Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22260 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

Forum|alt.badge.img+5

en voor de 4e week op rij

geen serie/afl nr en geen serie opname

en de foto slaat nergens op

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 22, 2025

Nu is het de beurt aan de KPN , succes !

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 23, 2025

03:10. Ik kijk op dit moment in de gids op tv.kpn.com. En die is compleet leeg. Bij alle zenders. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 23, 2025

24 nov wordt op BBC NL om 18:00 “Death in Paradise Christmas special 2024 part 1” uitgezonden en om 18:55 “- part 2”.

De epg geeft alleen tweemaal “Death in Paradise”.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 23, 2025

@Hermanqwerty, je bedoelt dan dat de afleveringstitel niet getoond wordt? De omschrijvingen van 18:00 uur en van 18:55 uur kloppen wel met de afleveringen die voor morgen gepland zijn, denk ik.

Het zijn trouwens losse uitzendingen die alleen opgenomen worden als je ze allebei instelt. Dat was eind oktober met de special uit 2021 ook zo.

De technische info voor 18:00 uur en voor 18:55 uur laat, net als eind oktober, trouwens wel degelijk episodeTitle: "Christmas Special 2024 Part 1" respectievelijk "Part 2" zien. (En laat zien dat het net als toen geen miniserie van 2 afleveringen is, maar programType: "Series" met contentSubtype: "VOD". Eerder werd geschreven dat Ziggo de specials wél automatisch opneemt, maar ik weet niet of dat klopt.)

Gids op tv.kpn.com: geen afleveringstitel bij detailinformatie Death in Paradise

Gids op Ziggo: wel afleveringstitel in de detailinformatie

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 23, 2025

@Arjan van B 

Inderdaad, door de tweemaal dezelfde titel dacht ik een probleem te krijgen met opnemen, voor afspelen sowieso niet zo handig.

Hoe kan ik die technische info bereiken ?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 23, 2025

@Hermanqwerty, om te zien welke technische info de gids ophaalt, open ik de zogenaamde “developer tools” in mijn browser. En dan kun je in de “network” tab zien welke informatie wordt opgehaald als je een programma aanklikt. (Ik wis de oude details eerst, en dan is het meestal de eerste regel die je ziet in die “network” tab. Bij meermaals openen van hetzelfde programma haalt de browser het niet altijd opnieuw op.)

Dus handiger als de gids het gewoon laat zien. 🤓

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van B 

ziggo neemt de specials op onder seizoen specials van een serie

dus gewone afleveringen onder seizoen 1, 2 etc

en de specials onder specials

Kpn negeert de specials zie mijn meldingen over top gear hoogtepunten bijvoorbeeld die worden niet gezien als onderdeel van de serie top gear en kunnen alleen los opgenomen worden

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 23, 2025

Even een resumé van mijn bevinden/ervaring met de de DIW 7022 van de laatste paar weken ;

Het is een genot door de gids te scrollen om b.v. programma’s op te zoeken.

Het is een perfect werkend systeem.

Het systeem leeft geen eigen leven.

Het systeem om terug of opnames te kijken werkt ook prima.

Je hoef het systeem nooit opnieuw op te starten.

Helaas zijn mijn bevindingen juist het tegenover gestelde hiervan !   Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ik de enige ben die te kampen heeft met al die storingen.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 23, 2025

Bij mij werkt het prima, en ik maak er zeer veel gebruik van. Ik heb het idee dat het toch meer in bepaalde zenders zit die de boel niet goed doorgeven...als je het geluk hebt dat je daar niet (veel) naar kijkt ervaar je logischerwijs ook minder of geen problemen ​@lenb.

Sommigen hier hebben ook wel de neiging om de hele gids door te spitten op zoek naar fouten, en ik vraag me af of dat de bedoeling is.

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque het doorspitten is alleen al om aan te tonen dat kpn gewoon grote fouten in de gids zet die met kwaliteit controles te vermijden zijn.

en in de laatste 2 a 3 dagen merk ik het volgende

1. bij scrollen door de gids op de box hangt het systeem soms en moet je met return uit de gids want die reageert niet meer
  2. bbc nl opnames tonen weer artifacten happeringen in het beeld

Forum|alt.badge.img+5

discovery science vanaf vrijdag 28-11

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 24, 2025

Ik denk dat dit beter in een los topic kan ​@matthijs peters . Doe jij dat of ik. Ik ervaar het ook.

