maar zelf zou ik niet met alle mijn diensten gaan overstappen naar een andere provider, alleen omdat er nog geen KPN TV+ App voor Apple TV 4K beschikbaar is.
Ben namelijk zeer tevreden over alle diensten die ik momenteel afneem bij KPN, behalve dan televisie.

Voor televisie ben ik abonnee bij NLZIET, en heb ik de NLZIET App op mijn Apple TV 4K, en dat werkt goed en perfect met zeer goede beeldkwaliteit op alle TV-zenders.

Ik wacht het aan de zijlijn rustig af, en zie wel wanneer KPN deze app gaat lanceren.
Al ben ik het uiteraard volledig eens, dat KPN hierop al enkele jaren achterloopt op de rest.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1204 reacties
  • 11 maart 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Hoi ​@Berteman 

KPN loopt qua TV App voor Apple TV 4K inderdaad ver achter op de concurrentie, iets wat Vodafone (mobiel) trouwens ook doet op enkele fronten.

Ik zal zelf zal niet direct zeggen dat KPN niet gaat komen met de KPN TV+ App voor Apple TV, want ze weten dat daar veel behoefte onder de klanten bestaat, en ze er op de achtergrond al mee bezig zijn.

Er is  niets bekend over wanneer die gaat komen. Hoe weet je dan dat ze op de achtergrond er al mee bezig zijn?

Michel.uit.Arnhem schreef:

Maar ik zie het dit jaar (2025) niet direct gebeuren, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Denk eerder op z’n vroegst aan 2026.

Maar zelf zou ik niet met alle mijn diensten gaan overstappen naar een andere provider, alleen omdat er nog geen KPN TV+ App voor Apple TV 4K beschikbaar is.

Het nog steeds ontbreken daarvan is ook niet de enige reden.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Berteman schreef:

Er is  niets bekend over wanneer die gaat komen. Hoe weet je dan dat ze op de achtergrond er al mee bezig zijn?

Ik weet helemaal niets.
Maar het kan gewoon goed mogelijk zijn, dat er al een team op de achtergrond hiermee bezig zijn, terwijl daar nog helemaal niets over naar buiten is gebracht.
Dit is voor de rest niet raar of zo, maar is ook zeker niet ondenkbaar.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1204 reacties
  • 12 maart 2025

Ik ben minder optimistisch dan jij, ​@Michel.uit.Arnhem. Ik denk niet dat er op de achtergrond al gewerkt wordt aan een app voor de Apple TV. Er wordt namelijk gezegd dat na de uitrol van de Smart TV+ app voor Android/Google TV, Tizen en WebOS ‘gekeken wordt naar wat verder mogelijk is’ en Titan (Philips) mogelijk voorrang krijgt, waarmee de app voor de Apple TV dan nog verder uit zicht raakt.

Al met al is er geen enkele ambitie vwb de Apple TV bij kpn te bespeuren. Dat nu ineens de Smart TV+ app voor Android/Google TV, Tizen en WebOS voorrang moet krijgen boven de Apple TV is niet meer dan een gelegenheidsargument om niets met de Apple TV te doen. Het een hoeft het ander namelijk niet uit te sluiten. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 12 maart 2025

Ik ben niet technisch als het gaat om app-ontwikkeling, maar ik vraag me af waarom het zo moeilijk zou moeten zijn om een ​​Apple TV-app te ontwikkelen.

Ze hebben er al een voor de iPhone en iPad. Die naar Apple TV porten zou toch niet een kwestie moeten zijn van alles vanaf nul opbouwen?

Er is duidelijk een andere reden waarom ze weigeren dit te doen.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Berteman schreef:

Ik ben minder optimistisch dan jij, ​@Michel.uit.Arnhem. Ik denk niet dat er op de achtergrond al gewerkt wordt aan een app voor de Apple TV. Er wordt namelijk gezegd dat na de uitrol van de Smart TV+ app voor Android/Google TV, Tizen en WebOS ‘gekeken wordt naar wat verder mogelijk is’ en Titan (Philips) mogelijk voorrang krijgt, waarmee de app voor de Apple TV dan nog verder uit zicht raakt.

Al met al is er geen enkele ambitie vwb de Apple TV bij kpn te bespeuren. Dat nu ineens de Smart TV+ app voor Android/Google TV, Tizen en WebOS voorrang moet krijgen boven de Apple TV is niet meer dan een gelegenheidsargument om niets met de Apple TV te doen. Het een hoeft het ander namelijk niet uit te sluiten. 

Hoi ​@Berteman 

Echt optimistisch ben ik ook niet meer, dat is de afgelopen tijd wel sterk afgenomen na de laatste updates/antwoorden van moderatoren over de KPN TV+ App voor Apple TV mediabox.
Ik heb hooguit 20% hoop, dat deze app er dit jaar nog gaat komen.

Ik heb wel een LG OLED televisie die draait op WebOS, maar daarop zet ik geen apps omdat je ook bij LG moet registeren voordat je apps kunt downloaden uit de LG store.
Daarnaast heb ik niet voor niets een Apple TV 4K aangeschaft, waarop alle streamingdiensten draaien.

Nee, ik hou het wel op NLZIET!
Een prima en goed alternatief om televisie te kunnen kijken, met een zeer goed beeldkwaliteit, wat ook nog eens goedkoper is dan de televisie dienst bij KPN.

Ik zal de ontwikkelingen via de community wel blijven volgen en in de gaten houden omtrent de KPN TV+ App voor Apple TV 4K.
Maar ik ga mij er niet meer druk over maken, dat heeft toch geen enkele zin.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Kabraal schreef:

Ik ben niet technisch als het gaat om app-ontwikkeling, maar ik vraag me af waarom het zo moeilijk zou moeten zijn om een ​​Apple TV-app te ontwikkelen.

Ze hebben er al een voor de iPhone en iPad. Die naar Apple TV porten zou toch niet een kwestie moeten zijn van alles vanaf nul opbouwen?

Er is duidelijk een andere reden waarom ze weigeren dit te doen.

Hoi ​@Kabraal 

Ik ben het ontroerend met je eens!
Als je wel een KPN TV+ App kunt uitgeven voor Apple’s iPhone en iPad, dan is het een kleine stap om ook de KPN TV+ App te lanceren voor Apple TV.
Dit had KPN gewoon tegelijkertijd kunnen lanceren, voor de iPhone, iPad en Apple TV.

Ik denk ook dat we het op directie niveau moeten zoeken, daar zitten volgens mij personen in die niets hebben met Appel TV, en daarom de lancering van de KPN TV+ App zo lang mogelijk proberen uit te stellen, tot frustratie en boosheid van hun klanten met een Apple TV 4K in huis.
Terwijl je als directie juist moet luisteren naar de wensen van de klanten.

Want als de directie aangeeft, dat de KPN TV+ App voor Apple TV er zo snel mogelijk moet komen, dan is dat een kwestie van hooguit enkele maanden dat hij gelanceerd gaat worden.

Reageer