Skip to main content
Ik maak met veel plezier gebruik van Interactive TV. Toch zijn er best wel zaken die dit plezier verstoren.



Mijn vraag moet eigenlijk heel simpel door een moderator te beantwoorden zijn.



Hoe kan je wensen ter verbetering van dit kijkplezier verstorende gebruik aan KPN kenbaar maken en dan ook daadwerkelijk het idee hebben dat het serieus wordt behandeld?



*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
Dat kan via dit forum. KPN moderators zullen het doorspelen naar de ITV afdeling.
Hoe kan je wensen ter verbetering van dit kijkplezier verstorende gebruik aan KPN kenbaar maken en dan ook daadwerkelijk het idee hebben dat het serieus wordt behandeld?



Hoi @CorL, Wanneer jij kenbaar maakt dat je tegen bepaalde dingen aanloopt die jouw kijkplezier verstoren, lezen we graag een toelichting van je op het forum. Uiteraard behandelen we dit serieus.


Hoe kan je wensen ter verbetering van dit kijkplezier verstorende gebruik aan KPN kenbaar maken en dan ook daadwerkelijk het idee hebben dat het serieus wordt behandeld?Hoi @CorL, Wanneer jij kenbaar maakt dat je tegen bepaalde dingen aanloopt die jouw kijkplezier verstoren, lezen we graag een toelichting van je op het forum. Uiteraard behandelen we dit serieus.




De aanpassing van de titel drukt helemaal niet uit wat ik heb bedoeld. Zelfs iets heel anders. Ik ben er niet blij om, want dit wekt een verkeerde indruk.



De intentie van de vraag is: "Is er een plaats waar je wensen kan uiten die na behandeling worden teruggekopeld." Hier zie ik altijd alleen staan: "We zullen het doorgeven."
Ik begrijp het niet helemaal. Als je een wens hebt die ze een goed idee vinden zal het geïmplementeerd worden. Dat is dan de terugkoppeling.

Je hebt toch niets aan "de ITV afdeling heeft het ontvangen en ... "



Als je niks oppert omdat je geen terugkoppeling krijgt zoals jij die wilt (?) dan gebeurt er toch ook niks? 😉



Ik had ooit het idee geopperd meerdere opnamen te kunnen selecteren om in één X te wissen. En aangegeven hoe dat evt. kon. Dat is toen vrij vlot geïmplementeerd. Toen ik het terugzag in de ontvanger dacht ik: aha, leuk, m'n ideetje.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/opnames-in-1-keer-verwijderen-429305
Ik begrijp het niet helemaal. Als je een wens hebt die ze een goed idee vinden zal het geïmplementeerd worden. Dat is dan de terugkoppeling.

Je hebt toch niets aan "de ITV afdeling heeft het ontvangen en ... "





Peter,



Nee, ik wil graag weten waarom iets niet is gedaan. KPN kan daarvoor een hele goede reden hebben.



Ik zie zelfs ideeen geïmplementeerd die ik in de korte tijd dat ik hier actief ben heb geuit. 😀 Bijvoorbeeld een zeer actieve helpende klant van KPN, die "Settop" box gebruikt in plaats van "ontvanger."



Als ik in dit forum bijna dagelijks iets lees over de wens over TV5 en dan bijna uitsluitend antwoorden van andere klanten zie als: "Je kan een schotel nemen". (Waarop bij TV5 dus geen Nederlandse ondertiteling zit). Of van een moderator als "Daar kan ik niets op antwoorden, dat zien we wel in half 2020". Dan denk ik, wat moet ik nu met die informatie. Er is nog nooit door KPN geschreven waarom TV5 is omgeruild voor een zender die nog minder kijkers trekt.



Duidelijkheid schept ook vertrouwen weet je. Misschien hebben ze wel een heel goede reden, maar niet als die wordt gegeven door een helpende klant van KPN. Dat moet KPN zelf terugkoppelen.



Dus misschien is er wel een plaats waar ik wensen beter kan stellen en dan een duidelijk antwoord krijg. Dat is het enige dat ik hier vraag.
@CorL Ik heb TV5 (gratis) via de schotel via mijn “settopbox”.



