Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1545 reacties
  • 20977 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1545 reacties

Forum|alt.badge.img+5

afwijking op rtlz

tot maandag 20 oktober is het

vaanaf 21 oktober is het

Forum|alt.badge.img+5

bijna 3 uur terwijl het normaal 1 uur is

nog leuker

Forum|alt.badge.img+5

geen serie/afl nr

geen seizoen opname

Forum|alt.badge.img+5

ongeloofwaardig

Forum|alt.badge.img+5

ongeloofwaardig

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

afwijking op rtlz

tot maandag 20 oktober is het

vaanaf 21 oktober is het

Je doelt denk ik op de lange duur van RTL Nieuws - Laat? Valt wel op inderdaad. Dat gaan we eens navragen of dat klopt. 

En Space Patrol en de Turkse series en films zijn ook weer meegenomen.

Forum|alt.badge.img+5

woensdag 22 oktober is nog steeds onzin

Forum|alt.badge.img+5

7 uur ???

geen serie nr/afl nr

geen seizoen opname

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

Uit een van mijn reacties in een topic over gekke weergave van de gids: 

[...] lijkt het voor 20 MTV al mis te gaan bij 02:15 M is for Music, dat in de gids pas om 2:40 getoond wordt. Het programma daarvoor, 01:55 Ex on the beach zou 45 minuten moeten duren, dus tot 02:40. Dan kan het volgende programma nooit om 02:15 beginnen natuurlijk:

Gids op tv.kpn.com: eindtijd van 01:55 - 02:40 Ex on the beach ligt na begintijd 02:15 M is for Music

En:

Voor 13 Paramount lijkt een ontbrekend programma tussen 04:35 - 05:00 Ink Master: Redemption en 05:40 NCIS: Los Angeles de boosdoener?

Gids op tv.kpn.com: ontbrekend programma tussen einde Ink Master: Redemption om 05:00, en begin NCIS: Los Angeles om 05:40?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 18, 2025

[...] lijkt het voor 20 MTV al mis te gaan bij 02:15 M is for Music, dat in de gids pas om 2:40 getoond wordt. Het programma daarvoor, 01:55 Ex on the beach zou 45 minuten moeten duren, dus tot 02:40. Dan kan het volgende programma nooit om 02:15 beginnen natuurlijk 

Ik bedacht me ineens dat de volgende aflevering van “M is for Music” heel toevallig wél om 2:40 uur begon. Dus: staat er misschien een spookprogramma in de gids?

Hetzelfde probleem is gemakkelijk vaker te vinden bij MTV. Bijvoorbeeld afgelopen donderdag 16 oktober:

(En nee, ik heb deze programma’s niet gekeken. Wie dit wil controleren kan bovenstaande mooi met een stopwatch in de hand gaan terugkijken. 😎)

Forum|alt.badge.img+5

foutje bedankt ??? lijkt erop als of epg na 02:00 ontbreekt

nb er zijn nog veel meer zenders met dit probleem

Forum|alt.badge.img+5

deze is dus 2 a 3 keer zo lang

en zie tvgids.,nl

Forum|alt.badge.img+5

kpn vond het niet nodig om te reageren op het feit dat meer dan 10 zenders ontbreken op zondag 26 oktober in de epg.

Ziggo heeft hier geen last van en kpn en ziggo hebben dezelfde programmagids leverancier

Op de media next staat bij die zenders “geen programma omschrijving”

Nog aparter bij die zenders is maandag 27 oktober wel gevuld op de media next

NB kpn heeft dit tot nu toe niet opgelost

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 20, 2025

Wintertijd probleem bij verversen van de gids? (Programma’s die op zo 26 okt tussen 23:00 en 00:00 beginnen worden nog niet getoond)

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 20, 2025

kpn vond het niet nodig om te reageren op het feit dat meer dan 10 zenders ontbreken op zondag 26 oktober in de epg.

