Skip to main content

Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!

• March 11, 2025
  • 1635 reacties
  • 22265 keer bekeken
Zie je een fout in de tv-gids? Laat het ons weten!
Toon eerste bericht

1635 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

Nog even over Calgary, Salt Lake City en sporttoernooien in het algemeen: is het echt niet mogelijk om de sport waarover het gaat in de titel te vermelden?

Soms weet je echt niet waarover het gaat als je door de gids scrollt, en kom je er pas achter als je naar de detailpagina gaat. “Mooi” voorbeeld:

MiVoNL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

De opname van Macgyver op Paramount Network is net zoals afgelopen vrijdag ook vanmorgen mislukt, omdat op het laatste moment het fout kwam te staan in de EPG. Gisteren stond het nog wel goed. Nu al 2 aflevering die missen in de gehele serie opname, hoeveel gaan er nog volgen ?  ☹️

Forum|alt.badge.img+5

en weer andere inhoud voor de top gear opname

het is nu mastermind gevolgd door only connect

Forum|alt.badge.img+5

en weer aandere inhoud bij mijn opname van “top gear” het is nu “once upon aa space race”gevolgd door “leonard and hungry paul”

Het toont aan dat kpn back end problemen heeft

Dit heeft niets met epg te maken maar met op hol geslagen video stream

In programmeer termen lijkt het wel op een “c” pointer die steeds verder naar voren word verplaatst

Dus start tijd is variabel geworden en de duur blijft hetzelfde

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

Vond het ook al vreemd maar het klopt wel.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 18, 2025

en weer andere inhoud voor de top gear opname

het is nu mastermind gevolgd door only connect

...

en weer aandere inhoud bij mijn opname van “top gear” het is nu “once upon aa space race”gevolgd door “leonard and hungry paul”

@matthijs peters, nieuwsgierig: in jouw screenshots en (nu) in de gids zie ik Mastermind om 20:30 uurOnly Connect om 21:00 uurOnce Upon a Time in Space om 22:00 uur en Leonard and Hungry Paul om 23:05 uur. Je twee laatste screenshots zijn ook voor verschillende tijden, en (bijvoorbeeld) niet ineens andere programma’s voor dezelfde tijden. En in jouw screenshots is alleen een opname-icoontje te zien voor die laatste.

Dus: ik neem aan dat je die twee screenshots alleen toegevoegd hebt om te laten zien waar de programma’s die je onterecht ziet in de gids staan? Ofwel: in je laatste twee screenshots zélf is dus niks bijzonders te zien?

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 18, 2025

Dus start tijd is variabel geworden en de duur blijft hetzelfde

Ah, ja, ik snap nu ook dat de geplande Top Gear opname voor zondag 21:00 uur was, en dat je vandaag bij afspelen dingen van maandag 20:30 en later 22:00 uur zag. The Untouchables die je eerder zag, was van zondag 23:00 uur. 😳

Forum|alt.badge.img+5

@Arjan van B yep steeds dezelfde opname van top gear 16-11 21:00

maar ik heb nu al 4 of 5 verschillende  streams gezien

Dus epg klopt maar deze opname stuitert door de epg heen

Complete afwijking van hoe een opname zou moeten werken

Forum|alt.badge.img+5

en weer andere inhoud bij de top gear opname

het is nu nieuws en weer dan de film A Thousand and One

Forum|alt.badge.img+5

de laatste geem uitzendfing is van 20:15 maar onderstaand ontbreekt dus in lijst hierboven

Forum|alt.badge.img+5

aangaande macgijver is dit nu volgens mij al minimaal dat het op 4x op dezelfde manier fout gaat

dus aflevering mentalist langer dan 1 uur en een judge judy die er niet is

Waarom leert de epg leverancier niet van deze herhalende fouten ? En waarom leert kpn er ook niet van ?

Forum|alt.badge.img+5

goh programmaa van 10 minuten als 8 uur

Forum|alt.badge.img+5

dus geen serie/afl nr geen serie opname

en ongel;oofwaardige lengte

TijtheMan
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV
  • November 18, 2025

Om even tussendoor in te haken op het 'Top Gear’ issue: De opname van de stream is mislukt, maar in het systeem is deze administratief wel gelukt. De file die je dan wil starten om de opname af te spelen is er niet en dan valt de verwijzing terug op de live stream (en buffer) van de betreffende zender. Dit resulteert in exact dat wat jullie al constateren, elke keer een ander programma (afhankelijk van wanneer je test).

Forum|alt.badge.img+5

@TijtheMan maar geen livestream die ik zie ik zag dus rond 12:00 vanmiddag een stream van 12 uur daarvoor (oftwel rond 00:00)

En ik vind het ook heel apart dat tv..kpn.com deze opname niet wil afspelen

en zie ook “Server fout” bij afspelen opname “Riot Women” van 2 november 2025 | KPN Community

bij mijn opnames van hacks heb ik dus ook het idee dat de stream ontbreekt maar daat krijg  je de fout “onverwachte fout”  bij tv.kpn.com en bij de box iets als “server niet beschikbaar”

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 18, 2025

Door een storing op zondag 16 november 2025 zijn opnames van een aantal zenders, zoals RTL8 en BBC2, mislukt. Start je de opname? Dan zie je niet het opgenomen programma, maar kom je meteen in de live uitzending. We zijn bezig om dit te vervangen voor een foutmelding. 

