Skip to main content
Beantwoord

Wens met betrekking tot zoekopdracht TV+

• July 31, 2025
  • 10 reacties
  • 147 keer bekeken

WebHalla
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3

Wens

De huidige tv ontvangers kunnen zoeken in uitzendingen van de komende week (programmagids) en in de opgeslagen opnames en de uitzendingen die nog terug te kijken zijn. Ook worden de laatste zoekopdrachten opgeslagen en zijn benaderbaar en opnieuw uit te voeren vanuit de grid. Graag zou ik een optie willen hebben dat de zoekopdracht op de achtergrond kan worden uitgevoerd en dat deze een notificatie geeft wanneer een treffer is gevonden in de komende week.

voorbeeld:

op de zender Canvas (VRT) was een heel interessante Engelse miniserie “‘The Undeclared War’” te zien. Deze heb ik opgenomen en herhaaldelijk bekeken. In de serie zit een link verborgen en wanneer je die volgde kon je zien dat er een vervolgserie komt. Deze zal dit jaar (2025) worden geproduceerd. Nu ben ik met enige regelmaat aan het zoeken of en wanneer dit vervolg wordt uitgezonden bij de Belgische omroep. Een omroep waarbij terugkijken helaas niet mogelijk is.

feature request

Is het mogelijk om een dagelijkse (cron  job) zoekopdracht te implementeren die een notificatie in beeld geeft wanneer een zoekterm in de programma gids gevonden is? Eventueel te combineren met een (serie) opname planning.

Denk dat dit ook interessant is voor mensen die op alle beschikbare zenders op zoek gaan naar tv programma’s over hun favoriete (hobby, sport of bedrijfsmatige) onderwerp of favoriete artiest zoals bijvoorbeeld dat onbekende Liverpoolse bandje The Beatles 🤪

Beste antwoord door Erik van KPN

We hebben dit voorgelegd aan het tv team, ​@WebHalla, en zij geven aan dat dit een nogal complex iets is om in te richten, en dat er geen plannen zijn om dit te gaan doen.

Wel staat er op de planning om serie-opnames zo aan te passen dat deze ook daadwerkelijk de hele serie opnemen, dus inclusief toekomstige seizoenen, in plaats van alleen het huidige seizoen. We weten nog niet wanneer dit komt. Maar dat zou dan al een deel van je probleem oplossen.

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 31, 2025

Je idee is heel leuk. Daar kom ik onderaan nog op terug. Eerst de resultaten over mijn onderzoek naar The undeclared war.

Je kunt bij imdb.com de status van productie zien.

Van seizoen 2 is nog niets bekend. Kans klein dat ie dus binnenkort op tv komt bij de VRT.

https://www.imdb.com/title/tt7939800/episodes/?season=2&ref_=ttep

IMDB geeft aan dat de serie nog niet eens in productie is. (geen jaartal vermeld)

Ook google geeft maar 1 seizoen. Daar wordt wel aangegeven dat seizoen 2 geflimd wordt medio juni 2024, dat spreekt imdb een beetje tegen (helaas).

En vlak daaronder dat Channel 4 vanaf februari 2025 (dit jaar) gaat produceren. Dat is meestal nog niet direct filmen.

https://www.google.com/search?q=The+Undeclared+War

Bij VRT is ook niets meer te vinden dan uitzending van seizoen 1 v.a. september 2023. Die zal dus ook niet meer in je kpn opnames staan lijkt mij.

https://www.vrt.be/nl/over-ons/nieuws-over-vrt/vrt-canvas-kijkt-met-durf-open-blik-en-humor-naar-de-wereld

Ik denk dat je het voor deze serie voorlopig nog maanden, zo niet zeker een jaar, niet in de gaten hoeft te houden.

Mijn conclusie na onderzoek: The undeclared war seizoen 2 bestaat (nog?) niet.

Ik heb een tv serie op dvd, waar ook een vijfde seizoen werd aangekondigd in seizoen 4. Dat vijfde seizoen is nooit gekomen en dus is het verhaal niet afgerond.

Denk dat dit ook interessant is voor mensen die op alle beschikbare zenders op zoek gaan naar tv programma’s over hun favoriete (hobby, sport of bedrijfsmatige) onderwerp of favoriete artiest zoals bijvoorbeeld dat onbekende Liverpoolse bandje The Beatles

Wat dit betreft is je idee wel handig. 👍😀

WebHalla
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 31, 2025

Je idee is heel leuk. Daar kom ik onderaan nog op terug. Eerst de resultaten over mijn onderzoek naar The undeclared war.

Je kunt bij imdb.com de status van productie zien.

