Skip to main content
Vraag

YouTube werkt niet goed op de TV+ Box

• September 22, 2025
  • 11 reacties
  • 151 keer bekeken

Goedendag, ik heb hier al eerder een post over geplaatst, en ben nu echt klaat met die tv+ kastjes van kpn.

Constant moet ik de box herstarten om youtube te kijken. Dan gaat het weer even goed, en na een paar dagen weer fout.

Youtube wil dan gewoin niet naar de geselecteerde video gaan. Soms niet eens de reclame, en soms blijft het beeld zwaet. Heb soft reset gedaan, de hard reset, maar niks helpt. Kijk ik op de youtube app van de tv zelf, geen problemen, alleen de kpn box. Het is net alsof na een paar dagen youtube in een sleep mode gaat. Je kan zoeken, geen probleem, maar niks afspelen, alkeen maar na een hersyart

11 reacties

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 22, 2025

Heb je eerst jou KPN TV + box al geupdate? 

Heb je ook de youtube app ook geupadate? 

Je gaat naar apps en naar Google Playstore en log in met jou gmail account en update de youtube app. 

Daarna moet jou youtube app weer goed gaan werken. 

Mocht jou KPN TV + box weer gekke dingen doen. Dan is jou KPN TV + box defect. 

Vraag dan nieuwe aan via KPN Klantenservice ( Tel 0800-0402 ) 

• September 22, 2025

Is dat ding bekabeld aangesloten? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 22, 2025

Ik heb met de hard reset alle nieuwe software binnen zien komen, en antwoord op de andere, hij is bekabeld aangesloten, met snel glasvezel internet.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik kan me voorstellen dat dit de pret wel een beetje drukt, ​@Henk1968. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit probleem niet herken. Als jouw tv-box en de YouTube app allebei up-to-date zijn, dan is er mogelijk iets anders aan de hand. Wil je voor de zekerheid een andere kabel tussen het modem en de tv-box proberen? Als ook dat niet werkt, dan ben ik heel erg benieuwd naar welke apparatuur jij nog meer in huis hebt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

Al het ander werkt ba behoren. Heb bij het aanschaffen van kpn, met tv+, en glasvezel, intern allemaal nieuwe kabels gekocht. Niks geen gebruikte, alles nieuw. En ook toen het draadloos was, werkte youtube niet goed. Dus daar zal het zeker ook niet an liggen. Alles is up to date, het werkt niet goed al sinds het begin. Tv kijken en oonemen, aĺles werkt prima, alleen youtube niet. Wil soms de videos niet opstarten die ik zoek. Ik zie ze wel, selecteer er eentje,  dan zou er reclame moeten komen, wat soms ook al moeilijk is, dan word het beeld zwart, en heel soms na enkele  seconden start de video, maar sons ook niet. Herstart ik de tv+ kastje, dan werkt het weer goed voor een tijdje.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Duidelijk. Mogelijk is er iets met jouw tv-box aan de hand. Ik raad je aan om contact met onze klantenservice op te nemen. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2025

Vandaag de klantenservice aan de telefoon gehad, en het is een google probleem 

Er schijnen meer mensen gebeld te hebben met het youtube probleem, en hier in de comunty is er weing over bekend.

De tv+ kasjes zijn gemaakt in samenwerking met andtoid tv en google.

Tijdens een eerdere update is er dus iets verkeerds gegaan, en google moet dit dus weer rechttrekken. 

Wachten is dus op de update.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, dat verklaart het dan wel. Helaas zit er dan niet meer op dan wachten tot een update.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Als het een google probleem is, moet iedereen (zonder KPN+box) ook dit probleem hebben, Waarom heb ik geen probleem met Youtube, noch op TV, nog op STB, nog op Smartphones, nog op PC?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 26, 2025

Als het een google probleem is, moet iedereen (zonder KPN+box) ook dit probleem hebben, Waarom heb ik geen probleem met Youtube, noch op TV, nog op STB, nog op Smartphones, nog op PC?

Het gaat om de tv+ box van kpn, niet alle andere apparatuur.

Kreeg van kpn dus de uitleg, dat ze samenwerken met android tv, en google op hun tv+ kastjes, en dat er meerdere zijn met dit probleem, niet iedereen, maar wel een vaker gemelde klacht, en dat er gewerkt word aan een update. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Kreeg van kpn dus de uitleg, dat ze samenwerken met android tv,

Mijn STB en TVs zijn ook van Android TV… Maar daar is de samenwerking wel goed. Wat is jouw conclusie dan?

Vandaag de klantenservice aan de telefoon gehad, en het is een google probleem 

Hier schreef je, het is een Google probleem. KS geeft graags blindelings de schuld bij de andere partij. Maar in de meeste geval is de oorzaak toch bij KPN te zoeken.

Wachten is dus op de update.

In ieder geval geen update van Google Youtube, deze is overal op AndroidTV dezelfde.