We zoeken uit om welke programma's en zenders het precies gaat. Helaas zijn de opnames verloren. Excuses voor het ongemak.

Edit - Deze storing geldt niet voor de VIP2952, HMB2260 en VIP5202. 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 18, 2025

maar kom je meteen in de live uitzending

@Arjan van KPN en ​@TijtheMan, het maakt waarschijnlijk niet veel uit, maar “live” is niet wat bijvoorbeeld ​@matthijs peters rapporteert in screenshots van de gids over wat er te zien was. Die bijvoorbeeld vandaag dingen uit de gids van gisteren lieten zien. En bovendien: vooruitspoelen in een live stream, zoals hieronder beschreven, dat zou mooi zijn! 🤓

bbc2 top gear op box doorgespoeld en het is dus een opname van the untouchables maar ook op dat late tijdstip gevolg door een programma voor doven

lenb
Slimmerik
  • Slimmerik
  • November 18, 2025

Forum|alt.badge.img+5

nieuwe afl 3 van lynley op 25-11 word niet opgenomen 

en om kpn aan hun verantwoordelijkheid te herinneren.

Deze nieuwe serie stond eerst met afl3 als eerste aflevering gepland

Dat werd na opmerkingen van klanten aangepast

Ik was 1 van die klanten en plande de serie opname pas nadat het was aangepast naar afl 1

En toen kregen we de database inconsistentie dat eerste aflevering van de reeks die als afl 1 in de epg stond (en in de planning als geplande opname)  na de opname als afl3 in de opnames stond.

Dus kpn is verantwoordelijk voor deze fout en ik ben benieuwd hoe kpn dit voor alle klanten met deze serie opname gaat oplossen. Weer met 1000 ophogen misschien ?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 19, 2025

en om kpn aan hun verantwoordelijkheid te herinneren.

Deze nieuwe serie stond eerst met afl3 als eerste aflevering gepland

Dat werd na opmerkingen van klanten aangepast

Ik was 1 van die klanten en plande de serie opname pas nadat het was aangepast naar afl 1

En toen kregen we de database inconsistentie dat eerste aflevering van de reeks die als afl 1 in de epg stond (en in de planning als geplande opname)  na de opname als afl3 in de opnames stond.

Dus kpn is verantwoordelijk voor deze fout en ik ben benieuwd hoe kpn dit voor alle klanten met deze serie opname gaat oplossen. Weer met 1000 ophogen misschien ?

Er gebeuren rare dingen met Lynley, op mijn IPad-app stond afl. 3 gewoon in de opnamelijst. 

Op DIW7022 inderdaad geen opname gepland.

Terug naar IPad-app (na 20 min. bij het schijven van deze reactie)is afl. 3 uit de opnamelijst verdwenen maar staat nog wel in de gids met het rode opnametekentje.

Forum|alt.badge.img+5

@Hermanqwerty 

als je die aflevering nog niet gekeken had,  met replay zou je de herhaling op vrijdag  14-`11 kunnen bekijken

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • November 19, 2025

Dank je wel maar ik reageerde op \ heb het over “nieuwe afl 3 van lynley op 25-11 word niet opgenomen”.

De verwarring wordt er niet minder op met het hernummeren van al dan niet opgenomen afleveringen.

Series kijken wordt een uitdaging als opnames regelmatig mislukken (bijv. Riot Women afl.2  op BBC1)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

3 korte blokken caalgary acht er elkaaar

serie opname is niet mogelijk 

zelfde als met salt lake city

dus waarom geen langer blok ? of waarom geen serie opname ?

Het gaat hier om de Wereldbeker wedstrijden voor langebaan schaatsen. Het is natuurlijk niet echt een serie, maar wellicht is het wel logisch om ze als serie te beschouwen. Het is per slot van rekening een lange live uitzending (wat is opgeknipt in drie uitzendingen). Ik ga eens vragen wat de reden achter het los inplannen van deze blokken is. 

We maken hier inderdaad geen serieopname van. Dit is volgens mij iets wat erg weinig mensen opnemen: je kunt het gelukkig tot 7 dagen terugkijken met de mogelijkheid tot doorspoelen. De drie blokken komt vanuit NPO: zij tonen gedurende de uitzendingen geen reclame en op deze manier kan dit toch.

@Arjan van KPN 

hacks werkt ook niet op de box lijkt wel of er geen videol stream is

Er is zondag 2 november een issue geweest met opnames, maar voor zover ik weet niet voor BBC. Wel gek dat er in ieder geval twee programma's lijken te zijn die toch mis zijn gegaan. Ik zoek het uit!

Ik zie net dat het nu wel in de EPG staat, alleen de omschrijving moet aangepast worden, aangezien het geen Top 40 meer is, maar een Top 30 samengesteld door de kijkers van 192tv. 

Geef ik door. 

Nog even over Calgary, Salt Lake City en sporttoernooien in het algemeen: is het echt niet mogelijk om de sport waarover het gaat in de titel te vermelden?

Ik ga dit nog eens navragen. 

Geef ik ook door. 

Ook dit geef ik door!

Forum|alt.badge.img+5

@Marcia van KPN  hacks is op vrt  zie plaatjes pagina hiervoor