De laatste tijd zit ik steeds vaker TV te kijken (terugkijken of opnames) via de KPN app en Chromecast (of Apple TV zo je wil) op de televisie, die ook gewoon aan de settopbox hangt. Dit omdat:
- opnames niet in de lijst op de settopbox staan, maar wel in de lijst van de KPN app.
- opnames of terugkijken niet wil starten (zwart beeld)
- opnames of terugkijken op de verkeerde plek beginnen (begin ontbreekt of terugspoelen is niet mogelijk)
- opnames of terugkijken halverwege stoppen (of vooruit spoelen is niet mogelijk)
- het gewoon zoooooooooo lang duurt om een opname te starten, dat je met de tablet sneller bent (snelheid is laatste week wel beter geworden).
En dan betrap ik mezelf er ook nog wel eens op dat ik NPO Start op de tablet en de Chromecast zit te kijken, omdat:
- opnames of terugkijken op zowel de settopbox als de KPN app niet goed werken, programma's niet te starten zijn of vastlopen, of haperen.
In het laatste geval zit ik dus naar een gratis dienst te kijken, omdat mijn betaalde dienst weigert. Best raar als ik er zo over nadenk. Met regelmaat ben ik met apps, snoeren, chromecasts, etc. in de weer, omdat het allemaal niet helemaal zo lekker werkt. En dan heb ik deze spullen allemaal nog in huis, velen zullen dat niet hebben.
Herkennen mensen dit?
Zo nu en dan verlang ik vreselijk terug naar de tijd dat je nog gewoon een coax stekker in de muur douwde en je TV kon kijken...