Skip to main content
Vraag

Wij krijgen wazig beeld bij het terugkijken van programma's

• 17 januari 2025
  • 13 reacties
  • 176 keer bekeken

Sinds een tijdje hebben we vaak dat bij terugkijken het beeld slecht van kwaliteit/wazig is na een tijdje. Erg vervelend, zit je net lekker te kijken en krijg je slecht beeld. Aan en uit doen, opnieuw opstarten, stekkers er uit en dan gaat het meestal wel weer; maar dat kan niet de bedoeling zijn en is erg vervelend als je net lekker zit. Wat is de oplossing?

13 reacties

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 17 januari 2025

Ervaar je dit met een TV+ Box of via een KPN TV+ app?

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 17 januari 2025

Op de televisie, tv+ box

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 17 januari 2025
LouisaM schreef:

Sinds een tijdje hebben we vaak dat bij terugkijken het beeld slecht van kwaliteit/wazig is na een tijdje. Erg vervelend, zit je net lekker te kijken en krijg je slecht beeld. Aan en uit doen, opnieuw opstarten, stekkers er uit en dan gaat het meestal wel weer; maar dat kan niet de bedoeling zijn en is erg vervelend als je net lekker zit. Wat is de oplossing?

wjb schreef:

Ervaar je dit met een TV+ Box of via een KPN TV+ app?

Tv+  box

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 18 januari 2025

Hier exact hetzelfde. Bij terugkijken via de kpn + box is beeld onscherp en valt soms in stukjes.…

Ook pas sinds twee weken

wjb
Superuser
  • 74538 reacties
  • 18 januari 2025
Phil76 schreef:

Hier exact hetzelfde. Bij terugkijken via de kpn + box is beeld onscherp en valt soms in stukjes.…

Ook pas sinds twee weken

Ik neem aan dat een moderator dit signaal door zal geven aan het verantwoordelijke team immers dit duidt op een capaciteitsprobleem in het centrale TV platform van KPN.

Nu is het zo dat de laatste stappen van de migratie van de oude TV ontvangers (2952 en 5202) naar het "nieuwe" TV platform een paar weken terug in gang gezet is en dit fenomeen zou daar wellicht een correlatie mee kunnen hebben.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 992 reacties
  • 20 januari 2025

Ja, dat is erg irritant ​@LouisaM en ​@Phil76. Tijdens het Terugkijken of opnames bekijken zou de kwaliteit gewoon goed moeten blijven. 

En kunnen jullie ook vertellen hoe de tv-ontvanger is aangesloten op de Experia Box? Is dat met een rechtstreekse kabel of gaat dat via een Wifi versterker? En als het een KPN TV+ box ontvanger is, kunnen jullie dan eens kijken onder Instellingen (tandwieltje) en dan Informatie? Welke KPN TV+ launcherversie staat er bij jullie op? 

Ik vraag dit even uit om meer te weten te komen over jullie situatie, zodat ik het straks eventueel goed kan doorspelen aan de ontwikkelaars. 

Nog even een tip om niet helemaal de stekkers eruit te trekken bij problemen: Je kunt ook op de KPN afstandsbediening rechtsboven lang op de KPN-knop drukken en kiezen voor Opnieuw opstarten. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 22 januari 2025
Arjan van KPN schreef:

Ja, dat is erg irritant ​@LouisaM en ​@Phil76. Tijdens het Terugkijken of opnames bekijken zou de kwaliteit gewoon goed moeten blijven. 

En kunnen jullie ook vertellen hoe de tv-ontvanger is aangesloten op de Experia Box? Is dat met een rechtstreekse kabel of gaat dat via een Wifi versterker? En als het een KPN TV+ box ontvanger is, kunnen jullie dan eens kijken onder Instellingen (tandwieltje) en dan Informatie? Welke KPN TV+ launcherversie staat er bij jullie op? 

Ik vraag dit even uit om meer te weten te komen over jullie situatie, zodat ik het straks eventueel goed kan doorspelen aan de ontwikkelaars. 

Nog even een tip om niet helemaal de stekkers eruit te trekken bij problemen: Je kunt ook op de KPN afstandsbediening rechtsboven lang op de KPN-knop drukken en kiezen voor Opnieuw opstarten. 

Hier hetzelfde probleem ​@Arjan van KPN . Bij terugkijken op willekeurig momenten vaag beeld. Soms helpt herstarten. Ik alles bekabeld aangesloten en de launcherversie is 1.171.4. Hoor graag of er een oplossing is….

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 992 reacties
  • 23 januari 2025

Hey ​@Jelle de Jong. Dank je voor jouw melding en het noemen van de gevraagde gegevens. We nemen deze melding mee naar achteren en gaan kijken of er misschien meer speelt. 

Wat je nog zou kunnen proberen is de KPN TV+ app een reset te geven. Dat doe je door middel van te gaan naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Gegevens wissen. Ik ben benieuwd of dat iets helpt. 

• Helper
  • 34 reacties
  • 23 januari 2025

Ik heb soms ook wazig beeld bij opname bekijken.
Gisteren was het beeld een paar tinten donkerder dan normaal bij opname bekijken.

Herstart Diw7022 helpt.

Diw7022/0.32.12/1.175.1/V10a/dvs

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 23 januari 2025
Arjan van KPN schreef:

Hey ​@Jelle de Jong. Dank je voor jouw melding en het noemen van de gevraagde gegevens. We nemen deze melding mee naar achteren en gaan kijken of er misschien meer speelt. 

Wat je nog zou kunnen proberen is de KPN TV+ app een reset te geven. Dat doe je door middel van te gaan naar Instellingen (tandwieltje) → Apparaat → Apps → KPN TV+ → Gegevens wissen. Ik ben benieuwd of dat iets helpt. 

​@Arjan van KPN heb je instructies gevolgd. Mijn instellingen moest ik wel weer even terug zetten. Of het gewerkt heeft weet ik nog niet. Zal wat programma's terugkijken dan laat ik mijn bevindingen weten. Voor nu dank!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 19 maart 2025

Hier hetzelfde verhaal met bekabelde tv box DIW7022. Extreem wazig beeld bij het terugkijken van programma’s, was eerst niet het geval en rest van het internet is super snel (bedraad en draadloos). Na herstarten van de tv box (stroom eraf 30sec) is het weer in orde. Vervelend.

• Auteur
  • Topper
  • 12 reacties
  • 19 maart 2025

Zeker vervelend, soms gaat het weer even goed en dan is het weer. Nu afgelopen week stottert het beeld ook bij live kijken, heb ontdekt als ik hem ff op pauze zet en dan verder kijk- dat het beter gaat. Maar zou toch niet mogen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hm, de problemen blijven dus bestaan, erg vervelend. ​@LouisaM als je de (live) stream even op pauze zet, dan ga je van multicast stream naar een unicast stream. Zo'n stream is minder gevoelig voor verstoringen je netwerk, maar geeft dan ook een mindere beeldkwaliteit door. Zou je mij daarom kunnen vertellen of je switches, routers of eigen Wifi versterkers aangesloten hebt staan? En hoe is de KPN TV+ ontvanger aangesloten op de Experia Box? Draadloos of met een internetkabel? En welke Experia Box heb je staan? 

Nog even een tip voor ​@Sjansennn: Je kunt in plaats van helemaal de stroom eraf te halen ook de KPN TV+ ontvanger herstarten door middel van de KPN knop rechts bovenaan lang ingedrukt te houden. Je kunt daarna kiezen voor Opnieuw opstarten. En je kunt nog eens kijken of het resetten van je Experia Box het probleem verhelpt met het wazige beeld.