Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1545 reacties
  • 20982 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1545 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 25, 2025

ziggo toont hetzelfde dus jullie gidsleverancier heeft lopen slapen

Mocht het helpen: Ziggo toont voor bovenstaande in de gids van de kabeltelevisie dat “Haunted Mansion” van 20:00 tot 22:35 duurt (KPN zegt 20:01 tot 22:24). En laat aansluitend maar één keer “Oz the Great and Powerful” zien, van 22:35 tot 1:10 (wat overeenkomt met de tweede van KPN, zoals in de tweede screenshot hierboven). Kortom, die eerste van KPN van 11 minuten, die laat de Ziggo kabeltelevisie niet zien.

Gids van Ziggo kabeltelevisie: één keer “Oz the Great and Powerful” (van 22:35 - 1:10)

Forum|alt.badge.img+5

ter info uit ziggogo.tv

op kpn kun je de 2 blokken opnemen bij ziggo gaf dat vroeger problemen 2e blok werd dan als herhaling gezien., weet niet of dat nog zo is 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • October 25, 2025

Voor vrijdag 31 okt staat hgt

afl 9 maar dat moet 10 zijn ! Nu neemt tie m niet op nl 

Hopelijk word t nog aangepast

Die fout zag ik vandaag ook. Beetje slordig.

RTL4 - Vrijdag 31 oktober - 20.05u.

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 26, 2025

Ik heb 2 zaken te melden. De tv gids op de website tv.kpn.com is leeg, althans bij mij, als ik het bekijk via de browser. In de app en op de decoder is het wel zichtbaar. 

En dan is er wederom een programma dat niet in de EPG staat, Royal Flying Doctor Service, op NET 5, komende nacht 27 oktober, om 00:43 uur. Voor zover ik me kan herinneren stond het er eerst wel in. Waardeloos dit. 

Ik zou haast zeggen, ga terug naar de vorige gids leverancier. 

Forum|alt.badge.img+5

@MiVoNL 

bij mij is https://tv.kpn.com/tv-gids  niet leeg maar alles is aan het begin gepropt en de dag begint nog steeds om 23:00

dus einde dag is nu zo

Forum|alt.badge.img+5

speelduur valt op

vs

tvgids.nl beweert

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

En weer een citaat uit het andere topic, TV gids is soms chaotisch na middernacht:

De wintertijd is begonnen en nu staat de voortgangsbalk op tv.kpn.com/tv-gids voor alle zenders teveel naar links t.o.v. “NU”, doordat de starttijden te ver naar links staan. Het verschil is echter niet precies een uur; het lijkt alsof 14:00 uur rond 13:25 uur in de gids staat:

Gids op tv.kpn.com: alle starttijden en voortgangsbalken teveel naar links

Voor meer details en schermafdrukken (ook van 2:00 - 3:00 uur en verschil in tijdsduur in de gids en in de detailweergave) zie dat topic.

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 26, 2025

Ik weet niet of het helpt om weer iets uit dat andere topic te herhalen, maar ik doe het gewoon:

[...] het feit dat het rond 14:00 uur vandaag niet precies een uur fout is, komt misschien omdat de weergave uitgaat van 24 uur in een dag, in plaats van 25 uur? Ja, ik denk dat die 25 uur het volgende wel verklaart:

Het verschil is echter niet precies een uur; het lijkt alsof 14:00 uur rond 13:25 uur in de gids staat

14 uur × (24/25) = 13,44 = 13:26 uur. Dat klopt wel met dit:

Gids op tv.kpn.com: 14:00 uur als ongeveer 13:26 uur in de gids bij dag van 25 uur?

Zie dat ze hgt nu veranderd hebben !

Maar ipv van 9 naar 10 te gaan zijn ze van 9 naar 8 gegaan 😅😅

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

Forum|alt.badge.img+5

zoeken op “geen uitzending”

Forum|alt.badge.img+5

heel apart geen nieuws maar een engelse serie

geen nieuws maar een  “zo word het gemaakt” gok ik

ik zou maar eens gaan checken bij rtl z en dan beter doorvragen dan toen ik dit al eerder melde als een afwijking

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 27, 2025

Wil je verduidelijken wat je bedoelt? Ik kan er geen touw aan vastknopen. Het zijn i.i.g. volgens mij geen datums die je bedoelt.

En waar ervaar je dit op? Een tv ontvanger? Zo ja, een Arris of een TV+.

De smart-tv app

De mobiele app

De website tv.kpn.com

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 27, 2025

@PeterG 
Hoort bij deze eerdere reactie van ​@Zeer geergerd in dit topic: Zie je een fout in de TV gids

edit:  inmiddels samengevoegd met dat topic

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 27, 2025

En weer een programma dat niet in de EPG staat. 192 TV, zaterdag 1 november om 16:00 uur, De Nationale zaterdagmiddag gebeurtenis.  