1. bbc nl opnames tonen weer artifacten happeringen in het beeld

Forum|alt.badge.img+5

@PeterG gisteren al gedaan zie 

glitches/artifacten in opnames van bbc nl zijn weer terug | KPN Community

maar op nieuwe topics word meestal niet snel gereageerd

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Ik denk dat dit beter in een los topic kan ​@matthijs peters . Doe jij dat of ik. Ik ervaar het ook.

1. bbc nl opnames tonen weer artifacten happeringen in het beeld

Wat zijn 'artifacten happeringen' eigenlijk, ​@matthijs peters, ​@PeterG?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 24, 2025

Sorry. Ik heb de tekst zo gekopieerd van de reactie van ​@matthijs peters . 😁

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 24, 2025

Sommigen hier hebben ook wel de neiging om de hele gids door te spitten op zoek naar fouten, en ik vraag me af of dat de bedoeling is.

Dat is heel jammer voor jou maar NEE !

Ik zit pertinent niet heel de dag de gids door te spitten op fouten , de genoemde punten in mijn reacties zijn de fouten/storingen die ík tegen komt tijdens de manier waarop ik mijn DIW 7022 box gekoppeld aan de Experia Box v10A router gebruikt.

Dit is wat ik meemaakt , niets meer en niets minder en gezien alle reacties sta ik hierin niet alleen , ik heb niet voor niets veel dingen op beeld vastgelegd , beelden zeggen soms meer dan woorden. 

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque ik noem het compressie artifacten, vertekeningen al dan niet met kleurpixels

Maar als je het ziet op bbc nl dan weet je meteen wat ik bedoel

Ik gok dat je het met replay ook ziet. Is alleen niet te voorspellen wanneer je het ziet ik zie het denk 3 a 5 keer per uur. maar zie discussie Sinds kort heb ik weer glitches/artifacts bij opnames van BBC NL | KPN Community

en daarin verwijs ik naar de oude gesloten discussie 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Dat is heel jammer voor jou maar NEE !

Ik zit pertinent niet heel de dag de gids door te spitten op fouten , de genoemde punten in mijn reacties zijn de fouten/storingen die ík tegen komt tijdens de manier waarop ik mijn DIW 7022 box gekoppeld aan de Experia Box v10A router gebruikt.

Dit is wat ik meemaakt , niets meer en niets minder en gezien alle reacties sta ik hierin niet alleen , ik heb niet voor niets veel dingen op beeld vastgelegd , beelden zeggen soms meer dan woorden. 

Wie zegt dat ik het over u had, ​@lenb?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 24, 2025

Zie foto in het nieuwe topic van ​@matthijs peters , ​@Ratonesque .

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

Wat 'compressie-artifacten' zijn, geen idee. Ik kijk inderdaad niet heel veel naar BBC.nl, maar vorige week wel toevallig, en, bij mij althans, geen haperingen gezien. Was een opname van 'All creatures' trouwens.

Maar goed, dat zegt niet alles natuurlijk. 

Tip, ​@matthijs peters, voordat je op 'Verstuur' drukt, kijk even je tekst door op eventuele typefouten of jargon, want de gemiddelde gebruiker/leek zoals ik snapt er dan geen moer meer van.

Update: Foto gezien...het gaat dus om blokkerig  beeld...de typisch digitale storing. Tip: noem het gewoon 'blokkerig beeld' of 'verbrokkeling', dan is het duidelijk. 'Compressie-artefacten' begrijpt, behalve een enkele techneut, niemand.

Forum|alt.badge.img+5

@Ratonesque in mijn melding stond toch de laatste 2 a 3 dagen. En all creatures zag of nam  je  waarschijnlijk op maandag.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 24, 2025

@Ratonesque in mijn melding stond toch de laatste 2 a 3 dagen. En all creatures zag of nam  je  waarschijnlijk op maandag.

Nee, was de herhaling van donderdag, want tot mijn verbazing kon je de eerste uitzending niet terugkijken. Vandaar voor de zekerheid opname gemaakt. Maar je hebt gelijk, misschien speelde het probleem toen nog niet, ​@matthijs peters.

Forum|alt.badge.img+5

lengte slaat nergens op zie

Forum|alt.badge.img+5

4,5 uur ?  zie de andere afleveringen van 30 minuten