Van seizoen 2 is nog niets bekend. Kans klein dat ie dus binnenkort op tv komt bij de VRT.

https://www.imdb.com/title/tt7939800/episodes/?season=2&ref_=ttep

IMDB geeft aan dat de serie nog niet eens in productie is. (geen jaartal vermeld)

Ook google geeft maar 1 seizoen. Daar wordt wel aangegeven dat seizoen 2 geflimd wordt medio juni 2024, dat spreekt imdb een beetje tegen (helaas).

En vlak daaronder dat Channel 4 vanaf februari 2025 (dit jaar) gaat produceren. Dat is meestal nog niet direct filmen.

https://www.google.com/search?q=The+Undeclared+War

Bij VRT is ook niets meer te vinden dan uitzending van seizoen 1 v.a. september 2023. Die zal dus ook niet meer in je kpn opnames staan lijkt mij.

https://www.vrt.be/nl/over-ons/nieuws-over-vrt/vrt-canvas-kijkt-met-durf-open-blik-en-humor-naar-de-wereld

Ik denk dat je het voor deze serie voorlopig nog maanden, zo niet zeker een jaar, niet in de gaten hoeft te houden.

Mijn conclusie na onderzoek: The undeclared war seizoen 2 bestaat (nog?) niet.

Beste PeterG,

Dank voor jouw onderzoek maar ook de support voor de gevraagde functionaliteit.(Like?)

<OT>

De cast voor het tweede deel van de serie (zeer interessant in het huidige tijdsbeeld van cybercrime en State Actors) staat inmiddels al vast. De hoofdrollen worden opnieuw bezet door Simon Pegg en Hannah Khalique-Brown. De verwachtingen zijn hooggespannen want het eerste deel is tegenwoordig wel heel relevant voor menig IT-er en CISO (Wat is een state actor en hoe pak je een aanval als staat aan zonder te escaleren, bijna een instructie video😉)

The Undeclared War returns for season 2 – first look as Blue Lights star joins cast | Radio Times

</OT>

Idd is het jammer dat je een opgenomen serie niet langer kunt bewaren dan een jaar (haha de laatste dagen nog flink gebingewatcht) of downloaden/opnemen op een ander medium, maar dat zal met rechten te maken hebben.

Met vriendelijke groeten,

Johan

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@WebHalla, bedankt voor je suggestie om de zoekfunctie te verbeteren. Je zou dan dus graag willen dat zo lang er niets gevonden wordt in de gids, de zoekopdracht wordt uitgevoerd? 

Of jouw idee haalbaar is, durf ik zo niet te zeggen. We nemen het in ieder geval mee naar het tv-team. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 8, 2025

We hebben dit voorgelegd aan het tv team, ​@WebHalla, en zij geven aan dat dit een nogal complex iets is om in te richten, en dat er geen plannen zijn om dit te gaan doen.

Wel staat er op de planning om serie-opnames zo aan te passen dat deze ook daadwerkelijk de hele serie opnemen, dus inclusief toekomstige seizoenen, in plaats van alleen het huidige seizoen. We weten nog niet wanneer dit komt. Maar dat zou dan al een deel van je probleem oplossen.

WebHalla
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 8, 2025

Beste ​@Erik van KPN ,

bedankt voor het antwoord, jammer dat jullie het niet kunnen realiseren. Voor vervolgseries opnemen zal er dan natuurlijk wel een eerste opname (van een serie) moeten zijn (binnen het bewaarjaar), dus voldoet dit niet geheel aan de wens.

Hebben jullie mss dan een API van de programmagids waar ik een programma/script geauthentiseerd de opvraging kan laten doen?

met vriendelijke groeten,

johan

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • August 8, 2025

---

Dat zou fantastisch zijn! Dit is immers een wens die al heel lang bij klanten leeft, ook bij mij.

Ik kan niet wachten!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Er is geen API beschikbaar van onze gids ​@WebHalla 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 15, 2025

Heeft een van de tv gidsen op internet niet zo iets? Als Jr daar een account maakt. Ik gebruikte nog wel eens tvgids.nl maar heb daar geen account. 

• Nieuwkomer
  • August 21, 2025

Ik kan niet wachten tot dit geimplementeerd zal gaan worden! Is inspector gadget niet meer nodig 😁

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 21, 2025

Beste ​@Erik van KPN ,

bedankt voor het antwoord, jammer dat jullie het niet kunnen realiseren. Voor vervolgseries opnemen zal er dan natuurlijk wel een eerste opname (van een serie) moeten zijn (binnen het bewaarjaar), dus voldoet dit niet geheel aan de wens.

Dat is niet per sé nodig. Een gemaakte opname wordt een jaar bewaard. Maar het vinkje, om het zo te zeggen, op een serie om aan te geven dat je die wilt opnemen, blijft actief totdat je die zelf weer verwijderd (door bij Gepland de opname te annuleren). Ook als de nieuwe afleveringen pas meer dan een jaar later uitgezonden worden.