Ziggo heeft hier geen last van en kpn en ziggo hebben dezelfde programmagids leverancier

Op de media next staat bij die zenders “geen programma omschrijving”

Nog aparter bij die zenders is maandag 27 oktober wel gevuld op de media next

NB kpn heeft dit tot nu toe niet opgelost

Kan dit bevestigen, in de mobiele app ontbreekt programmering voor tenminste de volgende zenders, na zo 26 okt 02:00. (Mijn vermoeden is dat dit iets met de overgang naar wintertijd te maken heeft…)

18 NatGeo

24 24 kitchen

28 Discovery

40 BBC News

51 Viaplay TV

63 Al Jazeera

93 RTV

129 Utsav Bharat

140 TRT

509 NH

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Wintertijd probleem bij verversen van de gids? (Programma’s die op zo 26 okt tussen 23:00 en 00:00 beginnen worden nog niet getoond)

Update: Gids voor ma 27 okt is helemaal leeg in de mobiele app. Ook na herstart van de app.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Op tv.kpn.com is in de gids de tijdbalk verschoven tov de aangegeven starttijd van de programma’s.  Op zondag 26 okt vanaf 02:00 met een uur (overgang wintertijd!) of minder dan een uur(?).  Werkt ook nog door op maandag, bijvoorbeeld:

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Op tv.kpn.com is in de gids de tijdbalk verschoven tov de aangegeven starttijd van de programma’s.  Op zondag 26 okt vanaf 02:00 met een uur (overgang wintertijd!) of minder dan een uur(?).  Werkt ook nog door op maandag, …

Update: na herladen van pagina zie ik deze tijdsverschuiving voor zondag alleen voor sommige zenders (27 BBC Two, 58 Nickelodeon, 511 RTV Utrecht), de meeste lijken wel goed.

Voor maandag is zie ik deze tijdsverschuiving voor de meeste zo niet alle zenders, ook bijv NPO en RTL.

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

meerdere zenders kloppen niet met tijdlijn door wintertijd ?? op 27 oktober

alleen net5 klopt

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Jullie hebben het al opgemerkt dat de gids wat vreemd doet op zondag 26 oktober (en ook maandag 27 oktober), maar dit is een gevolg van de overgang naar de wintertijd. Er gaat wat mis tussen de aanlevering, het platform en de verwerking en we zijn er druk mee bezig om dit op te lossen. 

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van KPN  ik gok dat aanlevering geen probleem is want ziggo heeeft nergens last van

En het probleem op zondag is niet bij alle zenders (compleet afwezig met “geen programma omschrijving”) en als het puur aan de wintertijd lag dan zou het bij alle zenders moeten zijn

KPN ziet de epg veel verder in de toekomst dan wij klanten waarom heeft kpn deze wintertijd overgang niet goed gecontroleerd van te voren want nu zijn jullie puur reactief op klanten klachten bezig.  En het compleet ontbreken  van zender informatie is makkelijke geautomaatiseerd te controleren.

En daarmee worden de beweringen van de kpn dat er controles zijn voor mijj steeds ongeloofwaardiger

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Op tv.kpn.com is in de gids de tijdbalk verschoven tov de aangegeven starttijd van de programma’s.  Op zondag 26 okt vanaf 02:00 met een uur (overgang wintertijd!) of minder dan een uur(?).  Werkt ook nog door op maandag

Dat gebeurt ook al vóór einde zomertijd, en beide kanten op (terug in de tijd of juist vooruit in de tijd). Dus daar zou ik een andere oorzaak zoeken. Zie:

(Samenvatting in mijn berichten hierboven, van 3 dagen geleden.)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Andere punten die zijn genoemd:

• Iron Man en Zijn Fantastische Vriendjes is al hersteld voor 26 oktober als ik goed kijk. 
  • De komende dagen gaat het goed op MTV Music en de programmering rond 2:00 uur voor ‘M is for Music’. We houden het in de gaten. 
  • Martijn La Grouw en Floris Molenaar staan nu op het juiste tijdslot op zondag
  • RTL Z lijkt een nieuwe planning voor de nacht te hebben waardoor ‘RTL Nieuws - Laat’ nu 2u40min lang loopt vanaf 02:20. Als er toch iets mis gaat daar, laat het dan ons weten. 

Wat betreft de Turkse zenders blijven we tickets aanmaken en aangeven dat de gids niet klopt, maar vaak wordt als reactie daarop weer verkeerde informatie aangeleverd. Het blijft een struggle, maar weet dat het wel onze aandacht heeft. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Op tv.kpn.com is in de gids de tijdbalk verschoven tov de aangegeven starttijd van de programma’s.  Op zondag 26 okt vanaf 02:00 met een uur (overgang wintertijd!) of minder dan een uur(?).  Werkt ook nog door op maandag

Dat gebeurt ook al vóór einde zomertijd, en beide kanten op (terug in de tijd of juist vooruit in de tijd). Dus daar zou ik een andere oorzaak zoeken. Zie:

(Samenvatting in mijn berichten hierboven, van 3 dagen geleden.)

Ja ik zie wat je bedoelt. Als dat aanhoudt moeten we daar even naar gaan kijken als het winter/zomertijd issue is opgelost.