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

En weer een programma dat niet in de EPG staat. 192 TV, zaterdag 1 november om 16:00 uur, De Nationale zaterdagmiddag gebeurtenis.  

Maar er staan wel andere dingen in de gids voor dat tijdstip. Dus ​@MiVoNL, hoe weet je dat het een ander programma zou moeten zijn?

Gids op tv.kpn.com: 192 NPO 2 gesproken ondertiteling voor 1 november

Gids op tv.kpn.com: NPO 2 voor 1 november

(Hierboven voor beide zenders nu 15:30 uur Fryslân Dok, 16:10 uur De Sociëteit.)

Ook NPO Start toont diezelfde programma’s:

Gids op NPO Start: dezelfde programma’s als op tv.kpn.com

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 27, 2025

Maar er staan wel andere dingen in de gids voor dat tijdstip. Dus ​@MiVoNL, hoe weet je dat het een ander programma zou moeten zijn?

Omdat dit om 192tv gaat en niet NPO2. 192tv zend het elke week om 16:00 uur uit en ze het ook zelf op hun eigen facebook pagina aankondigen zoals ze dan ook eerder vandaag hebben gedaan. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ja. Ik weet niet of dit goed gaat met Holland's Got Talent. De tvgids van AD en Nu.nl hebben het over aflevering 9. Dat moeten we eens onderzoeken en kijken of er iets aangepast moet worden. 

En het was inderdaad even een rommeltje met de gids ​@Arjan van B, maar als ik nu zo kijk loopt de gids niet meer uit de pas. 

Ik heb 2 zaken te melden. De tv gids op de website tv.kpn.com is leeg, althans bij mij, als ik het bekijk via de browser. In de app en op de decoder is het wel zichtbaar. 

En dan is er wederom een programma dat niet in de EPG staat, Royal Flying Doctor Service, op NET 5, komende nacht 27 oktober, om 00:43 uur. Voor zover ik me kan herinneren stond het er eerst wel in. Waardeloos dit. 

Ik zou haast zeggen, ga terug naar de vorige gids leverancier. 

Is het alweer hersteld bij jou ​@MiVoNL. Dat zou wel zo moeten zijn tenminste. 

En je lijkt gelijk te hebben dat Flying Doctors miste in de tvgids van Net 5 vannacht. Dat kunnen we nu helaas niet meer herstellen. Voor 3 november zou het weer in de gids moeten staan, maar dat kan ik zelf nog niet controleren. Dat controleer ik morgen even. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

Omdat dit elke week om 16:00 uur is en ze het ook zelf op hun eigen facebook pagina aankondigen zoals ze dan ook eerder vandaag hebben gedaan.

Ah, dat gaat over een andere zender. Welk nummer is dat dan in de gids?

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 27, 2025

Is het alweer hersteld bij jou ​@MiVoNL. Dat zou wel zo moeten zijn tenminste. 

En je lijkt gelijk te hebben dat Flying Doctors miste in de tvgids van Net 5 vannacht. Dat kunnen we nu helaas niet meer herstellen. Voor 3 november zou het weer in de gids moeten staan, maar dat kan ik zelf nog niet controleren. Dat controleer ik morgen even. 

Ja, bij mij is het alweer hersteld.  Inzake RFDS heb ik  voor de zekerheid de film ervoor opgenomen, daar staat aan het einde de gehele episode van RFDS op. Voor 3 november staat het bij mij al bij Gepland, en hopelijk blijft dit dan ook zo goed staan in de EPG. 

Ah, dat gaat over een andere zender. Welk nummer is dat dan in de gids?

Kanaal 113. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

maar als ik nu zo kijk loopt de gids niet meer uit de pas. 

Soms nog wel hoor, ​@Arjan van KPN. Maar dat komt doordat de weergave de starttijden en tijdsduren lijkt op te tellen terwijl de informatie in de gids soms overlapt of juist gaten laat vallen. Dus domweg optellen gaat fout met de voortgangsbalken en/of de horizontale positie in de gids.

En je hoeft bepaald niet lang te zoeken:

Gids op tv.kpn.com: dezelfde starttijd voor “De Kist” en “Peter Pan”, andere positie in de gids

Hierboven wordt op dit moment bijvoorbeeld het startmoment van Peter Pan teveel naar links getoond. Het groene stuk van de voortgangsbalk loopt ook niet door naar “NU” dan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Klopt. De gids op 192TV geeft aan dat Top 40 om 16:00 uur begint en om 18:00 uur mist Jukebox ook. Ga ik doorgeven en bedankt voor het opmerken!

En jij hebt zelf opgemerkt ​@matthijs peters dat er geen RTL Nieuws werd uitgezonden op RTL Z 's nachts? Of hoe weet je dat het niet klopt?