Daar zit wel degelijk Nederlandse ondertiteling op. Niet op alle programma’s, maar ik zie de ondertiteling geregeld. Wel moet je in het menu van de ontvanger bewust de ondertiteling (eenmalig) aanzetten.
Noordzee,



Hoewel ik zeer benieuwd ben welke Sateliet en welke TV5 (er zijn er meerdere op de sateliet), wil ik liever niet Of topic gaan.
Ik spreek van settopbox omdat er geeneens een ontvanger in zit. Dat heeft betrekking op frequenties en daarvan is bij KPN geen sprake. Wel van streams.



KPN (moderator) m.b.t. verdwijnen TV5.
Moderators van KPN hebben dit meerdere malen uitgelegd.



Kijk maar is in het bericht van deze draad:



https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv5-stopt-per-1-juli-2018-452717#post770154



Zenderwijzigingen KPN 2019

We kijken op regelmatige basis naar de samenstelling van onze zenderpakketten, naar aanleiding van het kijkgedrag en afspraken met onze zenders.





Of in een reactie van Moderator Marina:



Beste antwoord door Marina_

Hoi Edith Marie en anderen. Wanneer je dagelijks Frans spreekt is het kijken naar TV5 een leuke oefening. Zoals je kunt lezen in dit Topic zijn er veel klanten die deze mening met je delen over het verdwijnen van TV5 en daarmee de programma's die op deze zender worden uitgezonden.



Dit jaar gaat het niet worden teruggedraaid, maar voor de toekomst sluit ik dit niet uit. Hoe meer vraag er naar een zender is, des te groter is de kans dat het in één van onze pakketten wordt opgenomen. We kijken elk jaar naar de zenderpakketten en hoe we deze zo goed mogelijk op de wensen van onze klanten kunnen toespitsen. Hierbij wordt gekeken naar de kijkcijfers. Hoe zeer de zender ook gewaardeerd wordt door jou en de andere mensen in dit topic, uit die cijfers is naar voren gekomen dat het niet rendabel was om deze zender te kunnen blijven aanbieden.
via https://www.tv5mondeplus.com/toutes-les-emissions kun je (alle?) programma's van TV5Monde terugkijken. Wellicht niet ideaal, maar beter dan niets.
@CorL



Ik ben nu op de camping en daar heb ik geen satellietontvanger staan.



Wel weet ik dat zowel TV5 Monde als TV5 Europe op zowel Hot Bird als de Astra 1 zitten. Ik bekijk ze via de Astra, ik weet even niet uit mijn hoofd op welke van deze twee versies van TV5 de Nederlandse ondertiteling zit. Beide versies zijn trouwens gratis te bekijken.
Hoi @CorL, Ik lees dat je een aantal wensen hebt. Je wilt graag dat deze wensen serieus behandeld worden en we zullen je altijd zo goed mogelijk proberen te helpen. Je vraag is mij in dit geval niet helemaal duidelijk. Ik begrijp niet wat je precies wilt. Kun je concreter uitleggen wat je wilt?
Hoi @CorL, Ik lees dat je een aantal wensen hebt. Je wilt graag dat deze wensen serieus behandeld worden en we zullen je altijd zo goed mogelijk proberen te helpen. Je vraag is mij in dit geval niet helemaal duidelijk. Ik begrijp niet wat je precies wilt. Kun je concreter uitleggen wat je wilt?

Beste Marina,



Misschien lees je dat, maar dat bedoel ik niet te schrijven, daarom in een anologie.



Jullie moderators lopen naar achter in de winkel en vertellen dat er een klant met een wens is. Je verteld aan de klant dat je het achter in de winkel verteld hebt. Wat het hoofdkantoor er mee doet komen we op deze manier nooit te weten, behalve als het misschien (mogelijk heel anders dan bedoeld) is geimplenteerd.



Mijn vraag is of er een plek is waar men een wens kan neerleggen voor het hoofdkantoor en dan ook een antwoord terugkrijgen wat men met de wens gaat doen en indien nodig de wens kan verduidelijken.
Deze plek is er! Dit kan o.a. via het forum, via Facebook, via Twitter, via chat en via onze telefonische klantenservice via 0800-0402. Door ons worden alle vragen serieus opgepakt en we houden altijd contact met klanten totdat er een oplossing of een antwoord is, maar ook ''nee'' is een antwoord. We kunnen geen ijzer met handen breken en er wordt door de achterliggende afdeling niet altijd voor gekozen om er iets mee te doen.



Nu je weet dat je jouw vragen hier kwijt kan, waar loop je tegen aan? Dan kan ik je verder helpen.

Reageer